Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat me niet bevalt aan de D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat me niet bevalt aan de D7000

    Hi

    na de vele threads die ik hier las waarom je de D7000 zou moeten hebben, wou ik even de minpunten opsommen die ik ervaar sinds ik het toestel bezit :

    - geen X-sync : op te lossen met opzetstuk of RF-afstandbediening
    - Geen 10 polige connector : in het begin vond ik dit erg. Vandaag gebruik ik opnieuw mijn ML-L3 afstandbediening van mijn oude D70. Zelfs beter dan met mijn MC-36 afstandsbediening : nu geen risico meer dat ik de camera beweeg eens op statief door onbewust aan de kabel van de MC-36 te trekken.
    - Geen AF-knop. Er moet ergens een verschil zijn met de toekomstige D400 ..
    - Volgens mij bracketing slechts drie opeenvolgende beelden : shame on you Nikon ! Dit is een pijnpunt voor de HDR liefhebbers. Tot op heden geen workaround gevonden. Voor HDR gebruik je best 5 of liefst 7 beelden (minder ruis) met EV1. Volgens mij enkel op te lossen manueel met compensatie : opletten dat de camera op je statief niet beweegt door manipulatie ...
    - Autofocus iets minder krachtig dan deze op de D300 vind ik. Ik heb eveneens een portret gemaakt in het donker met 2 reportageflitsers : moeilijke autofocus ook met AF hulplicht. Doordat mijn camera iets kleiner is, zit mijn hand lichtjes voor het AF licht ... Misschien moet ik hier nog iets verder experimenteren met de verschillende AF modi. Voordelen van de verschillende AF-mogelijkheden vind ik niet zo goed uitgelegd in de User Manual - bv verschillend gebruik van de scherpstelpunten.

    Voor de rest niets dan LOF !

    Meevoelend wat de Japanners vandaag moeten meemaken, hoop ik dat de toekomstige "D400" in de loop van de volgende 12 maanden zal uitkomen met nog enkele extra's tov deze D7000.
    Last edited by Amateurken; 17 maart 2011, 18:55.
    Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

  • #2
    Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

    waarom heb je hem dan gekocht? dat zijn toch allemaal specs die je op voorhand had kunnen opzoeken. Ik heb ook op punt gestaan hem te kopen, maar vond hem te klein.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      waarom heb je hem dan gekocht?
      Misschien omdat alle voordelen fors opwegen tegen die enkele nadelen? Dat was alleszins voor mij toch de reden om voor de D7000 te kiezen. En niet voor alle gebruikers zijn die features even belangrijk.

      @Amateurken: knap dat je zo kritisch durft te zijn over je eigen materiaal!
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #4
        Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

        Heb sinds gisteren ook de D7000 in huis...en ik ben serieus onder de indruk van alle mogelijkheden..;alleen vind ik de kitlens 18-105VR nu toch iets minder scherp dan op mijn D90 wat ik spijtig vind. Heb enkele foto's genomen met mijn tamron erop en dit is het resultaat.





        Dus qua scherpte zit het wel goed vind ik al heb ik in de menu de scherpte wel op 7 gezet....ik denk dat zoals ze al schreven de D7000 toch beter glas nodig heeft dan de gewone kitlens....dus dat vind ik spijtig ergens....voor de rest moet ik nog veel proberen...
        Heb wel ondervonden dat ik met mijn tamron erop niet kan scherpstellen bij liveview...raar!!!had dit niet bij mijn D90

        Grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          ...ik denk dat zoals ze al schreven de D7000 toch beter glas nodig heeft dan de gewone kitlens....dus dat vind ik spijtig ergens....Grtz
          je moet daar geen spijt van hebben; op iedere body moet je 'beter glas' gebruiken

