Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stof

    In mijn Canon lens, 17-55mmf/2.8, zie ik stof zitten. Lens is nog maar +/- 3 maand
    Oud. Dit toch niet normaal ?

  • #2
    Re: Stof

    zie je het op je foto's?

    Comment


    • #3
      Re: Stof

      Oeps, heb er juist één besteld...
      Blijkt een nadeel te zijn van deze (als zeer goed beschreven) lens te zijn. Wie reageert... ?
      Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

      Comment


      • #4
        Re: Stof

        stof in de lens heeft 1 groot nadeel: als je ze verkoopt gaat de koper dat misbruiken (MISbruiken, niet gebruiken) om een 100tal euros van de prijs af te pingelen. Voor de rest maakt het helemaal niet uit.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Stof

          Nee nog niet, maar heb met Canon contact op genomen , met email ,en vragen ze op te sturen naar de repair.

          email Canon:
          Naar aanleiding van uw bericht ben ik voor u op zoek gegaan naar informatie. Het is niet de bedoeling dat er veel stof in de lens komt. In dit geval wil ik u graag adviseren om de lens voor controle ter reparatie aan te bieden. Ons reparatiecentrum zal dan onderzoeken wat er precies aan de hand is. (Graag wil ik u adviseren om een begeleidend schrijven toe te voegen, waarin duidelijk en uitvoerig uw bevindingen staan beschreven, zodat ons reparatiecentrum precies weet wat het probleem is.)

          Comment


          • #6
            Re: Stof

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            stof in de lens heeft 1 groot nadeel: als je ze verkoopt gaat de koper dat misbruiken (MISbruiken, niet gebruiken) om een 100tal euros van de prijs af te pingelen. Voor de rest maakt het helemaal niet uit.
            Inderdaad. Heb zelf een 2e hands 100-400mm gekocht gehad en daar zag je ook redelijk wat stof binnen het eerste glas. Op de testfoto's echter niks van te merken. Ik heb daar dan ook geen probleem van gemaakt.

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Stof

              Stof in een objectief is een onprettig idee, zeker als je hem later wilt verkopen.
              Het is overgens niet op de te maken foto's terug te vinden, kan dus weinig kwaad verder.

              Comment

              Working...
              X