Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

originele groepsfoto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • originele groepsfoto

    Hallo, heeft er iemand originele ideeën voor een groepsfoto van de leerlingen van mijn klas? (tien jongens van tien!)
    Ook tips voor leuke individuele portretten zijn welkom! (bijna moederdag)

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: originele groepsfoto

    Ik heb onlangs het boek "52 photographic projects" gekocht van ene Kevin Meredith ( Lomokev ) en daar staat een hoofdstuk in die een "jump-shot" als originele groepsfoto uitlegt. Dus iedereen zo hoog mogelijk laten springen en eventueel de benen intrekken en armen in de lucht. Hier een link naar de website van Lomokev "Link" waar je het boek virtueel kan doorbladeren waaruit onderstaande schermafbeeldingen komen.



    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

    Comment


    • #3
      Re: originele groepsfoto

      Kinder op hun rug laten liggen in een cirkel met de hoofden naar elkaar toe.
      Jij op een ladder en klik.
      Last edited by zunoel; 10 juli 2014, 19:22. Reden: link verwijderd
      JaanMeert.be - Newborn/Baby/Kinderfotografie

      Comment


      • #4
        Re: originele groepsfoto

        Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
        .........waar je het boek virtueel kan doorbladeren waaruit onderstaande schermafbeeldingen komen.
        en denk om de regeltjes!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: originele groepsfoto

          Erven en Jaan, dank je voor jullie reacties. Ga het zeker uitproberen...
          Bouk, aan welke regeltjes moet ik denken?
          Alvast bedankt!

          Comment


          • #6
            Re: originele groepsfoto

            ronde foto's: via PS4:
            allemaal op een lijn gaan staan, foto vierkant maken,foto omdraaien , >>filter disort>> Polar coordinates een leuk voorbeeldje

            Comment


            • #7
              Re: originele groepsfoto

              Oorspronkelijk geplaatst door Anbe Bekijk bericht
              Erven en Jaan, dank je voor jullie reacties. Ga het zeker uitproberen...
              Bouk, aan welke regeltjes moet ik denken?
              Alvast bedankt!
              denk dat bouk bedoelt dat je geen foto's mag plaatsen die niet van jezelf zijn, dus foto's van het boek.
              JaanMeert.be - Newborn/Baby/Kinderfotografie

              Comment


              • #8
                Re: originele groepsfoto

                Oorspronkelijk geplaatst door Jaan Bekijk bericht
                denk dat bouk bedoelt dat je geen foto's mag plaatsen die niet van jezelf zijn, dus foto's van het boek.
                1) het zijn geen foto's maar schermafbeeldingen en dan nog...deze zijn door mezelf genomen dus geen probleem denk ik. Trouwens als je al geen foto meer mag maken van een boek, mag dat dan wel van een auto, fiets, kledij die iemand aanheeft enz...waar je ook niet de maker van zijt? (Dan zijn alle chalengefoto's van vorig jaar bij het thema boek onwettig?) Er zijn regeltjes nodig en begrijp zeer goed waarom dit regeltje er is, maar in dit geval is het volgens mij van een heel klein scheetje een grote olifant maken.
                2) Ik geef ook een verwijzing en link naar de auteur, dus heb geenzins de bedoeling om zelf met de eer te gaan lopen, enkel om de topicstarter te helpen.
                3) Als de forumleiding vind dat het niet kan dan verwijder ik ze gerust.

                Trouwens vind ik het een interessant topic die ik graag volg en hopelijk wordt het hierdoor niet verziekt.
                Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                Comment


                • #9
                  Re: originele groepsfoto

                  ik deed maar een gokje, van mij mogen de foto's perfect blijven staan,
                  laten we nu maar enkel op de vraag van de starter antwoorden.
                  JaanMeert.be - Newborn/Baby/Kinderfotografie

                  Comment


                  • #10
                    Re: originele groepsfoto

                    speeltuintje in de buurt? mogelijkheden genoeg (klimrek/net vol jongens, allemaal achter elkaar op de glijbaan,...)
                    allemaal op een trap
                    een mooie boom en dan 5 hoofden aan elke kant er langsheen piepend (gelach gegarandeerd)
                    een piramide op elkaar
                    wegenwerken in de buurt met stapel buizen? elk door een buis laten kijken
                    een magnolia of andere lage klimboom en ze er in/rond laten klimmen
                    "rugby" pose
                    bushalte in de buurt met een vriendelijke chauffeur/schoolbus? allemaal lachend uitstappend of allemaal op de achterste rij met groothoek

                    tip: eens ze in positie staan allemaal ogen laten dichtdoen, aftellen van 5 naar 0 en op 0 doet iedereen ogen op en vlak daarna druk je af, anders heb je er altijd wel eentje die net zijn ogen dicht doet (heb ik zelfs met mijn 4-tal)

                    Comment


                    • #11
                      Re: originele groepsfoto

                      Primaatje en Boutje, dank je voor de originele ideeën! Ga volgende week aan de slag!

                      Comment


                      • #12
                        Re: originele groepsfoto

                        Misschien een domme vraag maar "filter disort", waar vind ik dat? (Werk wel met photoshop 5)

                        Comment


                        • #13
                          Re: originele groepsfoto

                          Oorspronkelijk geplaatst door Anbe Bekijk bericht
                          Misschien een domme vraag maar "filter disort", waar vind ik dat? (Werk wel met photoshop 5)
                          je kijkt hier eens naar, daar vind je het hele gedoe:

                          Comment

                          Working...
                          X