Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor mee op reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor mee op reis?

    Beste,

    Over een maandje vertrek ik voor een aantal weken backpacken in Vietnam & Cambodja. Natuurlijk wil ik daar mooie plaatjes gaan schieten van alles en nog wat.

    Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden tweedehands een Canon EOS350D gekocht met de volgende set lenzen:

    - Sigma DC 18-50mm F2.8 Ex
    - Canon EF 80-200mm F4.5-5.6
    - Canon EF 35-70mm F3.5-4.5

    alle drie de lenzen zijn zonder USM en IS (of de sigma variant ervan) tevens zijn het nogal oude beestjes heb ik het idee

    Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik de 35-70mm er nog maar amper op gehad en dat ik nog maar een beginner in het hele spiegelreflex gebeuren ben.
    Ik denk dat ik nog maar een foto of duizend heb gemaakt voornamelijk met de Sigma Lens.

    Ik wil eigenlijk maar 1 lens meenemen naar Vietnam waar ik een beetje alles mee kan.
    Zodat ik niet al te veel mee hoef te zeulen en niet steeds hoef te wisselen.

    Persoonlijk vind ik de sigma op het moment de beste lens maar ik zou graag wat meer zoombereik hebben. Wat zouden jullie me aanraden?

    Eigenlijk ben ik zoek naar een goede allround lens. Ik weet dat het haaks op het idee van spiegelreflexcamera's staat maar er is toch wel een lens die een beetje in de buurt komt?

    Alvast bedankt

  • #3
    Re: welke lens voor mee op reis?

    Lenskeuze is erg persoonlijk.

    De ene wil een zodanige kwaliteit dat het estand goed genoeg is om een A2 foto af te drukken. De andere wil alleen maar een klein foto'tje voor het familie-album.

    De ene vindt een telelens de ultieme lens om landschappen mee te maken, de andere doet dat alleen maar met supergroothoekobjectieven!

    Zo zijn er ook fotografen die graag spelen met scherptediepte terwijl anderen niet weten wat dat is.

    Kortom, jij krijgt pas echt goed advies indien je hier zelf mee aan de slag gaat.

    Kijk eens naar dit artikel.


    Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #4
      Re: welke lens voor mee op reis?

      Neem gewoon de sigma mee, genoeg geheugenkaartjes, en geniet van de reis

      De 80-200 die je hebt lijkt me erg zwaar en omvangrijk om mee te nemen op je rug, en de 35-70 heeft 2 nadelen voor jou lijkt me: geen breedhoek en geen f2.8.

      Comment


      • #5
        Re: welke lens voor mee op reis?

        Wat het gewicht betreft zit je met je 1e 2 genoemde objectieven niet echt zwaarder dan een allround zoom. Staat je je budget 400 euro toe en heb je dat bedrag er voor over om je lens niet te hoeven wisselen, neem dan de Canon 18-200. De beeldkwaliteit zal ongeveer even goed zijn en je hebt ook het voordeel van IS.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #6
          Re: welke lens voor mee op reis?

          indien je geen superzoom nodig hebt, denk ik mss aan de 15-85 of 17-85
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #7
            Re: welke lens voor mee op reis?

            indien je geen superzoom nodig hebt, denk ik mss aan de 15-85 of 17-85

            indien je nie echt breedhoek nodig acht, is de 24-105 f4 is ook nog wel iets vermoed ik
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #8
              Re: welke lens voor mee op reis?

              Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht

              De 80-200 die je hebt lijkt me erg zwaar en omvangrijk om mee te nemen op je rug.
              Is een klein dingetje, zo licht als een veertje....

              Comment


              • #9
                Re: welke lens voor mee op reis?

                Koop voor dat geld een van de betere compacte camera's. Zoiets dat je in een jaszak of zo
                kan opbergen en dat je toch voldoende kwaliteit biedt. Zo'n toestel kan de vergelijking met
                een 350D met een superzoom best aan. Bovendien kun je er mee filmen (altijd leuk op zo'n
                reis, lijkt me) en er mooie macro's mee schieten.

                Comment


                • #10
                  Re: welke lens voor mee op reis?

                  Eigenlijk geef ik doudeke gelijk...of anders is de nieuwe Tamron 18-270VC wel iets voor u...er is nu een nieuwere versie van uit en die is beter naar het schijnt dan de oudere...snellere AF,betere lenssegmenten enz...zie link.




                  Succes en ik wens je een mooie reis...

                  Grtz

                  Templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #11
                    Re: welke lens voor mee op reis?

                    Hier ook een tevreden gebruiker (op reis en wandeltocht) van de Tamron 18-270 VC.
                    Let op de link hierboven is de vorige versie (die heb ik). De nieuwe is met piezo moto, ze is lichter, kleiner en sneller. Of ze optisch beter is weet ik niet, ik heb nog geen test gelezen.
                    Het bereik is fenomenaal en ok ze heeft beperkingen, maar ik heb amper onscherpe foto's, en dat is meestal in hele slechte lichtomstandigheden.
                    Voor Tamron kijk ik vaak bij foto Koch in dusseldorf, die hebben veel Tamron promo's.

                    Comment


                    • #12
                      Re: welke lens voor mee op reis?

                      Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                      Hier ook een tevreden gebruiker (op reis en wandeltocht) van de Tamron 18-270 VC.
                      Let op de link hierboven is de vorige versie (die heb ik). De nieuwe is met piezo moto, ze is lichter, kleiner en sneller. Of ze optisch beter is weet ik niet, ik heb nog geen test gelezen.
                      Het bereik is fenomenaal en ok ze heeft beperkingen, maar ik heb amper onscherpe foto's, en dat is meestal in hele slechte lichtomstandigheden.
                      Voor Tamron kijk ik vaak bij foto Koch in dusseldorf, die hebben veel Tamron promo's.
                      Hoi..;de nieuwe is een pak beter dan de oudere versie...plus ze is nog een beetje compacter ook...en de AF is veel beter nu,de oude liet al eens een steek vallen bij minder licht vond ik.

                      Grtz

                      Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment

                      Working...
                      X