Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7d ideaal als 2de toestel of teleurstelling?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7d ideaal als 2de toestel of teleurstelling?

    Ik heb sinds een jaar een 5DMKII ik ben uiteraard enorm tevreden over mijn toestel en zeker door de lage ruis waardes en scherpte van de beelden
    Nu komt mijn vraag....
    Ik krijg meer en meer reportages binnen en deze zijn altijd uiteenlopend Huwelijk,evenementen,concert,portret.....
    Omwille van sneller te kunnen wisselen van lens zou ik een 2de toestel willen zodat ik altijd een tele,wide of fisheye in de aanslag heb....
    Ik lees over de 7D enorm goede dingen maar dezelfde regel komt bijna overal terug "als we hem vergelijken met de 5D is de beeldkwaliteit beduidend minder"
    Mijn vraag ga ik teleurgesteld zijn en ga je het verschil "enorm" zien tussen de foto's die genomen zijn met de 5D of de 7D? investeer ik mss beter in een 2dehandse 1DMKIII....
    Ik ben al enige tijd het wachten op de 5DMKIII maar volgens de laatste geruchten zou die pas in oktober beschikbaar zijn...

    Sorry voor het zoveelste 5D vs 7D topic maar deze is toch ietsje anders
    Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

  • #2
    Re: 7d ideaal als 2de toestel of teleurstelling?

    Als je zo tevreden bent over je 5D Mark II dan lijkt het mij voor de hand te liggen dat je een toestel van hetzelfde type bijkoopt ....

    Comment


    • #3
      Re: 7d ideaal als 2de toestel of teleurstelling?

      Ja maar dat is toch weer wat duurder dan de 7D en de crop vind ik eigenlijk mooi meegenomen voor extra tele zonder converters te moeten gebruiken
      Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

      Comment


      • #4
        Re: 7d ideaal als 2de toestel of teleurstelling?

        Ik zie de 7D meer voor sport en de 5D II meer voor events, hetgeen je dus voornamelijk doet. Het is ook makkelijker werken als je exact hetzelfde toestel hebt. Ik weet niet als de knoppen van een 7D hetzelfde zijn als bij een 5D II. Maar als je snel en efficient wilt werken is het toch beter op 2 keer hetzelfde te hebben, niet?
        Zo heb je ook een volwaardige backup.
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: 7d ideaal als 2de toestel of teleurstelling?

          De knoppen tussen beide camera's zijn niet zo verschillend .Heb ze beiden en zeer tevreden.Het beeld van de 7D is zeer goed maar de 5DII is beter .Of je het op een afdruk kan zien weet ik niet .

          Comment


          • #6
            Re: 7d ideaal als 2de toestel of teleurstelling?

            Ik heb het geluk met een 5dII en een 1dIV te kunnen werken ... en als je weet waar je op moet letten zie je het verschil OOC ... maar na 60 seconden in post processing gaat niemand nog kunnen zeggen welk beeld uit welke camera komt, niet online of op een scherm en niet op een A3 afdruk, vergeet het maar.

            Ik heb ook lang getwijfeld om de 7d+grip te kopen naast mijn 5dII maar heb doorgespaard om de 1dIV te kopen (ik ken mezelf, anders zou ik die 7d uiteindelijk toch doorverkopen om alsnog de 1d te kopen )

            De beelden van de 5dII hebben iets, ik kan het niet uitleggen, maar je ziet OOC het verschil, zelfs met de 1dIV, maar eens je ze bewerkt hebt en afdrukt zie je echt geen verschil meer, dus koop gerust de 7d en zet er je tele op dan kan je je standaardlens gebruiken op de 5dII (in mijn geval de 24-105 omdat ik echt IS wou hebben, anders had ik de 24-70 2.8 gekocht)

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: 7d ideaal als 2de toestel of teleurstelling?

              De 7D body is prima, heb er een tijdje mee gewerkt. Echter, de beeldhoeken van je objectieven worden anders. Hoe bruikbaar wordt je 16-35 mm? En als je een 24-105 op de 7D zet, hoe vaak mis je dan wat groothoek?
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: 7d ideaal als 2de toestel of teleurstelling?

                ja maar de 24-105 of de 70-200 dienen ook echt voor tele mijn wide of fisheye die komen toch alleen maar op de 5D waar ze tot hun recht komen
                Zaterdag moet ik trouwens op de een boxgala fotograferen dus de knoop gaat vandaag of morgen doorgehakt worden....
                Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

                Comment


                • #9
                  Re: 7d ideaal als 2de toestel of teleurstelling?

                  Ik vind het in elk geval ideaal om de 24-105 op de 5dII te gebruiken en de 70-200 op de 1dIV te gebruiken, daarom koop je toch net twee bodies ?
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7d ideaal als 2de toestel of teleurstelling?

                    true
                    Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7d ideaal als 2de toestel of teleurstelling?

                      De 24-105 mm f4 is niet lichtsterk genoeg voor concerten (waar de TS hem ook voor zou gebruiken). Dat is de reden dat ik de mijn ingeruild heb voor een 24-70.

                      Het ontbreken van IS heeft me nog nooit geergerd.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: 7d ideaal als 2de toestel of teleurstelling?

                        Ik heb genoeg lichtsterke lenzen in mijn arsenaal
                        Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

                        Comment

                        Working...
                        X