Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera voor de sport ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera voor de sport ?

    Ik ben een beginnende fotograaf die graag de overstap wil maken naar een reflex.( ik neem al lange tijd foto's met mijn compactcamera maar die ben ik inmiddels ontgroeid)
    Ik ben op zoek naar een camera die vooral heel snel reageert. ik wil namelijk vooral sportfoto's nemen (paardrijden, voltige, turnen,...) en foto's van dieren ( paarden,...) dit alles gaat vaak heel snel. Het is dus belangrijk dat de camera snel reageert, vooral snel scherp stelt en ook binnen mooie foto's neemt. moest er eventueel een videofunctie opstaan zou altijd zeer handig zijn zo is het voor mij ook mogelijk om proefjes op wedstrijden te filmen. Ik heb een niet zo groot budget liefst max rond de 600 euro. Welke camera raden jullie mij aan ? (of eventueel af ?)

    alvast bedankt voor julie reacties
    grt

  • #2
    Re: welke camera voor de sport ?

    Alle DSLR-camera's komen daar heden ten dage in meerdere of minder mate, voor in aanmerking, alléén...je moet zorgen dat je ze een goeie bril op de neus zet.
    Ik wil maar zeggen dat wat je wil vooral uit een goeie lens zal resulteren.
    Eén met een snelle AF, en voor turnen (binnen dus) vooral één met een groot diafragma (bvb f2.8)

    dus bvb: een CANON 7D met daarop één of andere L-lens met USM-motor (je kent ze ongetwijfeld wel, de "witte" lenzen van Canon)
    Met je 600€ kom je er echter niet hoor, jammer genoeg.
    De meeste beginners(mezelf incluus) maken allemaal dezelfde fout: Ze willen alles ineens.
    Pas na jaren kom je tot de bittere waarheid: Goed materiaal kost vééééél geld

    trouwens...eventjes Googlen had al veel duidelijk kunnen maken, niet
    Last edited by dréten; 20 maart 2011, 07:23.

    Comment


    • #3
      Re: welke camera voor de sport ?

      Oorspronkelijk geplaatst door lola_456 Bekijk bericht