Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM

    Hoi iedereen,
    ik bezit een Canon 500d en wens mijn kitlens te vervangen door een lichtgevoelige 17-55 IS USM 2.8 mm van Canon. Willen jullie positieve en negatieve reacties geven over deze lens. Uit hetgeen ik hier en daar lees blijkt dit een goede koop te zijn.
    Groeten, Piet
    Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

  • #2
    Re: Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM

    de 17-55 2.8 van tamron is ook zeer goed van kwaliteit, alleen de af en de bouwkwaliteit zijn minder maar de lens kost wel maar de helft van de canon
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM

      en je hebt ook nog de sigma-variant

      gebruik de zoekfunctie hier om het forum en je zal een aantal verschillende posts en vele gebruikerservaringen terugvinden
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM

        Als je het geld hebt voor de canon 17-55 f2.8 twijfel dan niet en koop hem. Je gaat het je niet beklagen! Hij is zijn geld meer dan waard. En je dan mogen die third party's nog de helft kosten....

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM

          Ik heb deze ook gehad op mijn 450D en ik moet zeggen een dijk van een lens...mooi scherpe en contrastrijke foto's....ik had één minpuntje die van mij was nogal een stofzuiger....maar daar viel mee te leven...

          grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM

            Dat is één van de beste, om niet te hoeven schrijven: de allerbeste lens die je op een crop
            toestel kan schroeven. Maar zoals een bekende Hollander al zei: elk voordeel heb zijn na-
            deel. De 17-55 2.8 is behoorlijk zwaar en lomp. Niet alleen om mee rond te lopen, maar
            ook als je die toeter op iemand richt. Voor de rest...

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM

              Zeer scherpe lens. Tamron en Sigma kunnen hier niet aan tikken.

              Zuigt idd wat stofjes op, doch dit zie je niet op je foto's.
              Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM

                Ik heb nu ook een paar weken in bezit: zeer tevreden van!
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM

                  De Canon 17-55/2.8 IS heb ik veel gebruikt bij reclamefotografie. Uiteindelijk verkocht vanwege overstap naar full frame.

                  Menig A3 en groter mee afgedrukt.

                  Gewoon een erg goed objectief en behoudt goed zijn waarde mocht je ooit overstappen naar full frame.

                  Voor mij was ook belangrijk de goede stofafdichting, ik werk nog wel eens in stoffige omgevingen.
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM

                    OK dan,

                    ik weet genoeg...
                    zaterdag ga ik om de Canon-lens.
                    Bedankt voor de reacties, ik hou jullie op de hoogte, en wie weet... plaats ik er wel enkele fotookes op BD.
                    Bedankt iedereen.
                    Piet
                    Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM

                      Moest je geïnteresseerd zijn in een tweedehands exemplaar dan laat je maar iets weten. Ik ben van plan om over te stappen naar full frame en zal dus die lens verkopen.

                      Groeten, Tom.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM

                        Sorry om je topic te stelen, maar aangezien je toch een beslissing hebt genomen stel ik toch me vraag

                        Vandaag wou ik de Canon 60d + 17-55 f2.8 lens halen. Maar zou ik daar een filter bijkopen of kan ik het risico nemen om het stof aan te gaan?
                        Dit laatste kan dan er wel voor zorgen dat ik om de x aantal maanden/jaren terug moet voor een lens reiniging.

                        Alvast bedankt!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM

                          Oorspronkelijk geplaatst door PietT Bekijk bericht
                          OK dan,

                          ik weet genoeg...
                          zaterdag ga ik om de Canon-lens.
                          Bedankt voor de reacties, ik hou jullie op de hoogte, en wie weet... plaats ik er wel enkele fotookes op BD.
                          Bedankt iedereen.
                          Piet
                          gewoon ter info:
                          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment

                          Working...
                          X