Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles-in-1 lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alles-in-1 lens

    Hallo,

    ik ben nieuw in de fotografie wereld en ken bitter weinig van lenzen. Binnenkort koop ik mijn eerste spiegelreflex en vroeg me af of ik niet beter enkel body aankoop en even investeer in een goeie lens ipv de kitlens aan te kopen. Ik weet niet of er 1 lens is die voldoet aan mijn eisen, want rondzeulen met verschillende lenzen is nu ook niet meteen iets waar ik veel zin in heb...

    Waarvoor gebruik ik mijn toestel?
    1) honden (mijn passie) en hun baasjes op wandeling in natuur, maar ook tijdens wedstrijden
    2) reizen: cultuur, stadsbezoek
    3) packshot fotografie (héél af en toe waarschijnlijk)

    Is er een lens die aan alle voorwaarden voldoet? Of moet ik noodgedwongen meerdere lenzen overwegen? Kan een kitlens of beter toch investeren meteen in een goeie lens?

  • #2
    Re: Alles-in-1 lens

    Oorspronkelijk geplaatst door Erinyes Bekijk bericht
    ............ want rondzeulen met verschillende lenzen is nu ook niet meteen iets waar ik veel zin in heb...
    koop geen DSLR!!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Alles-in-1 lens

      Een alles-in-één lens is iets dat wel bestaat, maar altijd een compromis is. Ze zijn vaak niet echt scherp, niet lichtsterk, met veel abberaties.

      Wil je goede kwaliteit, raad ik je ze af, wil je de eenvoud en ben je bereid daar wat kwaliteit voor op te offeren, dan kan het een goede keuze zijn.

      Verwacht geen betere beeldkwaliteit van een dergelijke alles-in-een lens dan van een kitlens.

      Comment


      • #4
        Re: Alles-in-1 lens