Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Coolpix P500 of Panasonic Lumix DMC-FZ100 of Fujifilm FinePix HS10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Coolpix P500 of Panasonic Lumix DMC-FZ100 of Fujifilm FinePix HS10

    Hi,

    Ik ben nieuw op gebied van fotografie en wou mij een digitale camera ( geen reflex) aankopen met een degelijke zoom.
    Heb nu momenteel een coolpix s3000 met een zoom van 4x
    Na wat opzoekwerk ben ik tot de volgende drie gekomen.
    Coolpix P500
    Panasonic Lumix DMC-FZ100
    Fujifilm FinePix HS10

    niet dat het beperkt tot dit moet blijven als er andere en betere zijn voor de prijsklasse van ongeveer 400 Euro.

    Zijn er die ervaring hebben met die toestellen. De Coolpix P500 is redelijk nieuw en hier kan ik niet veel over vinden buiten de klassieke uitleg.

    Is een zoom van boven de 30x overdreven ?

    Thx,

    Guy

  • #2
    Re: Coolpix P500 of Panasonic Lumix DMC-FZ100 of Fujifilm FinePix HS10

    Drie weken geleden heb ik mij de coolpix p7000 aangeschaft als tweede camera. Ik moet zeggen dat ik daar tevreden over ben. grote zoom. Gemakkelijk panorama's mee te maken alsook makro's, haarscherp. Ik moet nog wel wat leren. Tot hiertoe het bijzonderste minpunt is op 400 iso, ruis. Je ziet het nog niet direct op je foto maar wel als je hem vergroot. Ik fotografeer in jpeg en raw, aangezien je uit een raw foto toch meer haalt qua bewerking. Het was er mij om te doen een toestel dat draagbaar is.
    mvg
    Francois

    Comment


    • #3
      Re: Coolpix P500 of Panasonic Lumix DMC-FZ100 of Fujifilm FinePix HS10

      Ik gebruik nu al ongeveer 9 maand de Fuji HS 10 en ben daar zeer tevreden over, zodanig zelfs dat ik er regelmatig voor kies om mijn DSLR's niet te gebruiken. Er is reeds een HS 20 aangekondigd, die zou nog beter zijn.
      KM 5D-7D-Sony a100+a350+ veel glas ( Minolta,Sigma,Tamron en Sony) - Lumix lx100
      Macbook Pro 13 inch

      Comment


      • #4
        Re: Coolpix P500 of Panasonic Lumix DMC-FZ100 of Fujifilm FinePix HS10

        Ben ook aan het denken aan een coolpix P500.
        Mijn budget is 380 euro en zoek een all round type toestel zonder professionele bedoelingen.

        Vooral gezinsfotografie en soms wat tele werk.

        Wat raden jullie me dan aan?

        Dus leuke gezinsfoto's en een leuk bereik van de lens !!

        Is dit dan de P500?

        Comment

        Working...
        X