Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen van een muziekband binnenshuis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen van een muziekband binnenshuis

    Hallo,

    'k zen nieuw hier

    IK heb de vraag gekregen om een muziekband te fotograferen. Deze treden op in 'donkere omstandigheden', tis te zeggen binnen en met spot op hen gericht. De bandleden bewegen ondertussen ook nog.

    Nu mijn vraag is, wel objectief kan ik hiervoor het best gebruiken. Ik dien dit objectief nog aan te schaffen voor mijn D90.

    Ikzelf dacht aan een NIKKOR 50mm f/1.4G objectief of een NIKKOR 35mm f/1.8DX. Welk objectief is gezien het weinige licht het meest geschikt? Gaat met niet teveel bewegingen zien op de foto gelet de langer sluitertijd? Zijn er alternatieven van andere merken?

    Ik ben van plan om achteraf de foto via de computer nog wat bij te snijden.

  • #2
    Re: Fotograferen van een muziekband binnenshuis

    Ik heb laatst een band gefotografeerd, met een full frame camera, met als lenzen een 16-35 mm en een 70-200. De `16-35 gebruikte ik alleen maar bij 16 mm.

    Wat ik wil aangeven is dat de gewenste brandpuntafstand heel sterk afhankelijk is van de stijl van fotografie en van onderwerpafstand.

    In ieder geval is het handig een ruisvrije camera te hebben en lichtsterke objectieven.

    Meestal zet ik de belichtingsmeter op M.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen van een muziekband binnenshuis

      Oorspronkelijk geplaatst door nonkelmike Bekijk bericht
      Hallo,

      'k zen nieuw hier

      IK heb de vraag gekregen om een muziekband te fotograferen. Deze treden op in 'donkere omstandigheden', tis te zeggen binnen en met spot op hen gericht. De bandleden bewegen ondertussen ook nog.

      Nu mijn vraag is, wel objectief kan ik hiervoor het best gebruiken. Ik dien dit objectief nog aan te schaffen voor mijn D90.

      Ikzelf dacht aan een NIKKOR 50mm f/1.4G objectief of een NIKKOR 35mm f/1.8DX. Welk objectief is gezien het weinige licht het meest geschikt? Gaat met niet teveel bewegingen zien op de foto gelet de langer sluitertijd? Zijn er alternatieven van andere merken?

      Ik ben van plan om achteraf de foto via de computer nog wat bij te snijden.
      Ik zou gaan voor de 35mm op een D90, en ik vrees dan nog of dat groothoekig genoeg zal zijn op je copcamera, natuurlijk is dat afhankelijk van de ruimte waar het gebeuren plaatsvind, ik weet niet tot wat de D90 in staat is qua ruis, maar dat zal wel meevallen veronderstel ik, lichtelijk inflitsen (zonder de sfeer te verpesten) kan ook iets meehelpen. Veel succes.

      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen van een muziekband binnenshuis

        als je met de bandleden vooraf kan bespreken dat je, zoals Demeyereg voorstelt, wat moet inflitsen kan dat je resultaten ten goede komen. Ik zou zeker geen flits gebruiken zonder te bespreken met de groep.

        Met een snelle prime zou het wel moeten lukken. D90 kan teen en tander aan qua ISO dus zou wel moeten lukken met een 50 of 35.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment

        Working...
        X