Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

    heren,

    ik heb sinds kort mijn eerste camera gekocht, en dat is een sony NEX3. Ik ben zelf heel tevreden over deze camera en de kwaliteit van de fotos. Maar na 3 maanden is het compacte design zonder veel buttons, stoort het mij dat ik steeds door de menus moet scrollen om wat meer manuele controle te hebben.

    Vandaar dat ik nu op punt sta om mijn eerste serieuzere camera te kopen. Ik twijfel nu tussen twee modellen:
    - Sony Alpha 55 met 18-55mm en 55-200mm kitlenzen (949-100=849 euro)
    - Canon Eos 550D 18-135mm (899 euro)

    De sony spreekt mij aan door zijn nieuwe technologieen, zijn continue autofocus tijdens filmen, en zijn design.
    De canon spreekt mij aan door zijn (volgens de man in de winkel) solieder aanvoelen, hogere fotokwaliteit.

    de 100 euro cashback bij de sony is natuurlijk ook leuk meegenomen en dan heb ik twee lenzen ipv slechts 1 bij de canon.

    laat jullie advies maar komen.

    ps. waar geraak ik een 3 maande oude nex3 gemakkelijk kwijt ?

  • #2
    Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

    je moet zelf de keuze maken

    de canon kan als voordeel hebben dat je makkelijker 2de hands materiaal kan vinden die je hierbij kan gebruiken

    de sony heeft dan wel als voordeel dat je geen spiegel meer hebt en dus ander soort slijtage

    neem ze beide vast en probeer ze uit

    voor je nex3 kwijt te geraken, een 2de hands site of hier onder aangeboden
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

      Snelheidsverschil tussen de twee kan je eigenlijk niet vergelijken, Sony is veel sneller dus beter voor actie/sport fotografie. Beeldkwaliteit vd camera op zich weet ik niet precies maar sinds de A55 een hogere resolutie heeft dan de Canon 7D zit dat ook wel snor voor de Sony. Sony heeft ook een goed aanbod aan kwaliteitslenzen dus ik zou niet weten waarom je nog voor deze Canon zou kiezen.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

        De sony is idd sneller, maar ik hoor hier en daar toch zeggen dat de canon ook robuster is gebouwd en vaak beter fotokwaliteit aflevert...ook de batterij van de sony baart mij zorgen.
        Ik nijgde zelf meer over naar de sony maar ik twijfel gewoon vandaar dat ik wil polsen wat andere mensen hun ervaring zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

          Kun je die Nex niet houden als back-up toestel. Gewoon een klein lensje er op, voor als je
          geen zin hebt om met een DSLR te zeulen. Ik zeg het je maar omdat je er later geen spijt
          van hoeft te hebben.
          Verder vind ik het een moeilijke keuze. Zelf heb ik een Canon. En zou ik een nieuw toestel
          kopen, het zou weer een Canon zijn. Niet omdat ik geloof dat merk X zoveel beter is dan
          merk Y. Maar zoals gezegd: ik ben er tevreden mee. En daar heb ik recht op. Per slot van
          rekening heb ik het zelf moeten betalen.
          En zo mag iedereen zijn eigen speeltjes liefhebben. Met andere woorden: volg uw hart.

          Comment


          • #6
            Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

            zijn 2 toestellen die moeilijk te vergelijken zijn wat mogelijkheden betreft
            a55 is veel sneller en valt op dat punt te vergelijken met de canon 7d en dan heb je nog de video functie

            vb video:
            refer to http://www.focus-numerique.com/sony-alpha-33-55-deja-prise-mains-news-2091.html


            550d kan licht niet continu bijstellen, zie hoe het licht in schokken verandert
            550d kan ook niet continu focussen
            zelfs bij deze vrij eenvoudige opname die je moeilijk al onder actie kunt catalogeren is de 550d onbruikbaar, tenminste als je min of meer deftig beeld wil

            AF systeem werkt uitzonderlijk goed zelfs bij 10fps, is snel en vrij nauwkeurig.
            AF focus systeem wordt niet telkens onderbroken door opklappende spiegel, je krijgt continu meting.

            zelfde geldt voor lichtmeting, a55 gebruikt meer dan 1000 meetzones bij DSLR is dat tussen de 30 en de 60, dit komt omdat de a55 de beeldsensor gebruikt voor lichtmeting waardoor je meer nauwkeurige belichting verkrijgt

            trillen van spiegel veroorzaakt bij lage sluitersnelheden 1/10s - 1/100s voor minder scherpe beelden, bij de a55 heb je dit fenomeen niet.

            volgens testen van photozone is in praktijk de resolutie van de a33 beter dan van de canon 7d (RAW)

            verwacht dat de resolutie van de a55 iets hoger is dan van de a33

            wat beeldkwaliteit (fotokwaliteit) betreft is de a55 op hoge ISO te vergelijken met de canon 7d misschien net iets beter. Zit ongeveer een 1/2 stopje lager dan beste toestellen op dit gebied, met name de pentax-k5 de sony a580 en de nikon d7000, deze toestellen gebruiken immers dezelfde sony sensor.

