Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS en bomen met veel bos.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS en bomen met veel bos.

    Hallo daar,

    Als complete beginneling binnen het digitale spiegelreflex wereldje, zie ik door de bomen het bos niet meer.

    Maar
    Ik heb momenteel een canon A1100 powershot (met IS).
    maakt mooie foto's, maar ik wil dat stapje verder gaan;

    Dit weekend af en toe eens kunnen spelen met een Canon 550D (EOS).
    en dit sprak me wel aan...

    Nu is mijn enige obstakel: ik ziet het niet zitten dat geld eraan te geven. (setup waarmee ik speelde was ergens een 1200euro).

    op dit forum had ik volgende gezien:


    prijs enorm aanvaardbaar,
    (die ene lens is dan wel minder wat ik nodig zou hebben).


    Maar ga ik enorm teleurgesteld zijn mocht ik de resultaten vergelijken tussen zo'n 550 en deze 350 ?

    (ik weet dat de 550 filmen kan, maar dat heb ik helemaal niet nodig).

    Mijn doel: op auto/moto meetings mooie foto's trekken, bokskampen fotograferen en dan nog wat 'kunstig' bezig zijn.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

  • #2
    Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

    Goh de 350 was geen slechte camera, maar het probleem dat je zal hebben, is dat hij al sterk verouderd is. De nieuwere modellen kosten inderdaad wat meer geld maar kunnen ook meer. De 350D heeft bv maar 7 focus punten tegenover 9 bij de 500D.
    Ik zou kijken voor een recenter model, 400D, 450 of de 500 zijn nog zeer goed.

    Mvg
    Canon 5D/Canon 400D/50mm f 1.8/Canon 24-70 L f2.8/ Canon 85 mm f 1.8/ 55-250 mm f 4.0-5.6/ 430 EXII
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

      mijn pa gebruikt een 350D en is daar zeer tevreden over. Beeldkwaliteit zit wel snor, zet er een goede lens op en je maakt heel mooie foto's.

      Ik zou wel die goedkope UV filterkes van de lenzen halen.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

        De 350 is al een oud beestje maar kan nog goed presteren met deftig glas ervoor tover je ongelooflijk goede foto's uit het toestel.Had er vroeger ook geen benul van hoe belangrijk glas was .Goede raad hier op het forum opgevolgd en geen klagen van gehad .

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

          Ok, dus het moet wel nog lukken, heeft deze ook de keuze tussen auto focus en manual focus?

          en is die Canon EF-S 18-55 lens (nieuwprijs: €59) dan als deftige lens te beschouwen?
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

            Laat u vooral niets wijs maken. De 350D was goed. Is goed. Zet daar een behoorlijke lens
            op en je hebt prima foto's. Er zijn natuurlijk wel wat nadelen. Zoals de kwaliteit van het
            schermpje, en voor je iso moet je het menu in. Verder zal hij niet zo'n snelle AF hebben
            als de laatste toestellen.
            Maar als het u zuiver om de beeldkwaliteit te doen is, dan hoeft u niet te twijfelen. Tot
            spijt van wie het... u weet wel.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

              De ef-s 18/55 is een kitlensje waar je niet zoveel mag verwachten dan lenzen uit een hogere prijsklasse .Je moet natuurlijk wel weten wat je wil fotograferen om te weten welke lenzen er voor jou in aanmerking komen.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Mijn doel: op auto/moto meetings mooie foto's trekken, bokskampen fotograferen en dan nog wat 'kunstig' bezig zijn.

                Oorspronkelijk geplaatst door François01
                De ef-s 18/55 is een kitlensje waar je niet zoveel mag verwachten dan lenzen uit een hogere prijsklasse .Je moet natuurlijk wel weten wat je wil fotograferen om te weten welke lenzen er voor jou in aanmerking komen.

                Het gaat vooral om stilstaande auto's, moto's.
                Bokskampen waar ik op 7tal meter (of dichter) op de ring zit.
                die zijn het belangrijkste...

                (ik hoop natuurlijk dat het ook mogelijk is om een voorbijrijdende moto te kunnen 'vangen').

                verder natuurlijk ook algemenere dingen als natuur en familiegebeurens,
                maar dat is 'minder' belangrijk, daar heb ik algemene fototoestellen voor...
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Hallo daar,

                  Als complete beginneling binnen het digitale spiegelreflex wereldje, zie ik door de bomen het bos niet meer.
                  ...

                  Dit weekend af en toe eens kunnen spelen met een Canon 550D (EOS).
                  en dit sprak me wel aan...

