Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 40D of 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 40D of 450D

    Hoi iedereen

    Ik wilde eens weten welke tweedehands toestel het best zou zijn?
    Of wel de 40D of de 450D van Canon?
    Ik fotografeer het meestal wel Basket wedstrijden (meestal in donker zalen) en Auto Rally's

  • #2
    Re: Canon EOS 40D of 450D

    Oorspronkelijk geplaatst door Jan005 Bekijk bericht
    Hoi iedereen

    Ik wilde eens weten welke tweedehands toestel het best zou zijn?
    Of wel de 40D of de 450D van Canon?
    Ik fotografeer het meestal wel Basket wedstrijden (meestal in donker zalen) en Auto Rally's
    zonder ook maar enige twijfel de 40D
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 40D of 450D

      De 40D heeft op sensorgebied blijkbaar een lichte voorsprong.
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 40D of 450D

        Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
        De 40D heeft op sensorgebied blijkbaar een lichte voorsprong.
        mss ook praktisch om de snelheid na te gaan qua buffer e.d.

        vergelijk anders eens beide toestellen via de sie-by-side comparison op http://www.dpreview.com

        zo kan je hier de vergelijking ook maken

        ook is er mss een verschil in iso-waardes, dat weet ik nu niet zeker

        qua ergonomie / handligging zal de 40d een stapje voor hebben (ik heb deze nu en ook een voorloper van de 450d, m.n. de 300d) en geef mij maar de 40d qua bediening, handligging e.d. maar dit is natuurlijk persoonlijk
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 40D of 450D

          Bedankt aan allemaal die hier zo vlug gereagert heeft.
          En ik heb nu nog één vraagje, hoe zit het met het gruis op hooge iso waren bij de EOS40D?
          Wat ik heb gelezen dat die 40D tot 3200 iso kan.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 40D of 450D

            [Mod-LesC]Verplaatst van Tips & Trucs naar Camera's, waar deze vraag perfect past tussen de andere cameratopics.[/Mod]
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 40D of 450D

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan005 Bekijk bericht
              Bedankt aan allemaal die hier zo vlug gereagert heeft.
              En ik heb nu nog één vraagje, hoe zit het met het gruis op hooge iso waren bij de EOS40D?
              Wat ik heb gelezen dat die 40D tot 3200 iso kan.
              Definetly 40D. Aan 3200 is het er wel aan te zien maar 1600 ISO foto zijn redelijk ruisarm. Als de belichting goed is, is de ruis niet storend.

              Djienbe

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 40D of 450D

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan005 Bekijk bericht
                Bedankt aan allemaal die hier zo vlug gereagert heeft.
                En ik heb nu nog één vraagje, hoe zit het met het gruis op hooge iso waren bij de EOS40D?
                Wat ik heb gelezen dat die 40D tot 3200 iso kan.
                IjssculpturenBrugge

                Deze reeks is gemaakt met de 40D op iso 1600 allemaal
                sommige zijn geflitsts, maar het merendeel niet
                zo krijg je een idee, ik heb geen aanpassingen gedaan achteraf om de ruis te verminderen
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 40D of 450D

                  Nogmaals bedank allemaal ik denk dat ik nu wel een 40D zal kopen.
                  Nu nog reactie terug krijgen van al die mensen waar ik een bod heb geplaatst via hun aanprijzing, en iedereen is dan tevreden.(dit is dan ongeveer al 14 dagen geleden)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 40D of 450D

                    Koop aub een 50D, voor die paar euro's meer krijg je toch wel meer toestel terug.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 40D of 450D

                      Ow vertel ?

                      in mij omgeving zijn er toch enkele geweest die de 40D boven de 50D prefereren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 40D of 450D

                        Ja inderdaad dat klopt, omdat toen ze beide nieuw waren de 50D iets duurder was voor maar een paar kleine verbeteringen. Maar nu met 2dehands is dat verschil echt te verwarlozen vind ik en dan koop je een 50D. Die dus iets minder oud is (hopelijk ook minder clicks ) een veel beter scherm, microadjust (weet niet zeker als de 40D dit nu wel of niet heeft) enz...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 40D of 450D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                          Ja inderdaad dat klopt, omdat toen ze beide nieuw waren de 50D iets duurder was voor maar een paar kleine verbeteringen. Maar nu met 2dehands is dat verschil echt te verwarlozen vind ik en dan koop je een 50D. Die dus iets minder oud is (hopelijk ook minder clicks ) een veel beter scherm, microadjust (weet niet zeker als de 40D dit nu wel of niet heeft) enz...
                          leg ze naast elkaar op dpreview.com en je weet direct de verschillen

                          het grootste verschil is het aantal megapixels 15 voor de 50, 10 voor de 40 dus dit zal je niet merken

                          het aantal clicks kan ik in volgen maar een te verwaarlozen prijsverschil?????
                          de 40d worden hier aangeboden / verkocht tss de 300 & 400 euro afhankelijk van de clicks en BG, de 50d is pak minder aangeboden en vraagprijzen zijn minimaal 600 euro dus vindt jij dit te verwaarlozen???? is toch wel een serieus verschilleke, 250 à 300 euro verschil voor iets waar qua specs weinig verschil op zal zitten
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 40D of 450D

                            de 40D was als hij op de markt kwam, een grote vooruitgang tov de 30D
                            dat is mi de 50D en 60D niet tov de 40D
                            als je u wil toeleggen op gevorderde fotografie is de 40D een perfect toestel
                            mvg Wilfried

                            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 40D of 450D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                              leg ze naast elkaar op dpreview.com en je weet direct de verschillen

                              het grootste verschil is het aantal megapixels 15 voor de 50, 10 voor de 40 dus dit zal je niet merken

                              Waar merk je dan wel het verschil tussen 15 Mp en 10 Mp? ( Of is dat weer een domme vraag)
                              Ps: nogmaals bedank om de interessants reacties.
                              En ik heb nog een klein vraagje: Ik heb vernomen dat er 6.5 foto's kunt maken in 1sec(of ben ik mis)?
                              Veronderstel nu dat ik 5 foto's neem na elkaar, en ik wil er na die reeks van 5 nog eens een reeks van 8 foto's maken hoe lang moet ik wachten of is dat niet nodig?

                              Want nu maak ik een reeks van 4 foto's en moet dan ongeveer zo'n 8sec wachten voor aleer ik nog een nieuwe reeks kan maken. En dat is dat vervelend en duurt eeuwig.

                              Comment

                              Working...
                              X