Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2dehands D2x of nieuwe D7000?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2dehands D2x of nieuwe D7000?

    effe situatie schetsen.. Ik had een D300s, was er heel tevreden mee, maar daar kwam die belastingsbrief en had dringend geld nodig. Dacht dat ik hem wel kon missen en m'n plan trekken met een Canon G11. Blijkt dat nu dus niet het geval. nu kan ik stilletjesaan terug budget vrijmaken en ben dus op zoektocht gegaan.
    Heb al best lovende woorden gehoord over de nieuwe D7000, maar heb nu net de kans om een D2X over te nemen voor 700eurootjes.
    Kan iemand me wat helpen in het maken van de keuze?

    Nu voor je begint, de HD filmfuncte interesseert me eigenlijk bitter weinig.. (heb dat in de D300s ook slechts zeer weinig gebruikt). Het toestel gaat zeeeer regelmatig mee met de moto, dus heb het graag iets steviger en robuuster.
    Waar ik hem voor gebruiken zou is 'reportage' fotografie, motoren e.d. op shows en treffens, ook zou ik wat meer strobisme willen gaan doen, en occasioneel dragraces.

    Ik weet dat de D2x een echt pro body is, maar wie weet zijn de kwaliteiten van die nieuwe D7000 wel gelijkaardig of zelfs overtreffend.

  • #2
    Re: 2dehands D2x of nieuwe D7000?

    Oorspronkelijk geplaatst door Dieter.C Bekijk bericht
    Ik weet dat de D2x een echt pro body is, maar wie weet zijn de kwaliteiten van die nieuwe D7000 wel gelijkaardig of zelfs overtreffend.
    Als je de twee met elkaar gaat vergelijken, dan zal ik voor de D7000 gaan, maar het is nog steeds wat jij wil natuurlijk.
    Dus vergelijk en beslis zelf, stap een winkel binnen om dezen eens in je handen te hebben.

    Never resist temptation or it could go away...
    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

    Comment


    • #3
      Re: 2dehands D2x of nieuwe D7000?

      De sensor is nu hopeloos verouderd door de ruiseigenschappen. Blijf je werken met lage ISO's dan ik het een heel fijne camera! Je zal wel aan het kleine scherm moeten wennen.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: 2dehands D2x of nieuwe D7000?

        Ik zou ook zeker voor de D7000 kiezen, als je budget het aankan.

        L.
        http://lievendevlaminck.wordpress.com/

        Comment


        • #5
          Re: 2dehands D2x of nieuwe D7000?

          De D2x is (was) een topper maar helaas ondertussen wat veroudert, dus beste keuze tss die twee is de D7000. Ik lees echter dat je steeds met een D300s hebt gewerkt, waarom dan niet een 2e hands D300 voor jouw budget ?

          Zijn 2e hands te vinden rond de 700-750€
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

          BD1614BE

          Comment


          • #6
            Re: 2dehands D2x of nieuwe D7000?

            D7000 zal een properder beeld geven. Fotografeer je in de woestijn of achterop bij een motorcrosser of moet je moessons trotseren, neem dan maar die D2x
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: 2dehands D2x of nieuwe D7000?

              Wat is een "properder" beeld ?
              Bij genoeg licht is de D2x nog altijd niet te onderschatten. Het grootste nadeel is het beperkt iso-bereik en dat is voor waar ik hoofdzakelijk mee bezig ben (urbex) het belangrijkste.
              Ontbreken van live-view, ingebouwde flits, grotere display, filmfunctie enzo interesseert me niet wat ik gebruik het toch niet.
              Het allergrootste nadeel van de pro-reeks van Nikon bestaat erin dat, eenmaal je er een hebt en eraan gewend bent alle andere camera's een hoge plasticfactor krijgen

              Let wel : dit is een puur eigen mening, ik gebruik regelmatig een D300 + 18-200 (omwille van het feit dat de eigenaar er niet mee overweg kan en ze het apparaat voor haar foto's telkens in mijn handen stopt op bijeenkomsten).
              Ik kan er niet aan doen maar ik heb nog altijd liever mijn D2x met de 17-55 erop.

              Met de D7000 heb ik geen ervaring maar ik heb er wel al veel lovende commentaar over gehoord van een kennis die beroepshalve met sportfotografie bezig is .

              De D2x wegdoen was geen optie, ik gebruik hem nog altijd als backup.

              Comment


              • #8
                Re: 2dehands D2x of nieuwe D7000?

                Het is nu de moment om te kopen.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: 2dehands D2x of nieuwe D7000?

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Bij genoeg licht is de D2x nog altijd niet te onderschatten. Het grootste nadeel is het beperkt iso-bereik.
                  Het allergrootste nadeel van de pro-reeks van Nikon bestaat erin dat, eenmaal je er een hebt en eraan gewend bent alle andere camera's een hoge plasticfactor krijgen
                  Let wel : dit is een puur eigen mening, .
                  Ik volg voor 100 %

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2dehands D2x of nieuwe D7000?

                    Ik zou beiden laten liggen...


                    En voor rond de 500 euro een tweedehands D300 op de kop tikken...als filmen je toch niet interesseert...en je tevreden was van de D300.



                    De D2x blijft een stevig toestel...maar om er nog 700 voor neer te tellen...ik persoonlijk zou dat niet doen.
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2dehands D2x of nieuwe D7000?

                      ik zou ook een d300 of d300s kopen terug!

                      de d7000 lag voor mij niet goed in de hand, maar dat is persoonlijk uiteraard
                      en ik vind de knoppen layout van de d300 veel fijner
                      500px

                      Comment

                      Working...
                      X