                  Nu is mijn enige obstakel: ik ziet het niet zitten dat geld eraan te geven. (setup waarmee ik speelde was ergens een 1200euro).
                  ....
                  De 550 met 2 kitlenzen IS 18-55 en 55-250 kost in het totaal geen 900€, een kleine 60€ voor een reservebatterij. (in een normale winkel - dus geen internetverkoop)
                  Dus je hebt nog wat over voor wat je nog wil.
                  Wil je beter glas dan kan je met 1200€ niet ver komen voor een body en lenzen.
                  Aan u de keuze.
                  mvg Guido
                  Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    ...
                    en is die Canon EF-S 18-55 lens (nieuwprijs: €59) dan als deftige lens te beschouwen?
                    gblanchaert vermeldt het al in zijn post, maar ik wil toch even benadrukken dat je zou moeten opteren voor de "IS" versie van die kitlens. Niet alleen is die gestabiliseerd (IS=image stabilization), maar optisch zou ie beter zijn dan zijn (oude?) voorganger. Verkijk je dus aub niet op die €59,-
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                      Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
                      De 550 met 2 kitlenzen IS 18-55 en 55-250 kost in het totaal geen 900€, een kleine 60€ voor een reservebatterij. (in een normale winkel - dus geen internetverkoop)
                      Dus je hebt nog wat over voor wat je nog wil.
                      Wil je beter glas dan kan je met 1200€ niet ver komen voor een body en lenzen.
                      Aan u de keuze.
                      Voor mij gaat het juist dat ik nu als beginner nog niet zover sta om 900euro neer te tellen
                      (daarom dat ik 2ehands durf kijken naar bv die 350D die ik in mijn eerste post plaatste).

                      Als het wil zeggen dat ik bij die 350D nog een 18-55 lens met IS moet kopen voor 100eur, dan zal ik dat doen,

                      maar om onmiddellijk 900tal euros uit te geven, daarvoor is mijn portemonnee net dat beetje te klein.
                      En ik weet dat ik hiermee onmogelijk veel commentaar zal krijgen als: dan moet je maar niet spiegelreflex willen en bla bla bla.
                      Ik weet het al, dus dat hoef je al niet meer te vermelden.

                      al heel wat 'bijgeleerd' hier, laat tips/comments/remarks maar komen
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                        kijk eens bij aangeboden: 550d met 50 mm 1.8 en 18-55 IS: is prima set met zeer treffelijke basiszoom: (18-55 IS is stukken beter dan de niet-IS) en de alom gekende 50 mm 1.8 die zeer lichtgevoelig is en in jouw hobby zeker nuttig zal zijn.
                        Bij cameraexpress kost dezelfde set nieuw 723 euro. De adverteerder vraagt 620..

                        Voordeel is dat je met een recente camera zit die nog een hele tijd zal meegaan, en je je de volgende jaren rustig zult kunnen bezighouden met het zoeken naar de voor jou gepaste objectieven.
                        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                          Mijn idee:
                          Koop gewoon die 350D voor een zacht prijsje en leer daarmee werken.
                          Na enige tijd merk je vanzelf wel wat je nodig hebt en koop je vervolgens precies wat je van een camera verlangt.
                          Ik heb jaren met de 350D gewerkt en vervolgens een 7D gekocht.
                          mijn zoon maakt nu verder mooie foto's met het toestel

                          foto's zijn vooral het gevolg van de kwaliteit van het ventje dat in de zoeker kijkt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                            En om het bos wat groter te maken....
                            Er is ook de 400D die toch iets meer modern is dan de 350D (voor de rest zeer gelijkaardig toestel) Kan je nu kopen in 2deh voor slordige 250 euro met lens bij.

                            En natuurlijk de 450D die nog niet zo oud is.
                            De 450D heeft als groot voordeel zijn groter scherm achteraan en meer menuopties.
                            Ook werkt die met SD kaartjes terwijl de vorige nog met CF kaarten werken.
                            Wat em moet gaan in 2dehands nu weet ik zo niet maar is zeker een sterke aanrader ook. Echt een goed toestel.

                            Alternatief is er de "uitgeklede" 1000D die je nu nog nieuw moet kunnen kopen ook links en rechts. Zeer goed toestel ook en naar mijn mening een herwerkte versie van de 400D.

                            De nieuwe 1100D vind ik dan niet zo goed meer omdat ze de design zo gemaakt hebben dat je er geen grip kan aan hangen en zo.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS en bomen met veel bos.

                              @xafke: bedankt voor de extra bomen in bos, (of het extra bos tussen de bomen).

                              Hoe uitgekleed kan je de 1000D noemen tov de 350D?
                              (hoeveel 'verlies'/'winst' heb je, en waarin vertaald dit zich, bv de 1000d zal nooit snel foto's nemen of omgekeerd ?).

                              de 1000D heeft wel sd kaartjes ipv CF kaarten?

                              Ik denk dat de strijd momenteel gaat tussen oudere modellen (mss liefst nog met sd kaartjes, hier heb ik thuis een gezonde verzameling van snelle kaartjes liggen).

                              Ik heb al interessante aanbieding voor 1000D en 350D gezien hier, maar ik kan totaal niet zeggen welk bod ik moet plaatsen om realistisch over te komen (ik wil die mensen ook niet beledigen )
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment

                              Working...
                              X