Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

    Ik ben van plan mij een macrolens 100mm aan te schaffen. Koop ik mij beter een Sony 100mm of is een Sigma 105 of een Tamron 90mm evenwaardig? En is het betrouwbaar die eventueel tweedehands te kopen?

  • #2
    Re: macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

    Oorspronkelijk geplaatst door Sony A 200 Bekijk bericht
    Ik ben van plan mij een macrolens 100mm aan te schaffen. Koop ik mij beter een Sony 100mm of is een Sigma 105 of een Tamron 90mm evenwaardig? En is het betrouwbaar die eventueel tweedehands te kopen?
    Ik ben zelf een Canon gebruiker maar heb toch ook al vele goede commentaren gelezen over de Sigma 105.
    Van de Tamron weet ik het niet zo, maar doorgaans zijn de niet-merkeigen macro lenzen beter dan de andere types van niet-merkeigen lenzen, en moeten ze niet zoveel onderdoen voor de merkeigen modellen (prijs/kwaliteit ligt dus hoger).

    Of het betrouwbaar is die tweedehands te kopen hangt natuurlijk meer af van de verkoper dan van het merk
    Wegens geen zoom en geen beeldstabilisatie is de kans op problemen ook wel beperkter. Eén regel : testen testen en nog eens testen ...
    .
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

    Comment


    • #3
      Re: macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

      Ik zou voor de Tamron gaan, optisch van dezelfde kwaliteit als de Sony voor bijna de helft vd prijs. Tamron review
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

        De Sigma 105 mm macro wordt vervangen door een versie met OS. Dat betekent dat wellicht een aantal gebruikte exemplaren te koop aangeboden zullen gaan worden.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sony A 200 Bekijk bericht
          Ik ben van plan mij een macrolens 100mm aan te schaffen. Koop ik mij beter een Sony 100mm of is een Sigma 105 of een Tamron 90mm evenwaardig? En is het betrouwbaar die eventueel tweedehands te kopen?
          Er is ook nog de Minolta 100mm macro .

          Ik heb er eentje over is in nieuwstaat met alle kappen en deksels .
          Als je intresse hebt stuur maar een pm
          Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

          Comment


          • #6
            Re: macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

            Oorspronkelijk geplaatst door JR. Bekijk bericht
            Er is ook nog de Minolta 100mm macro .

            Ik heb er eentje over is in nieuwstaat met alle kappen en deksels .
            Als je intresse hebt stuur maar een pm
            Waar kan ik die eventueel komen bezichtigen en eens proberen op mijn toestel?
            Ik ben wel geïnteresseerd.Wat is je prijs?

            Comment


            • #7
              Re: macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

              Oorspronkelijk geplaatst door sony a 200 Bekijk bericht
              waar kan ik die eventueel komen bezichtigen en eens proberen op mijn toestel?
              Ik ben wel geïnteresseerd.wat is je prijs?
              .
              .pm.
              Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

              Comment


              • #8
                Re: macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

                hey,

                ik zelf heb de Tamron 90mm 2.8 macro lens, en ben hier zelf heel kontent van.
                Maar heel scherpe beelden, geweldig gewoon.

                Duckie

                Comment


                • #9
                  Re: macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

                  de sony lens is iets scherper op f 2,8 maar sigma en tamron zijn ook zeer scherp en verschil ga je in praktijk niet zien denk ik.
                  zijn alle 3 aan elkaar gewaagd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    de sony lens is iets scherper op f 2,8 maar sigma en tamron zijn ook zeer scherp en verschil ga je in praktijk niet zien denk ik.
                    zijn alle 3 aan elkaar gewaagd.
                    Ik zal dan voor de Tamron gaan denk ik

                    Comment


                    • #11
                      Re: macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

                      goede keus, heb ze zelf ook en ben er super tevreden over.
                      Probeer ze eventueel tweedehands te kopen. Met wat geduld en zoekwerk zal je er wel eentje vinden. Heb de mijne ook zo gekocht via bd.
                      Je mag ze altijd eens komen uitproberen als je zin hebt. Stuur maar een pm.
                      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

                        gebruik zelf de 105 sigma in combinatie met a200 , ben er zeer tevreden mee !!

                        Comment


                        • #13
                          Re: macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

                          Oorspronkelijk geplaatst door cook64alpha Bekijk bericht
                          gebruik zelf de 105 sigma in combinatie met a200 , ben er zeer tevreden mee !!
                          Naar het schijnt kun je die niet meer krijgen.Een vriend van de fotoclub heeft gekeken op de site van sigma en zegt dat die er voor Sony niet meer bijstaat.Ik zal zelf ook nog eens zien.
                          Heb intussen gekeken en hij bestaat nog voor Sony
                          Last edited by Sony A 200; 18 maart 2011, 22:19.

                          Comment


                          • #14
                            Re: macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

                            AF van de Tamron is iets sneller dan die van Sigma.
                            De beste vind ik nog steeds de Minolta- of Sony-versie, maar het verschil is niet zo groot. Vooral het verschil in kleur was voor mij een reden om naar een tweedehands Sony/Minolta uit te kijken.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: macrolens 100mm Sony,Sigma of Tamron?

                              ik heb nog een minolta in de aanbieding .
                              Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

                              Comment

                              Working...
                              X