Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij keuze van Telezoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij keuze van Telezoom

    Hallo allemaal,

    Ik ga ben sinds een paar maanden bezig met digitale fotografie. Ik bezit een instap DSLR, een Canon Eos 1000d. Momenteel heb ik de standaard kitlens 18-55mm er op zitten, maar als ik op vakantie ga of de natuur intrek schiet deze toch wel te kort ivm zoom.

    Daarom liet ik mijn oog vallen op 2 volgende lenzen :

    Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS 199€

    Canon EF 75-300mm f/4.0-5.6 II 222€

    Wat denken jullie dat de beste keuze zou zijn voor deze 2? Ik ben zelf maar een student dus de grote en dure lenzen zijn een No-Go.

    Is het verder de moeite om een zonnekap en UV-filter aan te schaffen? Ik fotografeer vooral buiten...


    groetjes!!
    In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

  • #2
    Re: Hulp bij keuze van Telezoom

    Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS zonder twijfel

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij keuze van Telezoom

      Wat is dan het verschil tussen die 3rd party lenzen zoals die tamron's? Ik heb zelf wel liever zelfde merk lens als de camera, maar deze zijn wel goedkoper. Op websites van konijnenberg zie je ook wel goede commentaar?
      In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij keuze van Telezoom

        Ik zou nog effe doorsparen en voor deze gaan, Tamron 70-300 Di_VC_USD, in deze test review Tamron komt die veel beter uit als de Canon variant.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij keuze van Telezoom

          Dat is net het probleem, ik vertrek binnen 2 weken naar istanbul. Maar ik zou toch voor een canon lens willen gaan, gewoon uit principe...
          In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij keuze van Telezoom

            Een onzinnig principe.
            Je moet gewoon de beste kopen voor jouw budget, ongeacht het merk.

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij keuze van Telezoom

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Ik zou nog effe doorsparen en voor deze gaan, Tamron 70-300 Di_VC_USD, in deze test review Tamron komt die veel beter uit als de Canon variant.
              Heb die sinds kort, als vervanger voor de Canon 55-250. Een aanrader. Vooral de IS (VC) is superieur.
              Tot mijn eigen verbazing heb ik sindsdien alleen nog 3rd party lenzen; meestal geven die veel meer "bang for the buck".
              Canon 550D; TokTok, TamTam

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij keuze van Telezoom

                En hoe zit het met die UV-filter en zonnekap?

                Ik fotografeer zeer vaak buiten...
                In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp bij keuze van Telezoom

                  UV filter gebruik ik nooit, sommigen zeggen dat het de beeldkwaliteit beïnvloedt, anderen zeggen weer van niet. Zonnekap kan je best altijd erop laten, ook als de zon niet schijnt, beschermt het voorste glas toch als je ergens tegenaan stoot.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment

                  Working...
                  X