Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000

    Ik ben nieuw hier en ik hoor alleen positieve woorden over D7000 waardoor ik geprikkeld ben om D7000 te kopen (ik heb al 3 jaar D80). Maar wat denken jullie, welke lens kan ik het beste voor D7000 kopen en of ik mijn
    Sigma 24-70mm F/2.8 EX DG macro - Nikon ook op D7000 kan goed gebruiken?

    Bedankt alvast voor uw reacties

  • #2
    Re: Nikon D7000

    Oorspronkelijk geplaatst door ALEKS1 Bekijk bericht
    Ik ben nieuw hier en ik hoor alleen positieve woorden over D7000 waardoor ik geprikkeld ben om D7000 te kopen (ik heb al 3 jaar D80). Maar wat denken jullie, welke lens kan ik het beste voor D7000 kopen en of ik mijn
    Sigma 24-70mm F/2.8 EX DG macro - Nikon ook op D7000 kan goed gebruiken?
    Bedankt alvast voor uw reacties
    Alle lenzen die op de D80 werken, zullen dat ook doen op de D7000 . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Alle lenzen die op de D80 werken, zullen dat ook doen op de D7000 . . .
      Dat hoeft niet helemaal waar te zijn zie: http://www.kenrockwell.com/nikon/d7000.htm

      Stukje uit: Lens Compatibility
      You're always on your own with off-brand lenses like Sigma. Readers tell me that their Sigma 105 Macros don't work on the D7000. Potential incompatibility with future cameras is one of the steep prices one pays for trying to save a few dollars yesterday on a cheap lens. Nikon shares nothing with its competitors about lens compatibility, so if you want to buy a Tamron or Sigma, you're gambling that it will work with tomorrow's camera. Good luck.

      Nu ben ik geen echte fan van Ken Rockwell, maar hier zou hij wel eens een punt kunnen hebben. Ik zou voorstellen om met je lenzen (de niet Nikon lezen) naar de winkel te gaan en deze uit proberen op de D7000 dan weet je het zeker.
      Voor de lenzen die door de focus motor van de camera bestuurd worden is dit geen enkel probleem, het gaat met name om lenzen met ingebouwde focus motor.

      Doe er je voordeel mee.

      Groeten,
      PjVe64
      Last edited by pjve64; 19 maart 2011, 16:00.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door pjve64
        Dat hoeft niet helemaal waar te zijn zie: http://www.kenrockwell.com/nikon/d7000.htm
        Klopt, maar da's een uitzondering die vroeger met een andere sigma ( ik denk de 70-200 ) ook soms voorkwam op bepaalde camera's, je moest die lens toen laten rechippen.

        Sent by iPhone...
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment

        Working...
        X