Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zie door het bos de bomen niet meer !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik zie door het bos de bomen niet meer !!!

    Hallo iedereen,

    Sorry om jullie hiermee te ambeteren maar ik zou graag een nieuwe DSLR camera kopen.
    Wel ben ik een leek op dit vlak en ken er dus niets van. Daarom heb ik verschillende vragen waar ik graag jullie ongezouten mening over wil weten.
    Ben al een paar weken de ene na de andere review aan het lezen en sta eigenlijk nog altijd even ver, namelijk wat moet ik eigenlijk kopen.
    Had gedacht aan Nikon of Canon daar dit voor mij de twee meest gekende merken zijn.

    Als camera had ik gedacht aan een Nikon d7000 of een Canon 400d, beide cameras schoren behoorlijk goed maar de welke ik nu juist moet nemen weet ik niet.
    Heb wel een voorkeur aan een camera waar ik ook kan mee filmen.

    Ziehier de vragen:

    -Is het resultaat van een film gemaakt met een DSLR camera van behoorlijk niveau?

    -Zijn er betere camera's op de markt die foto en film combineren?

    -Zou ik niet beter beginnen met een eenvoudiger model, zoja welk.

    -Ik lees hier veel over "goed glas"
    Ik wil gerust investeren in goed glas allen weet ik niet wat goed glas is.
    Welke lens moet ik kopen als ik een echte allround lens wil kopen.
    Ik had persoonlijk gedacht aan de Nikon 18-200mm lens, maar heb daar nu ook al een paar mindere dingen over gelezen.

    -Behalve de camera, lens, tas en een geheugenkaart zijn er nog dingen die ik moet kopen?

    -Heb op het internet een site gevonden met heel goede prijzen.
    Is deze site te vertrouwen, maw. wie heeft er hier ooit al een iets gekocht en wat was de feedback?
    link: https://www.laylandelectronic.com/


    Alvast bedankt voor de moeite.

    Mvg Marc

  • #2
    Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer !!!

    Oorspronkelijk geplaatst door m-m Bekijk bericht
    -Heb op het internet een site gevonden met heel goede prijzen.
    Is deze site te vertrouwen, maw. wie heeft er hier ooit al een iets gekocht en wat was de feedback?
    link: https://www.laylandelectronic.com/
    Die prijzen zijn niet realistisch: met een boog omheen lopen.....

    Comment


    • #3
      Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer !!!

      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
      Die prijzen zijn niet realistisch: met een boog omheen lopen.....
      Scam scam and more scam.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer !!!

        Marc,

        Waarom wil je iets kopen waar je niets van weet?
        De 400d is van 4 jr terug en heeft helemaal geen movie mode....
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer !!!

          Je loopt nu het risico iets te kopen waar je niets vanaf weet. Dat kan tot ergernis en teleurstellingen leiden.

          Ik zou een reflexcamera van iemand voor een weekendje gaan lenen. Ga er mee spelen en dan kom je er achter of dit iets voor je is. Dan kan je ook een betere keuze maken wat betreft objectieven.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer !!!

            Voor de maximale mogelijkheden filmen/fotograferen, denk ik dat je best zal zijn bij Sony, maar daar kunnen Sony gebruikers beter op antwoorden.

            Sony zou met name een betere AF hebben tijdens het filmen, qua beeldkwaliteit zijn Canon en Nikon echter ook niet te onderschatten, maar de AF, daar kan nog aan verbeteren.

            Comment


            • #7
              Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer !!!

              Ik zou niet direct een dure reflex met dure lens kopen als je helemaal nog niet weet of een reflex je wel ligt...ik zou eerder beginnen dan met een tweedehands toestel of een goede instapper alla canon 1000D,1100D en Nikon D3100 ofzo plus de kitlens.
              Je spreekt ook al over een alles in één lens....anders eens een goede Bridge overwegen...

              Grtz

              Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer !!!

                Nikon D7000 is een heel goede camera, niet twijfelen.

                Zijn er betere camera's op de markt die foto en film combineren?
                Dan heb je maar één optie, de Sony A33/A55. De autofocus werkt hier ook voor bewegende voorwerpen, bij alle andere camera's werkt dit niet goed of moet je manueel focussen. De reden hiervoor is de doorzichtige spiegel ipv een opklappende zoals bij een klassieke dslr.

                Is het resultaat van een film gemaakt met een DSLR camera van behoorlijk niveau?
                Zeker weten, zelfs beter omdat de sensor ve dlsr veel groter is dan in een videocamera waardoor je kan spelen met beperkte DOF wat je professioneel ogende resultaten geeft.

                -Behalve de camera, lens, tas en een geheugenkaart zijn er nog dingen die ik moet kopen?

                Als je video wilt opnemen is een statief toch aangeraden.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer !!!

                  Bedankt, voor de vele en uiteenlopende reacties.
                  Toch heb ik besloten om een camera te kopen en dan wel direct een goed ecemplaar.
                  Ben eens gaan kijken naar Sony zoals iemand me voor stelde en ben best verrast door de A55, dit toestel combineert eigenlijk een beetje wat ik zoek.
                  Een betaalbaar en veelzijdig toestel met daarbovenop nog een goede filmfuntie.
                  Wel een paar minpuntjes, zoals de kleine body (heb namelijk nogal grote handen)
                  te lichte batterij enz..
                  Daarom ga ik zeker wachten tot zijn opvolger uit komt.

                  Mvg Marc

                  Comment

                  Working...
                  X