Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-300 is usm incompatibel met 350D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-300 is usm incompatibel met 350D?

    Ik kocht deze lens dit weekend tweedehands maar had er bij het thuiskomen problemen mee (die ik tijdens het testen bij de verkoper niet had ondervonden). Als de IS aanstaat kwam er soms een 00 te staan bij diafragma. Als ik dan afdrukte krijg ik error 01. Na de contacten te hebben gereinigd en de firmware te hebben gecontroleerd bleef het probleem zich soms voordoen. Een vriendin heeft ook een 350D en bij haar komt met die lens hetzelfde voor. Ondertussen is de lens terug bij de verkoper die ze nog eens uittestte op zijn 400D, zonder problemen.
    Ik vind het een raar iets. Heeft iemand weet van een probleem tussen die 70-300 en een 350D? Ik wil gewoon weten of ik met een gerust hart verder kan zoeken naar een ander exemplaar of ik een ander model moet gaan zoeken....

    groeten

    Sven

  • #2
    Re: Canon 70-300 is usm incompatibel met 350D?

    Dat wordt de 70-300L kopen hé .

    Nee, even serieus: ik heb er nog niet van gehoord . Ik ken een aantal mensen die de 70-300 IS USM (de 'oude', niet L-versie dus) gebruiken op een 400D, 450D en 550D maar helaas geen met een 350D...sorry !
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-300 is usm incompatibel met 350D?

      Ik heb de 70-300 IS USM en vroeger had ik de 350D, combi werkte zonder problemen.
      Je mag de mijne altijd testen als je uit regio Leuven bent.

      Greetz!

      Bart

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-300 is usm incompatibel met 350D?

        Bedankt voor de reacties.

        Bart, ik woon in Gent. Dat wordt dus wat moeilijk. Toch bedankt voor het voorstel.

        Uitvoerig testen van een tweedehands model wordt dus de opdracht....

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-300 is usm incompatibel met 350D?

          Kuis de contacten op lens en body eens goed, zo'n 70-300 moet op de 350D gewoon werken, er is alleen een verkeerde overdracht van lens gegevens.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-300 is usm incompatibel met 350D?

            Normaal moet die lens gewoon werken op elke Canon.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-300 is usm incompatibel met 350D?

              Ik had de contacten grondig gereinigd. Er viel niks op aan te merken, er zit al vier jaar dezelfde lens op. Er zal iets mis geweest zijn met dat exemplaar. Op die twee 350's ging het niet te best, op die 400 wel.

              Ik zoek gewoon naar een ander exemplaar.

              merci!

              Sven

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-300 is usm incompatibel met 350D?

                ik heb deze combi, 350D met 70-300 is, nog steeds in mijn bezit en deze werkt perfect en nog nooit een error gehad.
                Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-300 is usm incompatibel met 350D?

                  Ik heb ondertussen een ander exemplaar gekocht en deze werkt perfect.

                  Bedankt voor de reacties.

                  Comment

                  Working...
                  X