Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Effect achtergrond met gels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Effect achtergrond met gels

    Ik ben dus sinds kort in het bezit van een rosco strobist selection, maar ik loop telkens tegen een probleem op. Ik wil de achtergrond bijvoorbeeld rood maken, bij die gels zit eentje erbij die hiervoor dient, maar het lukt mij gewoon niet de achtergrond mooi egaal die kleur te geven, al helemaal niet als en nog een andere lichtbron erbij gebruik.

    Meestal is de setup 1 paraplu recht voor het onderwerp, en dan erachter een flits met gel voor de kleur.

    Is er een "sweetspot" die zorgt voor een duidelijk achtergrondkleur, of een bepaalde handelswijze?

  • #2
    Re: Effect achtergrond met gels

    Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
    Ik ben dus sinds kort in het bezit van een rosco strobist selection, maar ik loop telkens tegen een probleem op. Ik wil de achtergrond bijvoorbeeld rood maken, bij die gels zit eentje erbij die hiervoor dient, maar het lukt mij gewoon niet de achtergrond mooi egaal die kleur te geven, al helemaal niet als en nog een andere lichtbron erbij gebruik.

    Meestal is de setup 1 paraplu recht voor het onderwerp, en dan erachter een flits met gel voor de kleur.

    Is er een "sweetspot" die zorgt voor een duidelijk achtergrondkleur, of een bepaalde handelswijze?
    Een hotspot op de achtergrond is niet te vermijden. Met wat postprocessing kan je dit wel wat corrigeren.

    tip: gebruik een grijze achtergond voor de mooist gesatureerde kleuren en test de achtergrondflits op verschillende sterke, je krijgt telkens een ander resultaat.

    G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #3
      Re: Effect achtergrond met gels

      Probeer eens met een E-colour 216 White diffusion of een E-colour 480 Full Atlantic Frost.
      Plaats die voor je kleur. Dus eerst flits - kleur - Diffusion...
      Deze filter geeft een betere spreiding van licht en haalt de hotspot weg.

      Comment


      • #4
        Re: Effect achtergrond met gels

        thanks, zal ik eens proberen!

        G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #5
          Re: Effect achtergrond met gels

          Wel een stopke meer uit je flits halen.

          Comment


          • #6
            Re: Effect achtergrond met gels

            Of in een 3de flits investeren en de achtergrond met 2 flitsen egaal maken.
            Doe ik zelf als amateur, maar een pro zoals oa Frank Doorhof doet dit ook:
            Normally I post a few more images from workshops but this time I decided to keep it to one shot and some explanation about that shot and how to achieve the effect yourself. Working with white backgrounds For ages working with white backgrounds have been a trend, you saw them everywhere and to be honest […]

            Comment

            Working...
            X