            Volgens deze fotograaf (national geographic) is kleur en contrast weergave van de a55 beter dan van zijn canon 5dmkii, ook mede door objectief
            I took my 5D Mark II just in case I didn’t get what I was looking for with the Sony. As it turns out, I hardly shot with it at all. The Zeiss lenses have such great contrast and color that I found myself preferring to shoot with the Sony.


            de a55 is compacter en lichter maar zal bij normaal gebruik vele jaren meegaan, zekers zolang als een 550d

            battery's van a55 moeten vlugger opgeladen worden, zelfde baterry als nex.
            onder de 20€ zijn er 3th party battery's te koop

            wat je nex 3 betreft, gebruik je wel de laatste firmware ?
            hierdoor heb je de mogelijkheid van soft-keys in te stellen, vindt dit zelfs handiger dan knoppekes op DSLR's, je moet daar misschien wat aan wennen.
            Last edited by puerte; 17 maart 2011, 10:29.

            Comment


            • #7
              Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

              Puerte,

              bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik ga zeker nog eens goed moeten nadenken over mijn keuze want jou argumenten duwen mij weer duidelijk richting de sony.
              Zijn de standaard kitlenzen ook van zeiss bij de sony trouwens?

              betreffende de NEX3, ik heb de laatste firmware, maar je kan slechts 3 functies toekennen aan de softkeys, en dat vind ik te weinig. Zoals ik al zei, vind het een heel goede camera, maar formaat en functionaliteit zijn te fel gericht op het compact zijn. Daarvoor schitterende camera voor mee op reis te nemen, maar wil iets uitgebreider en dat beter in de hand ligt.

              Zijn die 3rd party batteries beter dan de standaard?

              Comment


              • #8
                Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                Oorspronkelijk geplaatst door philledan Bekijk bericht
                Zijn die 3rd party batteries beter dan de standaard?
                Beter zijn ze zelden of nooit.
                Maar wel veel goedkoper en ook goed, tenminste als je de goeie eruit weet te halen. Bv. Hähnel, Ansmann en Jupio leveren prima batterijen.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                  Ik heb ook voor die keuze gestaan en heb uiteindelijk gekozen voor de canon. Waarom? Omdat ik toch hoorde dat de beeldkwaliteit iets beter was. En ik vond de filmfunctie niet zo belangrijk.

                  ps: ik ben heel tevreden over mijn toestel

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    je moet zelf de keuze maken

                    de canon kan als voordeel hebben dat je makkelijker 2de hands materiaal kan vinden die je hierbij kan gebruiken

                    de sony heeft dan wel als voordeel dat je geen spiegel meer hebt en dus ander soort slijtage

                    neem ze beide vast en probeer ze uit

                    voor je nex3 kwijt te geraken, een 2de hands site of hier onder aangeboden
                    Ik vind al die zever over 2de hands . En dat er te weinig keuze aan lenzen is . Kijk eens goed op de online winkels er is keuze genoeg . Ook tweede hands.
                    sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zita Bekijk bericht
                      Ik heb ook voor die keuze gestaan en heb uiteindelijk gekozen voor de canon. Waarom? Omdat ik toch hoorde dat de beeldkwaliteit iets beter was. En ik vond de filmfunctie niet zo belangrijk.

                      ps: ik ben heel tevreden over mijn toestel

                      Voor mij : idem...
                      Indien ik morgen opnieuw de keuze zou moeten maken: 'k zou vermoedelijk terug de 550 nemen (of nog beter zijn opvolger de 600)
                      mvg Guido
                      Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                        Ik vrees dat het mogelijke verschil wat beeldkwaliteit betreft verwaarloosbaar is. Als je je enkel en alleen daarop baseert, dan heb je je in de luren laten leggen .

                        Dat gezegd zijnde, een 550D is een leuke camera. Maar dat kan je van die Sony en z'n broertje (de A580) ook zeggen.

                        En die 600D, die noem ik nog niet eens een upgrade, sorry. Die biedt echt geen meerwaarde vergeleken met z'n voorganger.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                          hou de NEX met de plaats die hij maar inneemt kun je hem altijd in jouw fototats kwijt en zal hij op reis, binnen of 's avonds zijn nut wel bewijzen !

                          met de opvolger in zicht wordt hij verkocht aan dumpingprijzen: ik ben net terug van Berlijn, en daar verkocht Sony & Saturn hem met beide lenzen aan 450 euro; met de 16mm alleen zelfs aan 349 euro
                          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                            De NEX-3 ? Da's een koopje (alhoewel ik de 'grip' van de -5 wel beter vind)!
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                              volgens mij is er geen verschil en hebben de sony's gewoon een betere beeldkwaliteit,kijk maar eens op dxo.Spijtig dat er geen 580 is zonder filmfunctie,dan zou ik die wel willen kopen,filmen interesseert me nl.niet

                              Comment

                              Working...
                              X