Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem ex580 II met slave sensor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem ex580 II met slave sensor

    Ik gebruik mijn EX580 II op een statief, met een slave sensor er onder, om mijn achtergrond in m'n studio uit te lichten. Mijn studioflitser moet dan die 580 triggeren.
    Dat doet ie echter maar 1x... Daarna gebeurt er niets. De studioflitser doet het wel, maar die triggert niet meer de 580.
    Moet ik die 580 op een speciale manier instellen?
    EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

  • #2
    Re: probleem ex580 II met slave sensor

    Ik had uw draadje vrij vlug gelezen maar had er geen pasklaar antwoord voor.
    Blijkbaar ook niet bij de collega"s.
    Echter, de vraag hield me bezig omdat er eigenlijk geen enkele reden is waarom het systeem maar één keer zou werken en dan niet meer.
    Toen dacht ik aan de voorkeurinstellingen van de flitser.
    Het kan zijn dat de Cf.n 1 op de (standaard) "0" staat zodat de flitser zichzelf na een minuut uitschakelt.
    Op de "1"-stand plaatsen zou wel eens het verschil kunnen betekenen.
    Succes.
    Alain,

    Comment


    • #3
      Re: probleem ex580 II met slave sensor

      Oorspronkelijk geplaatst door Lenty007 Bekijk bericht
      Ik had uw draadje vrij vlug gelezen maar had er geen pasklaar antwoord voor.
      Blijkbaar ook niet bij de collega"s.
      Echter, de vraag hield me bezig omdat er eigenlijk geen enkele reden is waarom het systeem maar één keer zou werken en dan niet meer.
      Toen dacht ik aan de voorkeurinstellingen van de flitser.
      Het kan zijn dat de Cf.n 1 op de (standaard) "0" staat zodat de flitser zichzelf na een minuut uitschakelt.
      Op de "1"-stand plaatsen zou wel eens het verschil kunnen betekenen.
      Succes.
      Alain,
      Helaas is dit niet de oplossing.
      Via een ander forum begreep ik mijn probleem een standaard probleem is: Canonflitsers werken maar één keer met een slave sensor. Daarna moet de flitser uit- en weer aangezet worden. Niet echt handig bij strobisme.
      Zie ook http://www.eosdigitaal.nl/forum/view...p?f=18&t=88327
      EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

      Comment


      • #4
        Re: probleem ex580 II met slave sensor

        Had het zelf nog niet uitgeprobeerd maar idd werkt maar één keer .
        Bedankt voor deze informatie, deze wist ik nog niet!
        Bedankt ook voor de nuttige link.
        Groeten,
        Alain,

        Comment


        • #5
          Re: probleem ex580 II met slave sensor

          Er zijn wel slave triggers die de 580EX II wel vaker kunnen aansturen. Ik bezit een aantal oude Yongnuo radio triggers type CTR-301P deze triggers kunnen naast radio trigger ook als slave trigger gebruikt worden. Ik heb het getest met mijn 580EX II en hij kan gewoon meerdere male aangestuurd worden zonder dat je de flitser uit moet zetten.
          Groeten Michael

          Comment

          Working...
          X