Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera voor de sport ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera voor de sport ?

    Ik ben een beginnende fotograaf die graag de overstap wil maken naar een reflex.( ik neem al lange tijd foto's met mijn compactcamera maar die ben ik inmiddels ontgroeid)
    Ik ben op zoek naar een camera die vooral heel snel reageert. ik wil namelijk vooral sportfoto's nemen (paardrijden, voltige, turnen,...) en foto's van dieren ( paarden,...) dit alles gaat vaak heel snel. Het is dus belangrijk dat de camera snel reageert, vooral snel scherp stelt en ook binnen mooie foto's neemt. moest er eventueel een videofunctie opstaan zou altijd zeer handig zijn zo is het voor mij ook mogelijk om proefjes op wedstrijden te filmen. Ik heb een niet zo groot budget liefst max rond de 600 euro. Welke camera raden jullie mij aan ? (of eventueel af ?)

    alvast bedankt voor julie reacties
    grt

  • #2
    Re: welke camera voor de sport ?

    Alle DSLR-camera's komen daar heden ten dage in meerdere of minder mate, voor in aanmerking, alléén...je moet zorgen dat je ze een goeie bril op de neus zet.
    Ik wil maar zeggen dat wat je wil vooral uit een goeie lens zal resulteren.
    Eén met een snelle AF, en voor turnen (binnen dus) vooral één met een groot diafragma (bvb f2.8)

    dus bvb: een CANON 7D met daarop één of andere L-lens met USM-motor (je kent ze ongetwijfeld wel, de "witte" lenzen van Canon)
    Met je 600€ kom je er echter niet hoor, jammer genoeg.
    De meeste beginners(mezelf incluus) maken allemaal dezelfde fout: Ze willen alles ineens.
    Pas na jaren kom je tot de bittere waarheid: Goed materiaal kost vééééél geld

    trouwens...eventjes Googlen had al veel duidelijk kunnen maken, niet
    Last edited by dréten; 20 maart 2011, 07:23.

    Comment


    • #3
      Re: welke camera voor de sport ?

      Oorspronkelijk geplaatst door lola_456 Bekijk bericht
      Ik ben een beginnende fotograaf die graag de overstap wil maken naar een reflex.( ik neem al lange tijd foto's met mijn compactcamera maar die ben ik inmiddels ontgroeid)
      Ik ben op zoek naar een camera die vooral heel snel reageert. ik wil namelijk vooral sportfoto's nemen (paardrijden, voltige, turnen,...) en foto's van dieren ( paarden,...) dit alles gaat vaak heel snel. Het is dus belangrijk dat de camera snel reageert, vooral snel scherp stelt en ook binnen mooie foto's neemt. moest er eventueel een videofunctie opstaan zou altijd zeer handig zijn zo is het voor mij ook mogelijk om proefjes op wedstrijden te filmen. Ik heb een niet zo groot budget liefst max rond de 600 euro. Welke camera raden jullie mij aan ? (of eventueel af ?)

      alvast bedankt voor julie reacties
      grt

      mmmm... 600€ budget is al niet zo geweldig veel voor een beginnende amateur... maar als je dan ook nog alle vetgedrukte dingen wilt doen dan is het echt wel te weinig.
      Voor deze fotografie heb je (liefst) lichtsterk glas nodig... en daarom is het budget wat te laag...

      Ga mss 2de hands wat materiaal zoeken en breidt dan wat uit in de toekomst... sparen!

      mvg
      Dimitri
      5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

      Comment


      • #4
        Re: welke camera voor de sport ?

        Misschien heb je een kennis waar je een dagje een camera + lens kan lenen. Al snel zal je achter de beperkingen komen. Beperkingen wat betreft materiaal en wellicht beperkingen wat betreft fotografische vaadigheden en kennis.

        Misschien kan je je budget opschroeven? Dan heb je 1 probleem opgelost.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Tweedehands Nikon D50 bvb, 150€ ong, sigma 70-200 F/2.8 ook tweedehands. 400€, en eventueel Nikkor 50 F/1.8
          Filmen hoort er niet bij voor die prijs vrees ik.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: welke camera voor de sport ?