          Comment


          • #6
            Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            ik denk dat zoals ze al schreven de D7000 toch beter glas nodig heeft dan de gewone kitlens....dus dat vind ik spijtig ergens....
            Dat is een hardnekkige mythe, maar niet correct.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              waarom heb je hem dan gekocht? dat zijn toch allemaal specs die je op voorhand had kunnen opzoeken. Ik heb ook op punt gestaan hem te kopen, maar vond hem te klein.
              Hi Putor

              net zoals jij heb ik ook getwijfeld omdat hij kleiner was dan mijn D200. Ik had vorig jaar gehoopt op een snellere aankondiging van de "D400". Mijn D200 voldeed prima behalve zoals bekend in donkere lichtomstandigheden. Vanaf ISO800 en geen perfecte belichting zit je geplaagd met ruis. Dit kan soms mooi zijn, maar meestal wil je geen ruis. De D7000 is voor mij een tussenoplossing. Wanneer de "D400" aangekondigd wordt, dan zal deze D7000 tweedehands aangeboden worden en er zullen genoeg geïnteresseerden zijn. Ik kan ook enkele maanden wachten na de aankondiging van de "D400" zodat ik niet het volle pond hoef te betalen. Ik kocht deze D7000 2 weken geleden en heb ca 250 EUR minder betaald dan de eersten in november 2010. Dat zal net zo zijn met de toekomstige modellen.

              Groet
              Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

              Comment


              • #8
                Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                niet dat ik mag klagen over scherpte , maar waar vind je in de menu de scherpte regeling ? ben ik nog niet tegen gekomen .

                hieronder 100% crop

                http://
                2 body's en wat lenzen ..

                older and wiser ... my arse

                Comment


                • #9
                  Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                  niet dat ik mag klagen over scherpte , maar waar vind je in de menu de scherpte regeling ? ben ik nog niet tegen gekomen .

                  hieronder 100% crop

                  http://
                  Je kan in menu bij picturecontrole SD je scherpte verhogen tot 9 als je wil...
                  Mooi scherp dat ook waarschijnlijk niet met de kitlens genomen???

                  grtz

                  Templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                    Als het je enige camera is, zijn dit wellicht nadelen, maar persoonlijk vind ik bv de ML-L3 veel handiger dan een kabeltje.
                    AF knop gebruik ik zelf echt nooit, daarvoor de release button halverwege.
                    3 shots bij bracketing is weinig, maar door de weinige ruis en hoge dynamic range denk ik wel voldoende om een beter resultaat te bereiken als vroeger met 7x op een d200.
                    Dat ie klein is vind is persoonlijk wel een groot voordeel.

                    Intussen gaat het gerucht dat Nikon moeite heeft om een d400 uit te brengen die voldoende extra's biedt om een bonus prijs te rechtvaardigen...
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                      De dubbele functie van de knoppen wb, qual en iso is toch een ongemak bij de D7000.
                      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                        De dubbele functie van de knoppen wb, qual en iso is toch een ongemak bij de D7000.
                        Is enkel gewoonte. Ik kom van een D200 waar die knoppen bovenaan stonden, en nu op de D7000 staan ze achteraan. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                        Dat ie klein is vind is persoonlijk wel een groot voordeel.
                        Is ook precies mijn gedacht (en zo heel klein is die nu ook niet ... )
                        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                          Is enkel gewoonte. Ik kom van een D200 waar die knoppen bovenaan stonden, en nu op de D7000 staan ze achteraan. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad.
                          Het probleem is niet waar ze staan, maar de dubbele functie ervan!
                          Bij een D200 hebben ze geen dubbele functie.
                          Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Intussen gaat het gerucht dat Nikon moeite heeft om een d400 uit te brengen die voldoende extra's biedt om een bonus prijs te rechtvaardigen...
                            Rob, waar haal je dat gerucht

                            groeten,

                            Roland

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                              Het probleem is niet waar ze staan, maar de dubbele functie ervan!
                              Bij een D200 hebben ze geen dubbele functie.
                              Begrijp niet waar het probleem zit.
                              Als je fotografeert hebben ze toch maar één functie? De andere functie is enkel wanneer je foto's op het schermpje bekijkt.
                              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                              Comment

                              Working...
                              X