Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflex Of lumix Fz45 - Fz100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reflex Of lumix Fz45 - Fz100

    Hallo,

    ik ben hier nieuw op het forum omdat ik opzoek ben naar een nieuw toestel. Mijn twijfels zitten namelijk bij een reflex of een Lumix. Beiden hebben positieve en negatieve kanten. Daarom dat het zeer moeilijk is om te beslissen. Mijn grootste doel is eigenlijk voor foto's op reis ,af en toe races van auto's of moto's. Heb geen zin om een hele grote opbergtas rond te sleuren. Want zo een tas is bijna een ganse handbagage voor op het vliegtuig. Zou er iemand mij een beetje kunnen helpen in deze moeilijke keuze pfffff . Of als er andere voorstellen zijn laat maar horen mss kleine reflex die ik over het hoofd zie.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Reflex Of lumix Fz45 - Fz100

    Mij lijkt het beste alternatief voor u: een canon 1000D met een canon of sigma 18-200 zoomobjectief erbij, ofwel de 18-270 van tamron.
    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

    Comment


    • #3
      Re: Reflex Of lumix Fz45 - Fz100

      Voor gewone vakantiekiekjes is zo'n Lumix goed genoeg. Het is geen topkwaliteit, maar
      dat wordt heel vaak ook niet verwacht. Dus.
      Maar indien u ook foto's wilt van racende auto's en motoren en dergelijke zou u toch beter
      uitkijken naar een reflex. Die zijn gewoon sneller en beter geschikt voor dergelijke dingen.
      Dat is echter een keuze die u zelf zult moeten maken...

      Comment


      • #4
        Re: Reflex Of lumix Fz45 - Fz100

        Oorspronkelijk geplaatst door JM108 Bekijk bericht
        Want zo een tas is bijna een ganse handbagage voor op het vliegtuig. Zou er iemand mij een beetje kunnen helpen in deze moeilijke keuze pfffff . Of als er andere voorstellen zijn laat maar horen mss kleine reflex die ik over het hoofd zie.
        Op reis is niets handiger dan een Lumix met superzoom. Wil je dezelfde mogelijkheden met een DSLR, dan schiet er inderdaad niet veel ruimte over andere handbagage.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: Reflex Of lumix Fz45 - Fz100

          "Een" Lumix is nogal ruim. Als ik het goed heb, heten alle Panasonic fototoestellen Lumix, van de kleinste tot de grootste. Een TZ-10 heeft een behoorlijk zoombereik, is relatief compact en makkelijk. Ik heb als tweede toestelletje een oudere TZ-1: ideaal voor uitstappen en op de fiets, maar snel bewegende onderwerpen moet je er niet mee trekken.
          Een FZ38 heeft ook een groot zoombereik, maar is als toestel veel minder compact...

          Een DSLR met een objectief met een groot bereik (genre 18-200) kan dan een oplossing zijn. Groter, maar ook sneller en met meer mogelijkheden. Het is voor mij een kwestie van een balans opmaken, kiezen waar de prioriteiten liggen en dan de knoop doorhakken. In beide gevallen zijn er consequenties. Kun je niet kiezen, dan neem je ze maar allebei

          Comment


          • #6
            Re: Reflex Of lumix Fz45 - Fz100

            Na een avondje zoek werk nog meer twijfels pfff de Canon PowerShot SX30 IS. Heeft er soms nog iemand zo een toestel. Ik lees weer voor en tegenstanders. De eene maakt prachtige foto's met weinig ruis. De andere krecht geen scherpe foto's ik word zot van deze keuze

            Comment


            • #7
              Re: Reflex Of lumix Fz45 - Fz100

              Oorspronkelijk geplaatst door JM108 Bekijk bericht
              Na een avondje zoek werk nog meer twijfels pfff de Canon PowerShot SX30 IS. Heeft er soms nog iemand zo een toestel. Ik lees weer voor en tegenstanders. De eene maakt prachtige foto's met weinig ruis. De andere krecht geen scherpe foto's ik word zot van deze keuze
              Heeft meer te maken met fotografische kennis dan met het toestel, en diegene die er geen scherpe foto's mee kan maken zal dit met een reflex ook niet kunnen

              een reflextoestel met een supperzoom is soms een slechter gedacht dan een compact.
              supperzooms zijn weinig lichtsterk en dat heeft zijn effect op de sluitertijd (en mogelijkheid bewegingen te bevriezen).
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Reflex Of lumix Fz45 - Fz100

                Oorspronkelijk geplaatst door JM108 Bekijk bericht
                Na een avondje zoek werk nog meer twijfels pfff de Canon PowerShot SX30 IS. Heeft er soms nog iemand zo een toestel. Ik lees weer voor en tegenstanders. De eene maakt prachtige foto's met weinig ruis. De andere krecht geen scherpe foto's ik word zot van deze keuze
                Hoe kan u nu zoiets zeggen na één avondje? Dat is hetzelfde als willen leren pianospelen
                en het een week later weer opgeven omdat er nog geen Chopin uit uw vingers rolt. Ik zou
                zeggen: leer u toestel eerst eens goed kennen, oefen wat, oefen nog wat meer, en blijf
                vooral oefenen.

                Comment


                • #9
                  Re: Reflex Of lumix Fz45 - Fz100

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Hoe kan u nu zoiets zeggen na één avondje? Dat is hetzelfde als willen leren pianospelen
                  en het een week later weer opgeven omdat er nog geen Chopin uit uw vingers rolt. Ik zou
                  zeggen: leer u toestel eerst eens goed kennen, oefen wat, oefen nog wat meer, en blijf
                  vooral oefenen.
                  Hallo doudeke,
                  Ik heb nog geen toestel dus kan ik nog niet oefenen. Ik zit gewoon in twijfels tussen enkele toestellen Lumix FZ100 of Fz45 of canon SX30 of ne reflex. Ik denk dat het laatste al een beetje aan het verwateren is. Gewoon omdat ik geen zin heb om met lenzen rond te sleuren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reflex Of lumix Fz45 - Fz100

                    Zie Zo aankoop is gebeurt vandaag het is toch de LUMIX FZ45 geworden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reflex Of lumix Fz45 - Fz100

                      Oorspronkelijk geplaatst door JM108 Bekijk bericht
                      Zie Zo aankoop is gebeurt vandaag het is toch de LUMIX FZ45 geworden.
                      Proficiat! De camera zal je op reis vast en zeker erg bevallen. DSLR's bewijzen eigenlijk alleen bij weinig licht of sterke vergrotingen hun technische voorsprong.
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reflex Of lumix Fz45 - Fz100

                        Oorspronkelijk geplaatst door JM108 Bekijk bericht
                        Zie Zo aankoop is gebeurt vandaag het is toch de LUMIX FZ45 geworden.
                        Mijn gelukwensen... Ik zou zeggen: leer u toestel eerst eens goed kennen, oefen wat,
                        oefen nog wat meer en blijf vooral oefenen. Dit om mezelf maar eens te herhalen. Maar
                        vergeet ondertussen niet volop te genieten, en hier misschien wat foto's te posten.

                        Comment

                        Working...
                        X