            Ik vrees dat je met die 600€ echt niet zal hebben wat je zoekt...
            Ik heb zelf een 2de hands 1D Mark II gekocht, voor 550€, daarbij nog een "lichtsterke" 70-200mm f/2.8 L USM voor 580€ en een 24-70mm f/2.8 L USM voor 750€. Ik heb ooit een poging gedaan daarmee ritmische gymnastiek te fotograferen... Geen geslaagde poging moet ik zeggen, want in de meeste turnzalen is er zo weinig licht dat je ofwel onderbelichte foto's hebt, ofwel te lange sluitertijden moet gaan gebruiken. Zèlfs met "lichtsterke" lenzen. Enige optie is om hoog in de ISO te gaan, maar dat leverde met die Mark II een zodanige ruis op, dat het niet mooi meer was.
            Als je dit dus in overweging neemt, dan moet jij eigenlijk primes gaan kopen met een f/2 of f/1.8, een jongere body die hogere ISO en filmen aankan. Dus reken maar wat het je zal kosten...

            Dit is gewoon iets waar veel mensen zich in vergissen: wanneer ik mij een spiegelreflex koop, dan zijn al mijn problemen opgelost. En dit is niet waar. Iets wat dichter bij de waarheid komt is: wanneer ik de JUISTE spiegelreflex koop, EN DE JUISTE lenzen, dan heb ik een paar problemen minder...

            mvg,
            Bart

            PS: ik vond het niet onbelangrijk eens wat types lenzen te noemen, en ook wat prijzen, want ik denk dat enkel zeggen dat 600€ een laag budget is, de TS niet echt een beeld geeft wat wèl te verwachten.
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: welke camera voor de sport ?

              Voor 6000€ heb je een Canon 1DmarkIV en een 70-200 L 2.8 IS usmII.

              Het is maar om aan te tonen dat budget en wensen betreft fotografie nogal ver uit elkaar kunnen liggen.

              Maar algemeen gezien is elke Reflex camera sneller dan een compact camera.

              Als je tweedehands wil gaan is eventueel een 40D en een 50mm 1.8 te doen voor je budget van 600€.
              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

              Comment


              • #8
                Re: welke camera voor de sport ?

                INderdaad, voor die prijs heb je wel een 40D en een 50mm f/1.8, maar met die 50mm heb je echt wel een probleem als je niet naast de turners of paarden kan lopen... Ik zie mezelf nog niet van op 10 à 20 m mooie foto's maken van een turner of een paard, met een 50mm
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #9
                  Re: welke camera voor de sport ?

                  voor sport zijn zekers de sony a33 of nog beter de a55 aan te raden.
                  wat is belangrijk vor sport, de snelheid en nauwkeurigheid van het autofocus systeem en de algemene snelheid van het toestel.
                  met de a55 kun je opnames maken aan 10 beeldjes per seconde.
                  zijn ook de enigste toestellen bruikbaar voor sport video opnames

                  vb video a55 volledig onmogelijk met eender welke andere DSLR's op de markt
                  Sony a55 α55 auto focus test 自動對焦測試 af tracking demo α55


                  eerste deel van volgende voorbeeld is een video opname gevolgd door een hele reeks foto opnames gemaakt aan 10 beelden/seconde. JPEG's recht uit de camera (16mp).
                  laatste 4 opnames of zoiets zijn crops van 10fps jpegs.

                  I had a chance to test the new Sony A55 digital camera at a youth football game. This video shows images done with the A55 in the 10-frames per second burst ...


                  geloof dat je momenteel nog kunt genieten van 100% cashback bij aankoop a33 of a55, dus je krijgt 100€ terug na aankoop.
                  Last edited by puerte; 20 maart 2011, 10:30.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte
                    voor sport zijn zekers de sony a33 of nog beter de a55 aan te raden.
                    wat is belangrijk vor sport, de snelheid en nauwkeurigheid van het autofocus systeem en de algemene snelheid van het toestel.
                    met de a55 kun je opnames maken aan 10 beeldjes per seconde.
                    zijn ook de enigste toestellen bruikbaar voor sport video opnames

                    vb video a55 volledig onmogelijk met eender welke andere DSLR's op de markt
                    http://www.youtube.com/watch?v=QLZm2...eature=related

                    eerste deel van volgende voorbeeld is een video opname gevolgd door een hele reeks foto opnames gemaakt aan 10 beelden/seconde. JPEG's recht uit de camera (16mp).
                    laatste 4 opnames of zoiets zijn crops van 10fps jpegs.

