Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp Voor keuze lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp Voor keuze lens

    geachte,


    ik wil een nieuwe lens kopen met een grote zoom capaciteit ik dacht aan de "TAMRON 70-300MM F/4,0-5,6 DI LD NIKON AF-D" of "SIGMA DG 70-300MM F/4.0-5.6 MACRO NIKON"
    kunnen jullie mij zeggen wat de beste keuze zou zijn. Zelf heb ik een nikken D3100 en 3 lenzen 18mm-105mm (kitlens) en dan nog 2 van mijn vader een nikkerNIKKOR 24mm f/1.4 en een 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR NIKKOR deze zijn echt top maar ze zijn al wat ouder en zonder interne autofocusmotor het is dus altijd manueel scherpstellen niet altijd gemakkelijk vandaag de nieuwe lens dat ik wil kopen!

    Groetjes Arnout

    Alvast bedankt voor de moeite

  • #2
    Re: Hulp Voor keuze lens

    waarom kies je niet voor de Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G op je Nikon 3100?
    deze is echt
    dslr4dummies

    Comment


    • #3
      Re: Hulp Voor keuze lens

      Kan je aangeven je budget en het gewenste kwaliteitsniveau?
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Hulp Voor keuze lens

        mijn budget is eigenlijk niet veel 250 de gewenste kwaliteit mag goed zijn maar moet niet zijn zoals bij mijn andere lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Hulp Voor keuze lens

          Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk bericht
          waarom kies je niet voor de Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G op je Nikon 3100?
          deze is echt
          Naar het schijnt is de Tamron 70-300VC optisch beter dan de Nikon....al stel ik me daar vragen bij. Ik heb zelf de Nikon en ze is echt wel zeer goed.

          Grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Hulp Voor keuze lens

            Persoonlijk denk ik beter nog even door te sparen en voor de Nikon 70-300 VR te gaan. Deze is 100% beregoed.

            Comment


            • #7
              Re: Hulp Voor keuze lens

              uw nikon d3100 verkopen en het geld dat je nu voor een nieuwe lens wil geven opleggen voor een nikon d90 dan heb je autofocus en de beste lenzen van nikon
              Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

              Comment


              • #8
                Re: Hulp Voor keuze lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                Naar het schijnt is de Tamron 70-300VC optisch beter dan de Nikon....al stel ik me daar vragen bij. Ik heb zelf de Nikon en ze is echt wel zeer goed.

                Grtz

                Templar
                al dikwijls horen zeggen dat de 70-300 Tamron en de 70-300 Nikkor uit dezelfde (Tamron)fabriek komen en eigenlijk identiek het zelfde zijn... zou mij dus ook verbazen mocht de Tamron dan 'beter' zijn, nee?
                dslr4dummies

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp Voor keuze lens

                  Tamron is deels eigendom van Sony. Die laatste maken wel sensoren voor Nikon, maar dat ze lenzen zouden maken voor Nikon...hmm . Sony (en in een ver verleden Konica-Minolta) werk(t)en wel samen met Tamron, bijvoorbeeld voor hun 28-75mm f/2.8.
                  Last edited by JorisVdB; 20 maart 2011, 19:12.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp Voor keuze lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door nikon3100 Bekijk bericht
                    en dan nog 2 van mijn vader een nikkerNIKKOR 24mm f/1.4 en een 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR NIKKOR deze zijn echt top maar ze zijn al wat ouder en zonder interne autofocusmotor het is dus altijd manueel scherpstellen
                    ik wil ze wel ruilen voor een nikon 70-300mm

                    die 70-200mm is AF-S, heeft wel een scherpstel motor!
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp Voor keuze lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door nikon3100 Bekijk bericht
                      geachte,


                      ik wil een nieuwe lens kopen met een grote zoom capaciteit ik dacht aan de "TAMRON 70-300MM F/4,0-5,6 DI LD NIKON AF-D" of "SIGMA DG 70-300MM F/4.0-5.6 MACRO NIKON"
                      kunnen jullie mij zeggen wat de beste keuze zou zijn. Zelf heb ik een nikken D3100 en 3 lenzen 18mm-105mm (kitlens) en dan nog 2 van mijn vader een nikkerNIKKOR 24mm f/1.4 en een 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR NIKKOR deze zijn echt top maar ze zijn al wat ouder en zonder interne autofocusmotor het is dus altijd manueel scherpstellen niet altijd gemakkelijk vandaag de nieuwe lens dat ik wil kopen!

                      Groetjes Arnout

                      Alvast bedankt voor de moeite
                      Je hebt een van de beste nikon zoomlenzen in je bezit, nl de AF-S VR 70-200mm f/2.8G IF-ED

                      Dit is een AF-S lens dus met interne scherpstelmotor;
                      als jij daar manueel mee moet scherpstellen moet je eens kijken of de switches juist staan
                      Je kan eventueel een TC kopen als de brandpuntafstand wat te klein is.



                      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                      Naar het schijnt is de Tamron 70-300VC optisch beter dan de Nikon....al stel ik me daar vragen bij. Ik heb zelf de Nikon en ze is echt wel zeer goed.

                      Grtz

                      Templar
                      Toch misschien dit maar eens lezen http://forum.belgiumdigital.com/f35/...er-357863.html
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp Voor keuze lens

                        ja de nieuwe versie van die nikkor 70-200 heeft een AF-scherpstelmoter maar de oudere generatie van deze lens heeft dat niet daar werkt de AF met een motor in de body !!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp Voor keuze lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door nikon3100 Bekijk bericht
                          ja de nieuwe versie van die nikkor 70-200 heeft een AF-scherpstelmoter maar de oudere generatie van deze lens heeft dat niet daar werkt de AF met een motor in de body !!
                          Elke AF-S lens heeft een scherpstelmotor
                          Anders heb je het wel over een andere lens.

                          Dit is de oude versie (met ingebouwde motor) AF-S VR 70-200mm f/2.8G IF-ED

                          Dit is de nieuwe versie (met ingebouwde motor) AF-S-NIKKOR-70-200mm-F2.8G-ED-VR-II


                          Ben je wel zeker dat je de AF-S 70-200 F2.8 hebt en niet bvb de AF-D 80-200 F2.8 ??
                          Last edited by zunoel; 21 maart 2011, 10:39.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment

                          Working...
                          X