Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

    owkeej en bij mij is de sluiter kapot denk ik, wat nu, kan ik hier zelf iets aan doen.
    nu ik ben geen fotograaf, maar ik heb een canon A95 die na een tijdje niet meer gerbuikt tezijn ineens een zwart scherm geeft, menu enzo is nog zichtbaar zonder probleem, foto's gemaakt voordat die probleem zich voordeed kan ik ook nog bekijken op de display ma vo de rest geen beeld meer, nieuwe foto's die ik neem zijn dus ook zwart dus ik las dat dit de iris of sluiter(?) is die vastzit en niet meer open gaat. klinkt logisch

    stel ik wil dit zelf proberen herstellen iemand enige tips?
    ik had al ergens gelezen dat ze er alcohol (propyleen ofzo) in de batterij ruimte druppelen om eventueel vet en stof op te lossen
    ehm veilig idee?

    of indien ik mijn camera een keertje voorzichtig uiteenvijs, waar vind ik dan de sluiter?
    het geld van een herstelling is niet echt evenredig met de leeftijd van mijn camera en de kostprijs van een nieuwe camera...maar stiekem ben ik wel gehecht een mijn toestelletje dus als ik het ding nieuw leven kan inblazen wil ik het echt wel proberen.

  • #2
    Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

    Gooi zeker geen brandbare vloeistoffen in je camera.

    De sluiter moet ergens tussen de lens en de sensor zitten, maar de kans dat je die zelf kan repareren is wel heel erg klein.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

      Oorspronkelijk geplaatst door pisangeske Bekijk bericht
      owkeej en bij mij is de sluiter kapot denk ik, wat nu, kan ik hier zelf iets aan doen.