Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

    Vond hier een tread bij ons zusterforum
    Niet te lang meer wachten om nieuwe lenzen/camera's te kopen


  • #2
    Re: Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

    ik kan hier niet lezen zonder een account aan te maken.
    Langs de andere kant denk ik dat het veel te vroeg is om nu reeds speculaties te maken over de toekomstige prijsvorming en productie mogelijkheden. We zijn hier tenslotte niet op de beur aan het speculeren.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

      Canon zegt dat er niks zal mislopen, geen van hun centrales zijn getroffen door de aardbeving.

      Ik had wel een rapport gezien van Canon dat 2 centrales schade hadden opgelopen, en er 15 mensen ofzo gewond waren.

      Nikon heeft meer schade als ik die thread moet geloven.

      Comment


      • #4
        Re: Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

        leuk te lezen dat men erg inzit met het Japanse volk
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

          Hoe sneller de bedrijven weer opgebouwd worden hoe sneller men terug competitief op de markt kan meespelen. Daar wordt op het einde van de rit toch iedereen beter van. Ook de getroffen Japanner met de pet.
          Stilzitten helpt hen ook niet verder denk ik...

          Misschien slaat Nikon zijn prijzen wel op na de opbouw omdat je misschien ineens ook RX-foto's kunt nemen met hun toestellen.
          Flauw ja, maar ik ken mezelf bij tegenslag.. een (on)gezonde mop moet kunnen vind ik. Ik wens hen veel moed en sterkte.

          greetz!

          Comment


          • #6
            Re: Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

            Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
            Flauw ja, maar ik ken mezelf bij tegenslag..
            ?tegenslag? beetje een understatement met wat ze daar aan het meemaken zijn...en flauw: ja, maar vooral smaakloos

            Comment


            • #7
              Re: Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

              smaakloos... ja, maar die moppen komen toch.

              Wat ik al meer smaakloos vind is al die speculaties over de prijzen en bevoorrading.
              Dat is een luxeprobleem van de westerse cultuur.
              Beeld je eens in dat je zelf je huis kwijt raakt en dat de kerncentrale van Doel of Tihange of ... op springen staat
              en dat je te horen krijgt dat een bende Japanners vraagt als de prijs van de Belgische chocolade nog niet gestegen is.

              Alsof je ineens geen foto's meer zal kunnen maken met je Nikon D70 ipv Nikon D7000 (of Canon varianten)
              Elke hobby kost geld hoor, maar als je ineens gaat sterven zonder die hobby (of ietsje beperkter) is maar de vraag.
              Als je daarentegen in de barre koude moet overleven zonder huis en weinig eten, dat is al wat anders.

              Trouwens door alle speculaties gaan de prijzen alleen maar sneller stijgen,
              dus je zit in je eigen zakken als het je dan toch zoveel kan schelen.

              Shame... Big shame.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

                Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                Canon zegt dat er niks zal mislopen, geen van hun centrales zijn getroffen door de aardbeving.

                Ik had wel een rapport gezien van Canon dat 2 centrales schade hadden opgelopen, en er 15 mensen ofzo gewond waren.

                Nikon heeft meer schade als ik die thread moet geloven.
                Canon heeft ook schade:

                Alles over schade-aan-objectievenfabriek-canon op digifotopro.nl - Het laatste nieuws over camera’s, objectieven, interviews, exposure, talent, software en meer.

                Comment


                • #9
                  Re: Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

                  Buiten de materiëleschade en het menselijkleed, word de productie toch terug geschroefd omdat men stroom moet besparen.

                  Al diegene die nu beweren om zo snel mogelijk iets te kopen omdat de kosten gaan stijgen, en dan bedoel ik niet TS, maar de paniekzaaiers zijn waarschijnlijk mensen die aandelen hebben en hun aandelen nu zien zakken.
                  Door paniek te zaaien zullen aandelen nog verder zakken en kunnen ze meer aandelen kopen. Waardoor daarna de aandelen stijgen, vraag en aanbod, die kunnen ze dan weer met winst verkopen.

                  Zoals in de volksmond wordt gezegd de een zijn brood is de ander zijn dood.

                  Tot zo ver mijn gedacht.
                  Canon EOS 90D EFS 18-135

                  Comment


                  • #10
                    Re: Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

                    Ergens een kleine ongerustheid schuild voor mij toch in de producten die nu van ginder moeten geimporteerd worden.

                    Als je ziet dat daar nu in de lucht al deeltjes hangen met stralingsniveaus die bijna 10 keer de normale achtergondstraling zijn....

                    Vergeet niet dat bij assemblage / montage die deeltjes overal in de lucht hangen.
                    Dus komen die ook mee in jou toestellen die daar nu gemaakt gaan worden.
                    Je koopt dan een licht radioactief besmet apparaat.

                    Om geen paniek te zaaien toch ook eens vermelden dat indien je een vliegreis maakt EU-US de straling die je krijgt nog eens 5 keer zo hoog is.

                    Ik vraag me af hoe ze dat gaan oplossen met de import in EU.
                    Denk niet dat nu iemand een camera "made in chernobil" wil kopen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

                      Waarom zou men, naast hun menselijke leed en miserie zich hierover geen vragen mogen stellen? Is dit ethisch onverantwoord?

                      Het is gewoon een vraag. Wat gaat er gebeuren met de producten van ginds, de beurs wordt toch ook nauwlettend in het oog gehouden?

                      Door die vraag te stellen wil toch niet 'per definitie' zeggen dat je daarom niet met die mensen inzit?
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

                        Ik vind het toch wel erg dat men hier zit te neuten over een eventuele prijsstijging van een honderdtal euro terwijl er ginder honderden doden zijn gevallen en er meer dan miljarden schade is aangericht.
                        Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

                        Comment


                        • #13
                          Re: Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

                          Het valt mij op dat er hier veel mensen zijn die geschikt zijn/waren om net nu (of heel binnenkort) een pak Canon- of Nikonproducten te kopen...
                          Of is dit dè ideale gelegenheid om te zeggen: Net nu ik een complete upgrade van body en lenzen wou doen, stijgen de prijzen abnormaal, en tegen de tijd dat ze terug zakken vertrouw ik het zaakje niet meer omwille van de hoge radioactieve straling die die producten zouden kunnen hebben. Nou moet ik het toch wel uitstellen voor onbepaalde duur...
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                          Comment


                          • #14
                            Re: Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

                            ...omwille van de hoge radioactieve straling...
                            Dat geloof je toch zelf niet ?

                            De prijzen zullen vooral afhangen van de koers van de JPY en hierover lees je meer in de financiele pers.

                            Voor de rest heb ik meer bewondering voor het Japanse volk dan voor zijn leiders en zeker die van een bepaalde electriciteitsmaatschappij.

                            Laat ons hopen dat het allemaal nog goed afloopt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Invloed tsunami Japan op prijzen/productie Canon/Nikon... nieuwe lenzen/cameras

                              Op de lokale TV eergisteren: een hoteluitbater uit Brugge klaagde dat zijn omzet deze zomer klappen zal krijgen omwille van het uitblijven van de Japanners. Over het leed van de mensen zelf hoorde ik hem niet...
                              Cruel World.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X