Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 200mm f/2.8 L USM II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 200mm f/2.8 L USM II

    Ik zit al een tijdje twijfelen tussen de volgende lenzen:
    -Canon 100-400 4,5-5,6 L IS (1360 gram)
    -Canon 300mm L f4 IS (1190 gram) + Canon extender EF 1,4 II (deze combo heeft de voorkeur)

    Ik wil er vooral insecten, kikkers en vogels mee trekken. Wat me een beetje tegen houd is het gewicht van de lenzen.
    Om gewicht te besparen kwam ik op het volgende idee:
    -Canon EF 200mm f/2.8 L USM II (765 gram) + Canon Extender EF 2x II
    Helaas wel geen IS.

    Is dit een goede combo en is de kwaliteit te vergelijken met de 300mm combo?
    Last edited by MartinB; 16 maart 2011, 22:35.
    Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

  • #2
    Re: Canon EF 200mm f/2.8 L USM II

    ik heb de 300mm F4 L IS gehad, en eerlijk gezegd is dat nog een lichtgewicht hoor. De 100-400 heb ik hier ook staan, het klinkt raar maar deze weegt wel sneller door dan voorgaande maar echt wel een absolute toplens. Ik heb enkel lof over beide lenzen. De 200 met 2x converter lijkt me niet aan te raden, het zou zonde zijn om met converter te werken op zo een lens, je verliest snelheid, zeker als je vogels wilt trekken en waarschijnlijk ook scherpte

    vergeet ook niet dat de 200 geen IS heeft. Moest ik jou zijn zou ik de 100-400 nemen voor zijn versatiliteit, of de 300mm met converter voor zijn scherpte. Maar ik zie je geen foto's trekken van insecten met bovenvernoemde lenzen
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 200mm f/2.8 L USM II

      Ik heb mijn 200 f2.8 enkel maar gebruikt in combinatie met de 1.4 tc. Maar ik ben wel zo goed als zeker dat de 300L in combinatie met de 1.4tc betere beelden gaat geven dan de 200L 2.8 met een 2x tc.

      Maar ik moet wel zeggen dat de 200 met 1.4tc perfecte resultaten geeft dus het zou mij niet verbazen dat zelfs met een 2.0TC hij nog steeds betere beelden geeft dan de 100-400L. Daar ben ik zelfs redelijk zeker van.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 200mm f/2.8 L USM II

        Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
        ik heb de 300mm F4 L IS gehad, en eerlijk gezegd is dat nog een lichtgewicht hoor. De 100-400 heb ik hier ook staan, het klinkt raar maar deze weegt wel sneller door dan voorgaande maar echt wel een absolute toplens. Ik heb enkel lof over beide lenzen. De 200 met 2x converter lijkt me niet aan te raden, het zou zonde zijn om met converter te werken op zo een lens, je verliest snelheid, zeker als je vogels wilt trekken en waarschijnlijk ook scherpte

        vergeet ook niet dat de 200 geen IS heeft. Moest ik jou zijn zou ik de 100-400 nemen voor zijn versatiliteit, of de 300mm met converter voor zijn scherpte. Maar ik zie je geen foto's trekken van insecten met bovenvernoemde lenzen
        Beste is dat zo dat de 300mm met 1.4 converter scherper foto's maakt dan de 100-400 op 400mm?
        Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 200mm f/2.8 L USM II

          Maar ik moet wel zeggen dat de 200 met 1.4tc perfecte resultaten geeft dus het zou mij niet verbazen dat zelfs met een 2.0TC hij nog steeds betere beelden geeft dan de 100-400L. Daar ben ik zelfs redelijk zeker van.
          MartinB, tweede post over hetzelfde onderwerp ?

          ter zake:

          Met een 1.4 kan wel, maar x2 vergeet het.

          De 200 2.8 is een zeer goede lens voor z'n geld, maar als het zo gemakkelijk was om een scherpe 400 5.6 te maken deed iedereen het (en zouden ze niet regelmatig te koop staan).
          Last edited by palombian; 17 maart 2011, 13:12. Reden: tweede post ?

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 200mm f/2.8 L USM II

            Oorspronkelijk geplaatst door MartinB Bekijk bericht
            Beste is dat zo dat de 300mm met 1.4 converter scherper foto's maakt dan de 100-400 op 400mm?
            hangt enkel af van je exemplaar, ik heb het geluk gehad dat zowel mijn 300mm haarscherp was als de 100-400. De 300 F4 is wel een tikkeltje scherper, maar veel scheelt het niet.
            Ik zou wel van de combinatie 200mm + converter afblijven maar das persoonlijk ik vind het gewoon geen goeie combinatie.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 200mm f/2.8 L USM II

              Bedankt voor de reacties, ik blijf bij mijn eerste gedacht
              Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 200mm f/2.8 L USM II

                Voor de wat grotere vlinders en libellen is de 300mm + 1,4x tc een heel goede keuze (die combinatie gebruik ik ook).
                Maar voor de kleinere beestjes heb je wel een macrolens nodig.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 200mm f/2.8 L USM II

                  Hoi,
                  ik bezit een 100-400 mm 4,5-5,6 met IS en ben tevreden over de lens. Uiteraard kan men discussiëren over de lichtsterkte, maar dat valt al bij al goed mee. Een aanrader, zou ik zeggen. Het gewicht neem ik er graag bij, al kan ik begrijpen dat dit voor sommigen een nadeel is. Succes...
                  Piet
                  Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 200mm f/2.8 L USM II

                    ikke nogmaals,
                    ik zou je aanraden om geen extender van 2x aan te kopen. Teveel onscherpte zal optreden, geloof me.
                    Piet
                    Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 200mm f/2.8 L USM II

                      Ik heb de knoop doorgehakt en afgelopen weekend de Canon 300mm L f4 IS tweedehands gekocht.
                      Eerste indrukken zijn zeer positief , nu nog een 1.4 extender

                      bedankt voor de reacties
                      Last edited by MartinB; 24 maart 2011, 16:47.
                      Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

                      Comment

                      Working...
                      X