Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

    Mijne AFS17-35/2.8D heeft de geest gelaten (motor blokkage)
    Herstel kosten: 785 eur. Ik zal 'm maar laten repareren zeker gezien een nieuwe het dubbele kost...........
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

  • #2
    Re: Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

    Of proberen een 2e hands te scoren. Al zal dat niet meevallen. Maar dan is t'ie toch ook wel echt kapot en niet zo'n beetje....

    'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

      Ofwel een nieuwe 16-35 4.0 kopen als je die grote diafragma niet nodig hebt. Anders heb je niet veel keuze.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

        Motor kapot....de scherpstelmotor? Overschakelen op handmatig scherpstellen is ook een optie, en volledig gratis (blijf een Hollander hé). Kun je altijd nog even rustig nadenken over een eventuele reparatie...
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

          Ik heb de 2.8 echt wel nodig. Ik dan ook alleen maar 2.8 lensjes of lager....
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

          Comment


          • #6
            Re: Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

            Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
            Ofwel een nieuwe 16-35 4.0 kopen als je die grote diafragma niet nodig hebt. Anders heb je niet veel keuze.
            Zeker het overwegen meer dan waard, de 16-35 AF-s VR f4.0 is echt wel een superobjectief, en een stuk beter dan de 17-35 f2.8 wel één stopje minder lichtsterk, maar zeer bruikbaar. een van mijn lievelingsobjectieven.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

              Wablief??? 785 Euro

              Is er hier buiten de OP niemand verontwaardigd over deze waanzinnige herstellingskost? Ik had altijd het idee dat Nikon AFS motoren voor ca. 300-400 Euro werden gerepareerd.

              Ik werk ook nog steeds met dit objectief, en dacht laatst dat het ook zover was. Ik had moedwillig de manuele override in AF-C gebruikt waarna de AF het liet afweten. Na veel links rechts draaien kwam er geleidelijk terug leven in, waarna 'm uiteindelijk terug volledig functioneerde. Ik heb nu de AF ring vastgezet met tape, maar vrees toch dat 'm 't niet lang meer gaat uitzingen...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

                Voor 785 euro zou ik hem op pensioen stellen en een 16-35/4 kopen. Indien je echt f2.8 wilt kan je de 17-55/2.8 (DX) overwegen of de 14-24/2.8 (FF).
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

                  Mijn advies is voor dat bedrag niet laten repareren, maar koop een ander objectief de Nikon 16-35 AF-s VR f4.0 lijkt me het overwegen meer dan waard.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

                    Hij heeft de 2.8 echt nodig zegt hij, dus de 16-35 is geen optie, en de VR is niet hetzelfde als een 2.8 diafragma.
                    Oorspronkelijk geplaatst door mvanversendaal Bekijk bericht
                    Mijn advies is voor dat bedrag niet laten repareren, maar koop een ander objectief de Nikon 16-35 AF-s VR f4.0 lijkt me het overwegen meer dan waard.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

                      Verkoop je defecte lens, daar zal je nog wel iets voor krijgen neem ik aan. Zoek dan een 16-35 2.8 tweedehands of een nieuwe als je wil/kan. Persoonlijk zou ik hem aan die prijs niet meer laten maken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                        Mijne AFS17-35/2.8D heeft de geest gelaten (motor blokkage)
                        Herstel kosten: 785 eur. Ik zal 'm maar laten repareren zeker gezien een nieuwe het dubbele kost...........
                        Zoals Frank al zei: nogal een bizar bedrag voor een reparatie aan de af motor.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

                          In elk geval liever niet laten maken, mijn 17-35- 2.8 had ook al autofocus problemen,
                          En was nog relatief nieuw (3 jaar), prijs opgaaf gevraagd (koste volgens opgaaf bij Nikon 500 euro)
                          ik heb nu een 14- 24 en ben daar zeer tevreden mee, een van de beste aankopen ooit.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

                            Een update... Lens laten herstellen... bij de eerste test alles ok...

                            Dan gisteren de eerste "grote test": al mijn groepsfoto's ondermaats...........
                            Onscherp, wazig... Ik heb er nog zo op gelet maar ik kon mijn scherpje amper zien door het zonlicht. Ik gebruikte een invulflits. Later op de avond nog getrokken zonder flits en die waren dan weer prima...
                            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon AFS17-35/2.8D kapot....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                              Een update... Lens laten herstellen... bij de eerste test alles ok...

                              Dan gisteren de eerste "grote test": al mijn groepsfoto's ondermaats...........
                              Onscherp, wazig... Ik heb er nog zo op gelet maar ik kon mijn scherpje amper zien door het zonlicht. Ik gebruikte een invulflits. Later op de avond nog getrokken zonder flits en die waren dan weer prima...
                              zowiezo heb je bij procirep 6 maand garantie na een herstelling...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X