Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Magic Bus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Magic Bus

    Armenië July 2010. Gemaakt met 1DsII, EF 24-70/2.8L, ISO 100, f/5.6


  • #2
    Re: The Magic Bus

    Je exif gegevens in de foto laten iets heel anders zien: f2.8 - 2000"
    Ik vond je f5.6 al te weinig. Met zo'n mooie achtergrond mag er gerust wat meer scherpte in het beeld zijn.
    Als het de bedoeling was de bus los te laten komen van de achtergrond, dan had je ook een lager standpunt mogen nemen zodat hij boven de horizon uit kwam. Tevens creëer je meer drama op die manier. Nu gaat de magie verloren in een hoekje van de foto.
    Het oranje effect van de bewerking op het gras (vignetering?) doet het ook niet bij mij. Onder de bus zie je trouwens een mooie groene rechthoek, wat ik wel vreemd vind ogen. De 2 stenen rechts onder zou ik weg shoppen.
    Voor de rest vind ik de kleuren en de dreigende lucht wel mooi.
    Geweldig onderwerp, maar je kan hier véél meer uit halen.

    Comment


    • #3
      Re: The Magic Bus

      Deze heeft wel wat schoonheids foutjes, maar toch heeft die wel wat. Leuk hoe die bus die verlatenheid van de landschap weergeeft.

      grtz,
      Helen
      vriendelijke groeten, Helen
      Updated WWW.HELENICA.NL
      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

      Comment


      • #4
        Re: The Magic Bus

        Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        Je exif gegevens in de foto laten iets heel anders zien: f2.8 - 2000"
        Ik vond je f5.6 al te weinig. Met zo'n mooie achtergrond mag er gerust wat meer scherpte in het beeld zijn.
        Als het de bedoeling was de bus los te laten komen van de achtergrond, dan had je ook een lager standpunt mogen nemen zodat hij boven de horizon uit kwam. Tevens creëer je meer drama op die manier. Nu gaat de magie verloren in een hoekje van de foto.
        Het oranje effect van de bewerking op het gras (vignetering?) doet het ook niet bij mij. Onder de bus zie je trouwens een mooie groene rechthoek, wat ik wel vreemd vind ogen. De 2 stenen rechts onder zou ik weg shoppen.
        Voor de rest vind ik de kleuren en de dreigende lucht wel mooi.
        Geweldig onderwerp, maar je kan hier véél meer uit halen.
        Volledig mee eens.....hier had je veel meer kunnen uithalen....maar misschien volgen er nog!!

        Maar vind het wel knap....zo'n oud vervallen bus midden in dit prachtig natuur!
        Gr Pascale
        Eerlijkheid duurt het langst!!
        Mijn website: http://www.degrafon.be/

        Comment


        • #5
          Re: The Magic Bus

          heel knappe kleurensetting!
          een lager standpunt had zeker een meerwaarde geweest voor dit beeld
          Groeten!

          500px / Facebook

          Comment


          • #6
            Re: The Magic Bus

            Ooit hebben er mensen in gezeten. Een chauffeur die meestal zwijgzaam was. Een meisje
            dat nogal graag en veel lachte. Een jongen die haar niet krijgen kon. Maar dat belette hem
            niet met zijn hoofd tegen het raam te leunen en van haar te dagdromen. Daar was iemand
            zo gelukkig dat ze tegen een wildvreemde zei dat ze in verwachting was, nog voordat haar
            man het hoorde. Er werd in gehuild om het verlies van een oude zieke man. Er werd ook
            een klein beetje opgelucht in uitgeademd. De dood kan genadig zijn. En almaar dezelfde
            weg legde de bus af. Over slechte wegen en door goede bergen, gevuld met verhalen, met
            dromen, met pijn en geluk en verdriet.
            Nu staat ze daar, in een foto, als iets waar ze niet wisten wat mee aan te vangen zoals we
            nooit goed raad weten wat aan te vangen met de dingen die voor ons afgedaan hebben. Ik
            vind dit mooi.

            Comment


            • #7
              Re: The Magic Bus

              Een mooi storend element in dit landschap !

              Mocht wel scherper voor mij...
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: The Magic Bus

                :g:g:g
                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                ooit hebben er mensen in gezeten. Een chauffeur die meestal zwijgzaam was. Een meisje
                dat nogal graag en veel lachte. Een jongen die haar niet krijgen kon. Maar dat belette hem
                niet met zijn hoofd tegen het raam te leunen en van haar te dagdromen. Daar was iemand
                zo gelukkig dat ze tegen een wildvreemde zei dat ze in verwachting was, nog voordat haar
                man het hoorde. Er werd in gehuild om het verlies van een oude zieke man. Er werd ook
                een klein beetje opgelucht in uitgeademd. De dood kan genadig zijn. En almaar dezelfde
                weg legde de bus af. Over slechte wegen en door goede bergen, gevuld met verhalen, met
                dromen, met pijn en geluk en verdriet.
                Nu staat ze daar, in een foto, als iets waar ze niet wisten wat mee aan te vangen zoals we
                nooit goed raad weten wat aan te vangen met de dingen die voor ons afgedaan hebben. Ik
                vind dit mooi. :g:g
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Re: The Magic Bus

                  Prachtige tekst !
                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Ooit hebben er mensen in gezeten. Een chauffeur die meestal zwijgzaam was. Een meisje
                  dat nogal graag en veel lachte. Een jongen die haar niet krijgen kon. Maar dat belette hem
                  niet met zijn hoofd tegen het raam te leunen en van haar te dagdromen. Daar was iemand
                  zo gelukkig dat ze tegen een wildvreemde zei dat ze in verwachting was, nog voordat haar
                  man het hoorde. Er werd in gehuild om het verlies van een oude zieke man. Er werd ook
                  een klein beetje opgelucht in uitgeademd. De dood kan genadig zijn. En almaar dezelfde
                  weg legde de bus af. Over slechte wegen en door goede bergen, gevuld met verhalen, met
                  dromen, met pijn en geluk en verdriet.
                  Nu staat ze daar, in een foto, als iets waar ze niet wisten wat mee aan te vangen zoals we
                  nooit goed raad weten wat aan te vangen met de dingen die voor ons afgedaan hebben. Ik
                  vind dit mooi.
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment

                  Working...
                  X