Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe camera kopen

    Hallo,

    ik ben van plan een nieuwe camera te kopen maar weet niet goed waar te beginnen.
    ik ben tot nu toe gewerkt met een Bridge van panasonic FZ18.
    ik zou graag willen overstappen naar een reflexcamera
    de onderwerpen die ik wil trekken zijn natuur, landschappen en actie.
    na het lezen van vele forums is het duidelijk dat er voorstanders zijn van Canon en zijn tegenhanger Nikon.
    welke modellen raden jullie aan van Canon of Nikon?


    groetjes

    Wim

  • #2
    Re: nieuwe camera kopen

    De huidige modellen van Canon en Nikon ontlopen elkaar, in dezelfde klasse, niet veel. Wel zie je verschil in handligging en menu. Dat is persoonlijk. Ik zou dus naar de winkel gaan om te bekijken welke jij lekker in de hand vindt liggen.

    Belangrijker dan de keuze van de camera is de lenskeuze.

    Hier een artikel die je wat op weg kan helpen.

    Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn


    Verder is het handig dat je een prijsindicatie geeft en een indicatie van gewenste kwaliteit.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe camera kopen

      ik had gedacht aan een max budget van 2000€

      alvast bedankt voor de reactie zal de site een bezoeken

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe camera kopen

        Ik zou zeggen, koop een tweedehands Nikon (bijv. D3000, D3100, D90) of Canon (bijv. 500D, 550D, 50D).

        Omdat je een bridge-camera bent gewend en je nog niet zo erg op de hoogte bent van wat je eisen zijn aan een spiegelreflex, lijkt het me zonde om veel geld te investeren in een body met functies die je nooit zult gebruiken. Voel een van eerdergenoemde camera's eens aan de tand (keuze Canon / Nikon maakt niet zo veel uit) en kijk wat je bevalt of niet bevalt aan de camera. Als je eenmaal een beeld hebt van je eisen, kun je upgraden en je (tweedehands) camera weer verkopen inruilen en je bent er niet of nauwelijks op achteruit gegaan.

        Natuur, landschappen en actie zijn zeer verschillende doeleinden die geen enkele camera optimaal kan vervullen. Als dat echt belangrijk is, raad ik je aan met een semi-professioneel model (D90 of 50D) te beginnen.

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe camera kopen

          gebruik eens zoeken hier op BD.
          er gaat een wereld voor je open.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment

          Working...
          X