Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma versus Nikkor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma versus Nikkor

    Hoe goed is Sigma als je vergelijkbare lenzen gaat vergelijken t.o.v. Nikkor ?

    Waar zit het prijsverschil en hoe uit zich dat in de praktijk ?

    Loont het zich voor de laat ons zeggen bezige amateur te investeren in het veel duurdere (dubbele prijs) Nikon glas ?


    Bijvoorbeeld :

    Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano ongeveer 1.450 euro
    versus
    Sigma 24-70mm F2.8 EX DG IF HSM Nikon ongeveer 860 euro

    Ook andere vergelijkbare 2.8 lenzen mogen aan bod komen waaronder telezoom en widezoom.


    Ik ben benieuwd naar praktijkervaringen.
    Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

  • #2
    Re: Sigma versus Nikkor

    kwa beeldkwaliteit zou de Tamron 28-75 2.8 beter zijn dan de Sigma.
    Bouwkwaliteit van de Sigma zou dan weer beter zijn dan de Tamron.
    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Sigma versus Nikkor

      Niemand ?
      Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

      Comment


      • #4
        Re: Sigma versus Nikkor

        Prijs zit hem altijd ergens Henri

        Als Nikon dezelfde kwaliteit kon leveren van hun Nikkors aan de prijs van een Sigma, dan zouden ze het zeker doen.

        Ik heb ooit sigma gehad en kan je vertellen, eens je kwaliteitsglas op je Camera hebt gehad, dan verkoop je al je thirth-party lenzen
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Sigma versus Nikkor

          Niet helemaal waar...

          Wel in gedachten houden dat je al heel veel meer betaald , alleen maar omdat er Nikon op staat.

          Gisteren ook voor een keuze gestaan... de sigma 18-50 f2.8 (340 euro )en nikon 16-85 vr f3.5 -5.6 (500 euro) . Als de nikon de specificaties van deze sigma had gehad, dan had je er 1000 euros voor kunnen neerleggen.

          Gaat dus niet altijd op
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: Sigma versus Nikkor

            Vergelijk die Sigma maar eens met de Nikon AF-S 17-55 F/2.8 dan praten we nog eens
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Sigma versus Nikkor

              er is zoiets als de wet van de verminderde meeropbrengst. Hoe meer je uitgeeft aan lenzen, hoe kleiner de verbetering in kwaliteit per euro wordt.

              Als je de EX lijn van SIgma gaat vergelijken met Nikkors dan zie je dat dat zeer deftige lenzen zijn, maar net niet de topkwaliteit halen die Nikkors, Canon L lenzen wel halen. In een beperkt aantal gevallen komen ze effectief beter uit de tests zoals de Sigma 50mm f/1.4 maar die is dan ook duurder dan de Nikkor.

              Die lagere prijs zit zoals gezegd ergens in. Van Canon weet ik dat ze enkel de allerbeste kwaliteit van optisch glas gebruiken. Dat ligt boven de 1000€ per kilo en daalt snel als je 2de keus glas neemt. Dan zijn er nog de betere materialen van de behuizing van de lenzen. Mijn Tamron 17-50 f/2.8 voelt als speelgoed aan, als ik ze met mijn Nikkors vergelijk. Productiekosten lopen hoog op, als je betere kwaliteit wil leveren.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Sigma versus Nikkor

                Grootste nadeel: De AF van Sigma is "nagemaakt". Dat wil zeggen dat ze niet 100% correct weten hoe 't moet werken en nabootsen wat ze kunnen. Dat heeft dan als effect dat AF niet altijd even goed werkt. Voor foto's valt 't heel goed mee maar veel lenzen werken niet in live-view en bij een recent toestel is filmen met AF dan ook niet mogelijk.

                Er zijn alvast heel wat lenzen van Sigma waarvoor je heel moeilijk een Nikon-alternatief kan vinden zonder diep in de buidel te tasten.
                Nikon D7000 + D100 -=- Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM -=- Nikkor AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G IF-ED -=- Sigma EX 100-300/4 HSM -=- Nikkor AF 50m f/1.8D -=- Nikon SB28DX

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma versus Nikkor

                  Oorspronkelijk geplaatst door Blakar Bekijk bericht
                  Er zijn alvast heel wat lenzen van Sigma waarvoor je heel moeilijk een Nikon-alternatief kan vinden zonder diep in de buidel te tasten.
                  Klopt, Nikon heeft géén betaalbare lange macrolens in tegenstelling tot Sigma (en Tamron). En tegenover de 120-300 f/2.8 kan Nikon ook niets plaatsen.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma versus Nikkor

                    Ik heb net de 105mm 2.8 vr gekocht en heb toch ook al wat werkafstand lijkt me. Ik wou eerst de 200mm f4 micro maar die was nog eens het dubbele in prijs en voor een amateur als mij is dat niet in verhouding. En de 105 lijkt het goed te gaan doen als portretlens ook...
                    http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                    Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

                    Comment

                    Working...
                    X