Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samyang lenzen.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samyang lenzen.....



    Denken jullie wat ik denk?

    Ik denk aan veel lichtsterk glas voor zeer weinig geld. Wel geen AF maar goed, daar leer je beter door fotograferen omdat je er meer de tijd voor gaat nemen.

    Neem nu zo'n 85mm/1.4, slechts 299 euro.

    En als ik de reviews en testen her en der zo lees komt dit merk er best goed vanaf. Ze zijn goed gebouwd en de foto's die eruit komen zijn fraai.

    Voor nog geen 1300 euro ben je in het bezit van een 8mm/3.5, 14mm/2.8, 35mm/1.4 en 85mm/1.4.

    Kom daar eens voor aankloppen bij de concurrentie.
    Een 85mm/1.4 van Nikkor kost alleen al 1649 euro. Dan heb je wel AF maar dat rechtvaardigt dit grote prijsverschil niet.

    Ik denk dat ik dit merk eens een kans gun, ik wil de 8mm/3.5 en de 14mm/2.8 eens gaan bestellen. Met zo'n 8mm ficheye kun je leuke dingen doen en die 14mm is ideaal voor landschappen. Mochten deze lenzen bevallen komt daar later nog een 85mm/1.4 bij, daar heb ik op DPZ prachtige foto's van voorbij zien komen. Zie de link hieronder.

    Wat denken jullie van dit merk?

    Het is immers niet alleen Nikon en Canon dat er blinkt

    Hier een heel topic over dit merk:


    En veel foto's:

  • #2
    Re: Samyang lenzen.....

    hou vooral in gedachten dat deze lenzen manuele focus hebben!!!
    en niet altijd focus confirmation!!

    en op f1.4 de focus manueel goed hebben, is niet van't makkelijke!
    natuurlijk doe je wat je wilt, maar 't is nie al goud wat blinkt
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Samyang lenzen.....

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      hou vooral in gedachten dat deze lenzen manuele focus hebben!!!
      en niet altijd focus confirmation!!
      Dat gaf ik al aan in mijn startpostje

      Comment


      • #4
        Re: Samyang lenzen.....

        Dit begrijp ik niet hoor, je hebt volgens jou handtekening een hypermoderne Canon 7D met alle gebruiksgemak en snufjes erop, en dan ga je besparen door manuele lenzen te kopen die niet eens info doorsturen naar het body. Dit is hetzelfde als een bmw met een lpg installatie erin.

        Comment


        • #5
          Re: Samyang lenzen.....

          Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
          Dit begrijp ik niet hoor, je hebt volgens jou handtekening een hypermoderne Canon 7D met alle gebruiksgemak en snufjes erop, en dan ga je besparen door manuele lenzen te kopen die niet eens info doorsturen naar het body. Dit is hetzelfde als een bmw met een lpg installatie erin.
          Dat een 7D alle toeters en bellen aan boord heeft wil niet zeggen dat je er perse dure Af lenzen op moet schroeven.
          Het gaat om het uiteindelijke resultaat en wat ik zie van die Samyang lenzen maakt me erg blij. Ik zie mooie kleuren, mooi contrast en een uitstekende scherpte die voor dure lenzen niet onder doet.

          En het volledig manueel werken vind ik persoonlijk ook wel wat hebben.

          Comment


          • #6
            Re: Samyang lenzen.....

            Niet te veel twijfelen, prima lenzen lijkt me, voor de prijs zeker, maar ook als je die niet mee in rekening brengt!
            Laat hier maar wat voorbeelden zien aub als je ze gekocht hebt

            Ik heb deze link laatst al eens gepost, maar vind ze interessant genoeg om hier ook even te zetten, ook voor degenen die het zonde vinden om zo'n goedkope lens te gebruiken. Beter dan maar de Canon 14 L II kopen?

            Samyang 14/2,8 vs Canon EF 14/2,8 L II USM vs Canon EF 16-35/2,8 L II USM


            Voornamelijk deze scherptetest: http://homepage.univie.ac.at/peter.w...p/SyCa14_b.jpg

            Ik hoop dat ze binnenkort ook nog een prime rond de 18-24 mm gaan uitbrengen, die zou ik zeker kopen als ze even goed is als hun andere recente producten!
            Ik heb wel ergens iets gelezen van een breedhoek t&s lens en mss een lichtsterke 135mm, maar ik vind het niet direct terug en het waren wsl ook maar geruchten. Straf dat ze nog geen macrolens hebben eigenlijk, dat lijkt me een redelijk grote markt voor een mf objectief, maar mss kunnen ze hier niet genoeg onder de prijs van de gevestigde merken gaan ofzo.
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #7
              Re: Samyang lenzen.....

              Dit merk is nog relatief nieuw op de markt en onbekend maakt onbemind.

              En natuurlijk is het niet leuk voor bezitters van andere dure objectieven in datzelfde bereik dat er nu een veel goedkoper alternatief is. Die zullen heftig gaan protesteren tegen dit merk en om het hards roepen dat het niks is

              Ik geef dit merk eens een kans.

              Comment


              • #8
                Re: Samyang lenzen.....

                Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                Wauw, bekijk de CA eens van de Canon!!!!

                De Samyang laat dit totaal niet zien!!!

                Comment


                • #9
                  Re: Samyang lenzen.....

                  Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                  dan ga je besparen door manuele lenzen te kopen die niet eens info doorsturen naar het body. Dit is hetzelfde als een bmw met een lpg installatie erin.
                  Tja , als je dat niet snapt dan ben je heel dom of fetishist, of heel rijk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Samyang lenzen.....

                    Zijn al heel wat topics over dit merk hier gepasseerd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Superbamboe Bekijk bericht
                    Dit merk is nog relatief nieuw op de markt en onbekend maakt onbemind.
                    Nieuw op de markt, en bestaat al sedert 1972
                    Samyang Optics has been manufacturing Interchangeable DSLR Lens, based on the knowledge and the experiences we have learned since 1970's.
                    Never resist temptation or it could go away...
                    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                    Comment


                    • #11
                      Re: Samyang lenzen.....

                      Serie foto's van de Samyang 8mm:

                      Explore Quynten Stroop’s 45 photos on Flickr!


                      En de 35mm/1.4:

                      Comment


                      • #12
                        Re: Samyang lenzen.....

                        Dit zijn hele goede lenzen, enkel het mf is een nadeel, voor focusbevestiging is er alleszins een chip te krijgen dus dat is niet zo'n groot probleem.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Samyang lenzen.....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                          Dit zijn hele goede lenzen, enkel het mf is een nadeel, voor focusbevestiging is er alleszins een chip te krijgen dus dat is niet zo'n groot probleem.
                          Ik las op een ander forum dat je bij Nikon wel een focusbevestiging met Samyang objectieven krijgt.

                          Ergens in dit topic:

                          Comment


                          • #14
                            Re: Samyang lenzen.....

                            Toch wel bizar dat, als ze al zo lang bestaan en enkel MF lenzen aanbieden, ze geen specifieke macro-lenzen hebben. Als er nu één gebied is waar AF best kan gemist worden is het toch wel bij macro.
                            Master the craft, and the art will follow.
                            Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                            http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                            Comment


                            • #15
                              Re: Samyang lenzen.....

                              Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                              Toch wel bizar dat, als ze al zo lang bestaan en enkel MF lenzen aanbieden, ze geen specifieke macro-lenzen hebben. Als er nu één gebied is waar AF best kan gemist worden is het toch wel bij macro.
                              Waarom zou je de 85/1.4 niet kunnen gebruiken met tussenringen?
                              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                              Comment

                              Working...
                              X