                    http://www.youtube.com/watch?v=q_EdU...eature=related

                    geloof dat je momenteel nog kunt genieten van 100% cashback bij aankoop a33 of a55, dus je krijgt 100€ terug na aankoop.
                    Vergeet er toch aub niet bij te vertellen dat, hoe goed de body ook moge wezen volgens jou, zonder de gepaste lichtsterke lenzen er evenmin iets kan aangevangen worden met die Sony als met eender ander merk als je binnen sport wil fotograferen...
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke camera voor de sport ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      INderdaad, voor die prijs heb je wel een 40D en een 50mm f/1.8, maar met die 50mm heb je echt wel een probleem als je niet naast de turners of paarden kan lopen... Ik zie mezelf nog niet van op 10 à 20 m mooie foto's maken van een turner of een paard, met een 50mm
                      Tja, voor een budget van 600€ ? (Dat is al de prijs van een degelijk lichtsterk objectief)
                      Mss is een tweedehandse 85 1.8 een beter voorstel.
                      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke camera voor de sport ?

                        gewoon starten met de kitlens, zien wat de behoeften zijn wat objectieven betreft en deze eventueel later bijkopen.
                        als je altijd moet rondlopen met 85mm objectief op aps sensor ga je veel andere opnames moeten laten liggen of telkens 20 a 30mm van het onderwerp gaan staan.
                        daarbij komt nog dat huidige camera zoals de a55 etc dicht tegen de 2 stops voordeel hebben in hoge ISO toz van bvb 40d.

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke camera voor de sport ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          gewoon starten met de kitlens, zien wat de behoeften zijn wat objectieven betreft en deze eventueel later bijkopen.
                          als je altijd moet rondlopen met 85mm objectief op aps sensor ga je veel andere opnames moeten laten liggen of telkens 20 a 30mm van het onderwerp gaan staan.
                          daarbij komt nog dat huidige camera zoals de a55 etc dicht tegen de 2 stops voordeel hebben in hoge ISO toz van bvb 40d.
                          +1 voor een instap camera + kitlens... en experimenteren... niet alles zal evengoed lukken... maar later zal je veel preciezer weten wat je erbij wilt...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke camera voor de sport ?

                            dus als ik het goed begrijp raden jullie my een sony A55 aan,
                            maar eigenlijk moet ik daar dan een zeer dure lens bijkopen eer ik binnen redelijke foto's kan nemen
                            maar als ik alles wat met turnen te maken heeft laat vallen
                            maar wel nog alles met paardrijden(ook binnen) inclusief filmen, en laten we nemen dat ik redelijk dicht by de paarden kan komen
                            maakt het dan een verschil ? ( want na aankoop van de sony A55 met kitlens is mijn budget wel op)

                            alvast bedankt

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke camera voor de sport ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door lola_456 Bekijk bericht
                              dus als ik het goed begrijp raden jullie my een sony A55 aan,
                              maar eigenlijk moet ik daar dan een zeer dure lens bijkopen eer ik binnen redelijke foto's kan nemen
                              maar als ik alles wat met turnen te maken heeft laat vallen
                              maar wel nog alles met paardrijden(ook binnen) inclusief filmen, en laten we nemen dat ik redelijk dicht by de paarden kan komen
                              maakt het dan een verschil ? ( want na aankoop van de sony A55 met kitlens is mijn budget wel op)

                              alvast bedankt
                              ik zou je een nikon of canon instap camera aanraden... dan heb je later de grootste keus aan lenzen (nieuw of tweedehands) en attributen... D3100 of D90
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X