Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over Nikon AF-S VR Micro 105mm f/2.8G

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over Nikon AF-S VR Micro 105mm f/2.8G

    Hey iedereen,

    na lang wikken en wegen vandaag besloten om mij de Nikon AF-S VR Micro 105mm f/2.8
    aan te schaffen.
    nu heb ik een klein vraagje, als ik mijn vr van de lens op en vooral bij het afzetten maakt hij een heel ander geluid dan de vr bij mijn andere lenzen.
    je voelt duidelijk vanbinnen iets verspringen en als je goed luisterd hoor je het ook en dit heb ik bij mijn andere lenzen ook niet.
    zijn er nog gebruikers van deze lens die mij kunnen bevestigen dat dit normaal is?

    grtz,

    David
    Last edited by davidbranson55; 16 maart 2011, 21:50.
    Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

  • #2
    Re: Vraagje over Nikon AF-S VR Micro 105mm f/2.8G

    het is alzof als je de vr opzet je iets opspant in de lens en als je de vr afzet dat terug loskoppelt????
    en je hoort duidelijk een veertje herspringen als je je oor er tegenhoud tijdens het afzetten van de vr
    Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over Nikon AF-S VR Micro 105mm f/2.8G

      Ik hoor inderdaad ook een klein geluid, vooral bij het afzetten. Het is duidelijk iets mechanisch, een veertje dat verspringt of zoiets. Maar je moet wél goed luisteren hé.
      Ik hoor dat niet bij mijn Sigma 150-500. Kan het zijn dat het systeem bij de ene lens mechanisch is en bij de andere electrisch ?
      Ik gebruik die knopjes bijna nooit, zeker omdat die 105 voornamelijk voor beroepsdoeleinden gebruikt wordt en altijd dezelfde instellingen heeft.
      Misschien weten de echte materiaal-bollebozen hier meer over ?

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over Nikon AF-S VR Micro 105mm f/2.8G

        dan ben ik niet alleen
        en ik vind dat je ook wel iets voelt als je het op en afzet en bij mijn andere lenzen is het alleen het knopje zelf dat je voelt en hoort.
        ik vind ook dat de vr functie niet zo heel hard opvalt eigenlijk, je ziet het wel maar niet enorm toch he.
        het is maar als je zo lang spaart voor iets dan hoop je dat er niets aan scheelt he :-)
        Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over Nikon AF-S VR Micro 105mm f/2.8G

          Maak je maar geen zorgen, het VR systeem bij Nikon werkt mechanisch, vandaar het geluid, hoe werkt het KLIK

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over Nikon AF-S VR Micro 105mm f/2.8G

            ok, het is maar dat mijn andere nikon lenzen het duidelijk niet doen en daarmee dat ik twijfel he
            Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

            Comment

            Working...
            X