Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veel verschil tussen ...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • veel verschil tussen ...?

    Sigma DG 70-300mm f/4-5.6 OS Canon

    Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

    ik heb een Canon eos 500d

    vooral te begruiken op vakantie en voor buitensport (triatlon).

    Budget staat niet toe om duurdere lenzen te kopen en die 300mm wil ik ook echt behouden. Heb nu nog een oude canon 75-300 lens.
    Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

  • #2
    Re: veel verschil tussen ...?

    Ik denk dat de nieuwe Tamron 70-300 F/4-5.6 DI VC USD een betere keuze is. Review Tamron Tamron 70-300
    Last edited by alex606; 12 maart 2011, 13:15.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: veel verschil tussen ...?

      De Cann is veel beter.

      Comment


      • #4
        Re: veel verschil tussen ...?

        Die Canon is stukken beter, vooral in CA.
        Snelheid is niet top, maar image is echt keigoed voor die prijs.
        "Nadeel" aan de canon is dat je de IS wel hoort zoemen bij die lens.

        Comment


        • #5
          Re: veel verschil tussen ...?

          De Sigma 70-300 OS is nog vrij recent, er zijn nog niet zo heel veel tests van te vinden.
          Volgens de ene test die ik wel heb gevonden is de beeldkwaliteit niet zo verschillend ten opzichte van die van de Canon 70-300 IS.

          Maar het is niet alleen de beeldkwaliteit die telt, zeker niet als je sportfotografie (triatlon) wil doen. Daarvoor heb je best een lens met een snelle AF, en dan is de Canon met de USM-scherpstelmotor duidelijk beter dan de Sigma. De Sigma heeft nog een gewoon scherpstelmotortje dat ook wat meer lawaai maakt tijdens het scherpstellen.

          De nieuwe Tamron 70-300 VC zit eigenlijk ook op hetzelfde peil als de Sigma en de Canon, wat de beeldkwaliteit betreft. Je zal al een heel erg grote afdruk moeten laten maken om het verschil te zien tussen deze drie lenzen.

          Ze kosten ook alle drie ongeveer even veel, en als dat het geval is, dan kies ik persoonlijk altijd voor een lens van het eigen merk. Die geeft later ook geen compatibiliteitsproblemen op een nieuwere camera. Dat is een probleem waar je met Sigma of Tamron altijd voor kan staan als je een nieuwe camera koopt. Je kan die lens dan gewoonlijk wel laten "rechippen" (nieuwe firmware), maar dat is niet gratis (misschien wel binnen de garantieperiode).

          Ik zou dus zelf voor de Canon kiezen als ik een keuze moest maken uit deze drie 70-300 lenzen.
          De tweedehandsprijs van Canon blijft over het algemeen ook hoger dan die van Tamron en Sigma.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: veel verschil tussen ...?

            Bedankt aan allen voor de goede raad. Ik zal deze zeker volgen.
            Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

            Comment

            Working...
            X