Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gordijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gordijn

    mijn volgende vraag is . ik hoor veel over een gordijn enz . mss een stomme vraag maar wat is dat juist.

  • #2
    Re: gordijn

    Oorspronkelijk geplaatst door jimmy a Bekijk bericht
    mijn volgende vraag is . ik hoor veel over een gordijn enz . mss een stomme vraag maar wat is dat juist.
    ik raad je aan om je eerst de basis elementen van fotografie eigen te maken... lees eerst een goed boek over fotografie...

    uitleg over het gordijn vind je bijvoorbeeld hier
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: gordijn

      Oorspronkelijk geplaatst door jimmy a Bekijk bericht
      mijn volgende vraag is . ik hoor veel over een gordijn enz . mss een stomme vraag maar wat is dat juist.
      Is nog een overblijfsel van analoge camera's.
      De sluiter van de hedendaagse camera's is een lamellen sluiter (uit metaal).
      De vroegere ananloge camera's hadden een sluiter van doek (vandaar gordijn) welke opgerold zat.
      Dde sluiter bewoog van links naar rechts en telkens diende je deze terug op te winden (bij deze operatie werd dan ook het filmpje verdergedraaid).

      Op onderstaande site zie je een foto van de verschillende sluiters.
      Links een gordijnsluiter, rechts een lamellensluiter.

      http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam...ync-speed.html
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: gordijn

        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Is nog een overblijfsel van analoge camera's.
        De sluiter van de hedendaagse camera's is een lamellen sluiter (uit metaal).
        De vroegere ananloge camera's hadden een sluiter van doek (vandaar gordijn) welke opgerold zat.
        Dde sluiter bewoog van links naar rechts en telkens diende je deze terug op te winden (bij deze operatie werd dan ook het filmpje verdergedraaid).

        Op onderstaande site zie je een foto van de verschillende sluiters.
        Links een gordijnsluiter, rechts een lamellensluiter.

        http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam...ync-speed.html
        hoi zunoel dank je voor de uitleg
        nu moet ik speciaal geen boek kopen over dat onderwerp ihhiihhihiih

        Comment

        Working...
        X