Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk reflexcamera kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk reflexcamera kopen

    Hallo,
    kan er iemand me nuttige tips en info geven bij de aankoop van een reflexcamera?
    ik heb nu een bridge toestel van panasonic ZF 18 maar wil meer uit mijn foto's halen.
    Ik ben van plan om een cursus te gaan volgen, maar door mijn beroepswerkzaamheden kan dit pas volgend jaar.
    ik fotografeer voornamelijk natuurlandschappen en actiefoto's van mijn zoon tijdens het skiën en wildwaterkayaken.
    Heb vorige week met een EOS D50 gewerkt van een vriendin en mooie foto's getrokken (skiën).
    Vermits ik het type niet onmiddelijk meer kan vinden had ik gedacht aan volgende modellen EOS D60 of EOS D7 ( ook omwille van zijn 8 fps ).
    hoe zit het trouwens met de lenzen voor dit soort fotografie?


    groetjes Wim

  • #2
    Re: welk reflexcamera kopen

    de D50 is eigenlijk de eos 50d bij canon, deze zal je enkel nog 2de hands vinden aangezien deze niet meer nieuw verkocht wordt door de komst van de 60d

    kijk ook zeker eens bij de andere merken, dacht dat sony de snelste DSLR / SLT heeft

    als je actie wilt, is de 7d bij canon de meest aangewezen wegens de snelheid

    ik stel voor om een aantal camera's te bekijken, vast te nemen e.d.
    voor vergelijkingen kan je steeds via http://www.dpreview.com de verschillende toestellen naast mekaar leggen qua specificaties en zo je beslissing maken qua combinatie in handligging / specificaties / prijs

    een dergelijke body vereist natuurlijk ook goed glas

    ik denk hierbij dan aan de 17-55 f2.8 voor landschappen (hier wil men meestal breedhoek om dit vast te leggen)
    Ook een mogelijkheid is de 15-85mm voor de landschappen & allround fotografie, nadeel is de variable diafragma bij deze maar voor buiten is dit zeker geen probleem.
    Voor het skiën veronderstel ik dat je toch een stuk verder weg staat, hier kan je dan gaan kijken voor een 70-200 f4 bvb of mss nog interessanter is de 100-400 van canon
    ook de third-party merken bieden goede lenzen aan voor elk merk van camera in de meeste brandpuntafstanden, zoals sigma/tamron/tokina

    vergeet ook zeker niet om geld uit te rekken voor voldoende geheugen, extra batterij en ook een goed statief
    voor landschappen zeker praktisch en ook wel bij het skiën als je panning-foto's wilt maken
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: welk reflexcamera kopen

      Hallo,

      effe kleine correctie, bij Canon staat de D altijd nà het getal. Dus EOS 50D, 60D en 7D.

      De 60D is de opvolger van de 50D, dus die laatste zal waarschijnlijk niet zo makkelijk nieuw meer te vinden zijn. De 60D zal zeker geen slecht toestel zijn, de 7D zal wel ietsje meer hebben. Ook de prijs is verschillend. Ik denk dat naar een winkel gaan, daar beide toestellen eens goed "bepotelen" en voelen hoe ze in de hand liggen, de beste oplossing zal zijn om jouw keuze te maken.
      Wat lenzen betreft... Als de prijs geen probleem is, dan kan ik er jou wel 2 aanraden: de Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en de 70-200mm f2.8 L USM. Beide vrij lichtsterke lenzen, dus als het eens iets duister weer is, nog steeds de mogelijkheid om snelle sluitertijden te hanteren. De laatstgenoemde is ook verkrijgbaar met IS (stabilisatie), wat bewegingsonscherpte door beven of trillen van je handen tegen gaat.

      Ik denk dat er hier verder wel nog mensen zijn die meer ervaring hebben met de beide sporten, dus ik hoop dat die ook met advies komen aanzetten.

      mvg,
      Bart
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

      Comment

      Working...
      X