Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke flash voor off camera te gebruiken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke flash voor off camera te gebruiken?

    ik ben van plan buiten portretfoto's te maken, maar zou hier graag van een flash gebruik maken die ik off camera kan gebruiken op statief.
    Kunnen jullie mij helpen welke ik hier best voor gebruik? Is de canon speedlite 430 EX II hier voldoende voor? Kan die ook op statief gebruikt worden en wat heb je dan nog nodig? ( ben een beginner :-) )

  • #2
    Re: welke flash voor off camera te gebruiken?

    Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
    ik ben van plan buiten portretfoto's te maken, maar zou hier graag van een flash gebruik maken die ik off camera kan gebruiken op statief.
    Kunnen jullie mij helpen welke ik hier best voor gebruik? Is de canon speedlite 430 EX II hier voldoende voor? Kan die ook op statief gebruikt worden en wat heb je dan nog nodig? ( ben een beginner :-) )
    de 430 ex is geschikt, maar hoe ga je die off camera aansturen?

    en ja, die kan bijvoorbeeld door middel van een swivel op een licht statief gezet worden...
    op een camera statief, met het bijgeleverde voetje
    Last edited by d_oracle; 21 maart 2011, 09:27.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: welke flash voor off camera te gebruiken?

      dus deze kan je niet off camera gebruiken?
      welke eventueel wel?

      Comment


      • #4
        Re: welke flash voor off camera te gebruiken?

        Je kan eedert welke flash off camera gebruiken mits de juiste tussenstukken.

        De Canon 430 is zeker geschikt, je kan zelfs kiezen voor goedkopere oplossingen indien budget beperkt is.

        Gekende flash en triggers voor een schappelijk prijs:

        Yongnuo
        Je kan deze op ebay, amazon of zelfs Belgische online shops kopen. Is een stuk goedkoper dan de Canon versie. Hangt natuurlijk af wat je wil doen. Als je TTL wil behouden dan zijn deze oplossingen niet geschikt.
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: welke flash voor off camera te gebruiken?

          Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
          dus deze kan je niet off camera gebruiken?
          welke eventueel wel?
          Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
          Je kan eedert welke flash off camera gebruiken mits de juiste tussenstukken.
          inderdaad... lees de sticky eens in het strobist forum... en ook dit

          en koop volgende maand shoot-magazine n°12, daar zal een uitgebreid artikel in staan over het gebruik van de flash off camera
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: welke flash voor off camera te gebruiken?

            Kijk eens naar de 2 sticky's bovenaan het strobist forum

            Comment


            • #7
              Re: welke flash voor off camera te gebruiken?

              shoot koop ik zeker :-)
              maar ik kan misschien een tweedehands canon speedlite 430 EX II kopen, maar moet er dan snel bij zijn en wil dan weten dat dit een goede is en wat ik nodig heb voor off camera :-) is deze voldoende voor buiten :-)
              of ja welke koop ik best daarvoor :-)

              Comment


              • #8
                Re: welke flash voor off camera te gebruiken?

                Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                shoot koop ik zeker :-)
                maar ik kan misschien een tweedehands canon speedlite 430 EX II kopen, maar moet er dan snel bij zijn en wil dan weten dat dit een goede is en wat ik nodig heb voor off camera :-) is deze voldoende voor buiten :-)
                of ja welke koop ik best daarvoor :-)
                als je nog geen flash hebt, dan is het een goede keuze... tenmiste als je er niet te veel voor betaalt... als je al een canon flash hebt, kan je evengoed een goedkope YN460 II kopen...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: welke flash voor off camera te gebruiken?

                  Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                  shoot koop ik zeker :-)
                  maar ik kan misschien een tweedehands canon speedlite 430 EX II kopen, maar moet er dan snel bij zijn en wil dan weten dat dit een goede is en wat ik nodig heb voor off camera :-) is deze voldoende voor buiten :-)
                  of ja welke koop ik best daarvoor :-)
                  Als ik kort mag antwoorden dan is het: ja
                  Maar wat wil je doen? Wil je de zon overpoweren? Dan is het antwoord neen. Wil je gewoon wat inflitsen dan is het zeker geen probleem.

                  De 430 II van Canon is een goede flits. Is minder krachtig dan zijn grote broer (de 580 II). Maar het doet zijn ding.
                  Vergelijk de prijs eens met andere merken. Misschien heb je voldoende met iets anders. Maar gezien dat je geen ervaring hebt (hetgeen ik denk) zou ik indd gewoon voor Canon gaan want dan kan je die ook gewoon op de camera gebruiken zonder gepruts.
                  Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                  website: http://www.hung.be
                  facebook - Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke flash voor off camera te gebruiken?

                    Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                    shoot koop ik zeker :-)
                    maar ik kan misschien een tweedehands canon speedlite 430 EX II kopen, maar moet er dan snel bij zijn en wil dan weten dat dit een goede is en wat ik nodig heb voor off camera :-) is deze voldoende voor buiten :-)
                    of ja welke koop ik best daarvoor :-)
                    Voor portretfoto's is dat een goede. Je kan er eventueel een softboxke opzetten: Mijn Lumiquest III kan je opplooien tot een A4-formaat. Je verliest met die erop wel de autofocus assist beam van je flash - wat niet echt een probleem is -, maar hij beinvloedt ook de automatische belichting, tenzij je trigger ttl ondersteunt.
                    De groter broer van de 430 ex is iets krachtiger, en kan dus eventueel op een grotere afstand van het onderwerp worden geplaatst. Op heel grote afstanden van het toestel geeft die echter meer interferentie op de Pocket Wizard.

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke flash voor off camera te gebruiken?

                      je hebt iets nodig om de flitser te doen flitsen. Dan kan de flitser op je camera zijn, een kabel een draadloze trigger,... Als je dat hebt kan je (bijna) om het even welke flitser gebruiken. Echt niet nodig om daar dure merkeigen flitsers voor te kopen.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke flash voor off camera te gebruiken?

                        @ putor: ik heb een canon eos 550 d wat raad je mij dan aan om aan te schaffen zodat ik off camera kan flitsen op statief en buiten?
                        :-)
                        duidelijk en kort antwoord en ik kan verder :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke flash voor off camera te gebruiken?

                          ik zou het gebruiken voor bij te flitsen voor het maken van portretten binnen en buiten.
                          als het hiervoor dient welke flash raden jullie aan en wat heb ik dan nodig zodat ik off camera kan flitsen en welke statief? :-)
                          zou heel fijn zijn als ik daar simpel antwoord op krijg :-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke flash voor off camera te gebruiken?

                            [Mod-LesC]Verplaatst van Algemeen naar Strobist. Alwaar een tweede topic was aangemaakt. Dus twee topics samengevoegd. Crossposting is not done op BD.[/Mod]
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke flash voor off camera te gebruiken?

                              excuses :-) wist niet hoe ik dit kon verplaatsen

                              Comment

                              Working...
                              X