Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon, Canon of Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon, Canon of Canon

    Hallo iedereen,
    Ik zou me graag een nieuwe vakantielens aanschaffen, zodat ik slechts een objectief moet meenemen op vakantietrips.
    Heb mijn keuze gesteld op drie objectieven:
    Canon EF-S 15-85 f3.5-5.6 IS USM
    Canon EF-S 17-85 f3.5-5.6 IS USM
    Canon EF-S 18-135 f3.5-5.6 IS
    Heb overal wat gekeken in reviews maar vond geen enkele vergelijking qua kwaliteit tussen deze drie objectieven;
    Daarom mijn vraag aan ervaringsdeskundigen: Welke van deze drie is volgens jullie de beste (beeldkwaliteiten) lens.
    Ik weet dat er vele andere meer kwaliteitslenzen bestaan (rode randje) maar ik kom van een Tamron 18-200 zonder IS, en denk dat deze overstap toch een merkelijke verbetering zal zijn.
    Ik fotografeer vooral natuur en gebouwen.
    Alvast bedankt voor jullie mening, of links naar informatieve websites.
    Canon EOS 5D MIV
    https://www.flickr.com/photos/valloray/

  • #2
    Re: Canon, Canon of Canon

    puur op je 2 interesses afgaand, namelijk natuur & gebouwen veronderstel ik dat je landschappen bedoelt

    in dit opzicht heb je breedhoek / groothoek nodig en dan ga je best naar de 15-85

    qua kwaliteit heb ik geen ervaring met de 3 lenzen

    voor binnen gaan de 3 lenzen sowieso heel moeilijk worden in gebouwen aangezien ze niet zo lichtsterk zijn
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon, Canon of Canon

      Ja inderdaad, ik bedoel landschappen en vooral de buitenkant van gebouwen. Voor binnen gebouwen heb ik steeds een klein statiefje binnen bereik zodat ik met langere sluitertijd toch een en ander kan vastleggen.
      Maar hopelijk is er hier toch iemand die twee of meer van deze lenzen heeft en de kwaliteit ervan kan vergelijken ,
      Canon EOS 5D MIV
      https://www.flickr.com/photos/valloray/

      Comment


      • #4
        Re: Canon, Canon of Canon

        Ik heb de 17-85 en ik vind het best een goeie allrounder. Hij heeft enkel wat last van CA soms maar dat is makkelijk weg te werken.
        [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

        Comment


        • #5
          Re: Canon, Canon of Canon

          is de 15-85 niet de nieuwe versie van de 17-85
          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
          hier vind je mijn foto's en hier ook

          Comment


          • #6
            Re: Canon, Canon of Canon

            Ik dacht dat de 15-85 de opvolger was van de 17-85 en ook een ietsje beter. In ieder geval
            heb je die twee millimeter.
            Misschien iets minder allround, maar fantastisch voor landschappen en gebouwen is de 17-
            55 2.8. Toch mooi als je af en toe binnen niet meteen naar een statief moet grijpen, wat
            ik soms wel onhandig vind, en dat je ook een beetje meer met de scherptediepte kunt
            spelen.
            Bevalt je die prietpraat niet, dan zou ik me een 15-85 aanschaffen. Veel geluk.

            Comment


            • #7
              Re: Canon, Canon of Canon

              Als je 1 vakantielens lens zoekt zou ik een Tamron 18-270 VC kopen.
              Kenmerken van een allround is verlies van licht, niet op alle mm's even scherp en andere nadelen, maar als je dit niet erg vind geen probleem.

              Koop je nu een Canon - Tamron - Sigma of Tokina, veel verschil ga je niet merken
              Voor iemand die "een vakantielens" koopt steekt het niet te nauw...
              Dus Tamron 18-270 VC is mijn keuze

              Ik heb allemaal Canon L's en primes hoogste kwaliteit.
              Op reis zou ik op FF persoonlijk de 24-70 f2.8 of 24-105 f4 meenemen.
              Op crop een Tamron 17-50 2.8 of een Canon 17-55 f2.8

              Comment


              • #8
                Re: Canon, Canon of Canon

                hehehe... een "vakantie"-lens
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Canon, Canon of Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  hehehe... een "vakantie"-lens
                  +1
                  jij kan gedachten lezen
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

                  Comment

                  Working...
                  X