Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rubber van handvat komt los

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rubber van handvat komt los

    Hallo

    Het rubber van mijn Canon EOS60D is aan het loskomen aan de bovenkant, plaats waar mijn wijsvinger zit als ik het in mijn hand heb.
    Is er iemand die hier ook problemen mee heeft en e.v. een oplossing heeft.
    De zaak waar ik mijn toestel gekocht heb is aan het navragen of dit onder garantie valt, indien dit niet zo is zou ik graag weten met welke lijm ik dit het beste herstel.
    Had eerst gedacht aan secondelijm maar blijkbaar moet het rubber er af kunnen als het toestel ooit eens open gemaakt dient te worden voor een e.v. defect.
    Valt het wel onder garantie, kan het zijn dat ik het toch zelf herstel vermits ik mijn toestel ander 4 tot 6 weken kwijt ben.

    Groetjes
    Tom

  • #2
    Re: Rubber van handvat komt los

    'k Weet niet of dit een antwoord is op je vraag maar dit probleem deed zich blijkbaar al nog voor:http://forums.dpreview.com/forums/re...bber+grip&qf=m


    Groeten,
    elo

    Comment


    • #3
      Re: Rubber van handvat komt los

      Kontaktlijm op rubberbasis.....

      Comment


      • #4
        Re: Rubber van handvat komt los

        Ik heb het ook voorgehad met mijn Nikon D300. Toen ik het binnenbracht bij Procirep (hersteldienst enkel voor Nikon) hebben ze het onmiddellijk gerepareerd (Nieuwe rubbers). Wel was het toestel niet meer in garantie. Ook heeft men mij verwittigd dat dit nog zou voorvallen. (Reizen in grote hitte en vochtigheid) Herstelkosten : 50 euro.
        Last edited by Dannyvg; 16 maart 2011, 20:49.

        Comment


        • #5
          Re: Rubber van handvat komt los

          Bedankt voor jullie antwoord.

          Heb het forum dat Elo doorgestuurd heeft eens bekeken en kan het blijkbaar beter zelf herstellen dan het op te sturen.
          Ga eerst nog wel eens nagaan of er een herstel dienst in de buurt is waar ik zelf kan langs gaan, is dit niet het geval dan zal het contactlijm op rubberbasis worden.

          Thanks

          Groetjes
          Tom

          Comment


          • #6
            Re: Rubber van handvat komt los

            Even bevestigen dat ik het (reeds na 3 maanden) ook heb.
            Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

            Comment


            • #7
              Re: Rubber van handvat komt los

              Die rubber onderdelen kunnen bij Nikon of Canon gewoon besteld worden, waarna je ze thuis zelf kan vervangen. Maar het blijven altijd simpele plakstrips die na verloop van tijd weer los kunnen komen...ik heb het ondertussen zowel bij de Nikon D90 en de D700, maar zal in eerste instantie met een klein beetje lijm de boel weer vast gaan zetten...
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Rubber van handvat komt los

                Je kan eventueel ook dubbelzijdige kleefband gebruiken , kan bij eventuele problemen gemakkelijker losgemaakt worden en originele rubber blijft onbeschadigd.Is wel een oplapmiddel.

                Comment


                • #9
                  Re: Rubber van handvat komt los

                  Ik heb dit ook aan de hand met mijn 60D vandaag terug binnen gebracht bij digicamshop.be nu maar afwachten wat het gaat worden

                  Comment

                  Working...
                  X