Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The "X" marks the spot...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The "X" marks the spot...

    ...of in dit geval: 'The double-x is the picture'.



    Commentaren en suggesties welkom.
    Alvast bedankt.
    Last edited by Soeki Wan; 20 maart 2011, 21:14.
    Groeten,
    ShaoLynx

  • #2
    Re: The "X" marks the spot...

    ziet er technisch heel goed uit, maar je hebt wellicht wat opnames gecombineerd tot één hdr? daardoor mis ik een beetje het 'licht' dat je doorgaans in zo'n koepel hebt.

    Ch.
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

    Comment


    • #3
      Charlemagne,
      Bedankt voor je reactie en je appreciatie voor de technische uitvoering.
      Idd. HDR.
      Mijns inziens komt de belichting van de scene nu veel beter tot z'n recht dan bij een single exposure - meer in balans.
      Dit is dan ook m.i. een scene die het gebruik van HDR justifieert.
      Anderzijds komt het 'licht dat zo'n koepel uitstraalt' ook meer tot z'n recht wanneer je het ziet een een wat ruimere context.
      In deze kadrering heb ik er doelbewust voor gekozen om te gaan voor een (bijna) perfecte vierkante cropping: hierdoor wordt de pelorische symmetrie benadrukt en is het resultaat bijna abstract, figuratief. Een beetje zoals een kaleidoscoop, zeg maar.
      Groeten,
      ShaoLynx

      Comment


      • #4
        Re: The "X" marks the spot...

        Meestal zie je foto's met enkel het middenste vierkant.
        Maar eigenlijk vind ik deze benadering mooier. Je creëert diepte op deze manier.
        Voor mij is dit een prijsbeest

        Comment


        • #5
          Re: The "X" marks the spot...

          De foto is een knap staaltje werkijver!
          Goed uitgebalanceerde hdr toepassing, aandacht voor je symmetrie die keihard tot in de perfectie uitgevoerd is en de scherpte is om van te dromen. Een prachtplaat mag je wel stellen!
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: The "X" marks the spot...

            Zonder twijfel...... de mooiste foto dat ik van die koepel ooit zag.
            Dit is millimeter werk geweest en 't geeft een meesterwerk opgeleverd.


            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: The "X" marks the spot...

              heel knap gedaan. Eigenlijk mijn ding niet zo, die supersymmetrische opstellingen, maar zeker een
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: The "X" marks the spot...

                Heel merkwaardige foto, ik zie drie lagen scherp/onscherp en dat werkt zeer verwarrend. Er is zeker en vast een mooie symmetrie, maar er zijn lelijke kleuren (my opinion hé), en mijn ogen worden bedrogen omdat ik niet meer weet waar er nu op scherp gesteld werd, waardoor het lijkt of de binnenste koepel er in 'geplakt' werd.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door kohraya
                  Meestal zie je foto's met enkel het middenste vierkant.
                  Maar eigenlijk vind ik deze benadering mooier. Je creëert diepte op deze manier.
                  Voor mij is dit een prijsbeest
                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy
                  De foto is een knap staaltje werkijver!
                  Goed uitgebalanceerde hdr toepassing, aandacht voor je symmetrie die keihard tot in de perfectie uitgevoerd is en de scherpte is om van te dromen. Een prachtplaat mag je wel stellen!
                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon
                  Zonder twijfel...... de mooiste foto dat ik van die koepel ooit zag.
                  Dit is millimeter werk geweest en 't geeft een meesterwerk opgeleverd.

                  Grtz, RF
                  Oorspronkelijk geplaatst door putor
                  heel knap gedaan. Eigenlijk mijn ding niet zo, die supersymmetrische opstellingen, maar zeker een
                  All, hartelijk dank voor de mooie complimenten!
                  Groeten,
                  ShaoLynx

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa
                    Heel merkwaardige foto, ik zie drie lagen scherp/onscherp en dat werkt zeer verwarrend. Er is zeker en vast een mooie symmetrie, maar er zijn lelijke kleuren (my opinion hé), en mijn ogen worden bedrogen omdat ik niet meer weet waar er nu op scherp gesteld werd, waardoor het lijkt of de binnenste koepel er in 'geplakt' werd.
                    Zappa, bedankt voor uw feedback.
                    Hmm... Gewoon in het midden gaan staan, omhoog kijken en afdrukken (AEB, AF-C, Continuous High).
                    Daarna Photomatix, en croppen.
                    Persoonlijk vind ik het moeilijk om op 900 pix de scherpte goed te beoordelen... Ik zal het eens op volle resolutie bekijken.
                    Maar laat het duidelijk zijn: niets geplakt, ofzo.
                    Wat de kleuren betreft: enkel wat vibrance verhoogd in Lightroom, de kleuren werden niet gewijzigd (kleurbalans, ofzo).
                    Groeten,
                    ShaoLynx

                    Comment


                    • #11
                      Re: The "X" marks the spot...

                      tof shot

                      zou mss wat 'realistischer' overkomen als je 't vierkant in 't midden
                      wa meer zwarting geeft
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: The "X" marks the spot...

                        All,
                        Ter vergelijking, zie hier een single exposure met een wat bredere cropping.

                        Cropping: vind ik ook mooi, geeft wat meer 'context' en is net dat tikkeltje minder abstract. N.B.: het is wel degelijk een opname van een 'plafond', de verloren ballon rechts bewijst dat .
                        Belichting: groter contrast: er is wat zwart-clipping en vooral: de ramen in de koepel zijn uitgebrand.
                        Samengevat: het 'licht van de koepel' [charlemagne] zorgt voor een moeilijke belichtingsituatie, de kleuren zijn nog altijd even 'lelijk' [Zappa], en alles is zo scherp 'als de pest' (maar op 900 pix is dat allicht niet te beoordelen).
                        Opm.: het is vooral het camera standpunt dat het 'm doet voor mij in deze foto...
                        Last edited by Soeki Wan; 28 maart 2011, 18:18.
                        Groeten,
                        ShaoLynx

                        Comment


                        • #13
                          Re: The "X" marks the spot...

                          Je kunt natuurlijk altijd wat aanmerken maar dit is hoe dan ook één van de beste opnames van deze koepel die ik hier al gezien heb (inclusief die van mij want die kan hier niet aan tippen)
                          Bijna perfecte symetrie (links-rechts is perfect, boven-onder niet helemaal), prima HDR, mooie kleuren en mooi licht.

                          Groeten, Bert
                          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                          www.bertofotografie.be

                          Comment


                          • #14
                            Bedankt Bert.
                            Mss. een linkje posten naar jouw foto?
                            Groeten,
                            ShaoLynx

                            Comment


                            • #15
                              Re: The "X" marks the spot...

                              Indrukwekkende foto
                              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                              Comment

                              Working...
                              X