Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stof verwijderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stof verwijderen

    Op vraag van een vriend die een Panasonic dmc tz8 heeft en serieus last van stof in de lens.
    Valt hier zelf iets aan te doen ? Lens is vast, dus ...
    Alvast bedankt voor de tips.

    peter

    www.peterlaurent.be

  • #2
    Re: stof verwijderen

    Als dit echt stof is wat in het binnenwerk zit, dan zul je het er niet zelf uit kunnen krijgen. Daarvoor moet het toestel toch echt opengeschroefd moeten worden door een technische dienst...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door freffyfako
      Op vraag van een vriend die een Panasonic dmc tz8 heeft en serieus last van stof in de lens.
      Valt hier zelf iets aan te doen ? Lens is vast, dus ...
      Alvast bedankt voor de tips.

      peter
      Ben je zeker dat dit van je lens afkomstig is? Is je sensor niet vuil of stof in de body

      Comment


      • #4
        Re: stof verwijderen

        Oorspronkelijk geplaatst door hostewim Bekijk bericht
        Ben je zeker dat dit van je lens afkomstig is? Is je sensor niet vuil of stof in de body
        Is mijn camera niet, is van een vriend die mij deze foto mailde met de uitleg van stof in de lens.
        Het meest logische lijkt mij ook om camera in de winkel binnen te doen maar misschien zijn er hier handige harry's op het forum die hier wel weg mee weten ?

        peter
        www.peterlaurent.be

        Comment


        • #5
          Re: stof verwijderen

          Garantie sluit meestal invloeden van buitenaf uit, maar dit is toch wel serieus ernstig! Een compact hoort toch min of meer beschermd te zijn tegen stof. Wat ik hier zie is buiten redelijkheid.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: stof verwijderen

            Een toestel met een vaste lens en toch stof in het toestel of op de sensor ???????????
            Ik beweer niet dat het niet mogelijk is, maar ik heb het nog nooit meegemaakt met al mijn compacte toestellen met vaste lens.
            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: stof verwijderen

              Ik heb een Fuji 550 onder garantie stofvrij laten maken door de invoerder, via de winkel (in St-Denijs Westrem) waar ik hem gekocht had. Tijdens de garantie periode mag er geen stof in een compact komen!!! Het had heel wat voeten in de aarde, want ik gaf de camera binnen na 1 jaar en 10 maanden, en hij kwam onveranderd terug. Ik doe hem opnieuw binnen juist 1 dag binnen de garantie periode, en ik moest betalen! Wilde ik natuurlijk niet, en met veel hulp van de winkelier is alles toch gratis verlopen!
              Last edited by tkpatric; 15 maart 2011, 16:08.
              http://users.telenet.be/patric/

              Comment


              • #8
                Re: stof verwijderen

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Een toestel met een vaste lens en toch stof in het toestel of op de sensor ???????????
                Ik beweer niet dat het niet mogelijk is, maar ik heb het nog nooit meegemaakt met al mijn compacte toestellen met vaste lens.
                Groetjes
                ik dacht dat het een toestel was met verwisselbare lens. de eerste post niet goed gelezen dus...
                het lijkt mij idd ook sterk als het een toestel is met vaste lens dat dit op de sensor zou terecht komen.
                toch raar dat dit zo achter de lens kan terecht komen dan.

                Comment


                • #9
                  Re: stof verwijderen

                  Dus toch maar best terug naar de winkel. Was dus ook mijn eerste gedacht.
                  Iedereen bedankt voor de reacties .

                  peter
                  www.peterlaurent.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: stof verwijderen

                    Dat ding is nog maar een jaar oud ... dus nog onder garantie ... die lensmodules zijn echt wel goed gemaakt ... stof op de sensor vanaf buiten komend zie ik niet direkt mogelijk ... dus dat moet dan Japans stof zijn dat zich al vanaf het begin daar bevond en nu op een of andere manier op de sensor is terecht gekomen ... aan Pana om het op te kuisen en dit uiteraard onder garantie

                    Comment

                    Working...
                    X