Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

    owkeej en bij mij is de sluiter kapot denk ik, wat nu, kan ik hier zelf iets aan doen.
    nu ik ben geen fotograaf, maar ik heb een canon A95 die na een tijdje niet meer gerbuikt tezijn ineens een zwart scherm geeft, menu enzo is nog zichtbaar zonder probleem, foto's gemaakt voordat die probleem zich voordeed kan ik ook nog bekijken op de display ma vo de rest geen beeld meer, nieuwe foto's die ik neem zijn dus ook zwart dus ik las dat dit de iris of sluiter(?) is die vastzit en niet meer open gaat. klinkt logisch

    stel ik wil dit zelf proberen herstellen iemand enige tips?
    ik had al ergens gelezen dat ze er alcohol (propyleen ofzo) in de batterij ruimte druppelen om eventueel vet en stof op te lossen
    ehm veilig idee?

    of indien ik mijn camera een keertje voorzichtig uiteenvijs, waar vind ik dan de sluiter?
    het geld van een herstelling is niet echt evenredig met de leeftijd van mijn camera en de kostprijs van een nieuwe camera...maar stiekem ben ik wel gehecht een mijn toestelletje dus als ik het ding nieuw leven kan inblazen wil ik het echt wel proberen.

  • #2
    Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

    Gooi zeker geen brandbare vloeistoffen in je camera.

    De sluiter moet ergens tussen de lens en de sensor zitten, maar de kans dat je die zelf kan repareren is wel heel erg klein.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

      Oorspronkelijk geplaatst door pisangeske Bekijk bericht
      owkeej en bij mij is de sluiter kapot denk ik, wat nu, kan ik hier zelf iets aan doen.
      nu ik ben geen fotograaf, maar ik heb een canon A95 die na een tijdje niet meer gerbuikt tezijn ineens een zwart scherm geeft, menu enzo is nog zichtbaar zonder probleem, foto's gemaakt voordat die probleem zich voordeed kan ik ook nog bekijken op de display ma vo de rest geen beeld meer, nieuwe foto's die ik neem zijn dus ook zwart dus ik las dat dit de iris of sluiter(?) is die vastzit en niet meer open gaat. klinkt logisch

      stel ik wil dit zelf proberen herstellen iemand enige tips?
      ik had al ergens gelezen dat ze er alcohol (propyleen ofzo) in de batterij ruimte druppelen om eventueel vet en stof op te lossen
      ehm veilig idee?

      of indien ik mijn camera een keertje voorzichtig uiteenvijs, waar vind ik dan de sluiter?
      het geld van een herstelling is niet echt evenredig met de leeftijd van mijn camera en de kostprijs van een nieuwe camera...maar stiekem ben ik wel gehecht een mijn toestelletje dus als ik het ding nieuw leven kan inblazen wil ik het echt wel proberen.

      hihi, dit word lachen!!
      Als je al zou durven iets in een batterijvak te druppelen, dan hoop ik dat je beter overweg kan met microtechniek. want je kan de A95 perfekt opendoen, maar eer je aan de sluiter komt, heb je al veel schroefjes en allerlei techniek moeten losmaken. of je dit lukt?
      Beschouw het al een "lose lose" in plaats van een "win win" situatie.
      Containerpark is open tot 17uur hier bij ons ;-)

      Comment


      • #4
        Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

        lol begin al ma te lachen ma "lose lose" techniek, ehm mijn cam is zoiso" lose" op dit moment :de kosten van een herstelling in vergelijking met een nieuwe cam van dit soort ...

        maar hoe hopelozer de situatie hoe feller de uitdaging
        daarom betaan er forums en ben ik nu overal waar ik kan info aan het opzoeken

        en komaan als me dit lukt ga ik echt wel mega trots zijn hoor.

        Comment


        • #5
          Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

          Oorspronkelijk geplaatst door pisangeske Bekijk bericht
          lol begin al ma te lachen ma "lose lose" techniek, ehm mijn cam is zoiso" lose" op dit moment :de kosten van een herstelling in vergelijking met een nieuwe cam van dit soort ...

          maar hoe hopelozer de situatie hoe feller de uitdaging
          daarom betaan er forums en ben ik nu overal waar ik kan info aan het opzoeken

          en komaan als me dit lukt ga ik echt wel mega trots zijn hoor.
          Alez, veel succes, als het je lukt kan je gelijk soliciteren bij Canon.!
          Greettzzz

          Comment


          • #6
            Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

            Misschien kun je er nog eentje bij kopen, en maak je van die twee er één. Dan zul je nog
            trotser mogen zijn op jezelf, en heb je een a190. Veel succes.

            Comment


            • #7
              Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

              positieve wezens zijn sommige van jullie toch

              als t kapot is ist kapot
              dat ist nu immers ookal
              als t terug macheert kom ik persoonlijk voor jullie neus moonen

              Comment


              • #8
                Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

                Van dat laatste ben ik niet gediend
                Maar wat ik zou proberen is het toestel wat lichte schokken geven terwijl je foto's neemt en mss wat in en uitzoomen enzo, wie weet schiet iets dat geblokkeerd is dan los, anders denk ik niet dat er veel aan te doen is, maar je kunt hem altijd eens openschroeven, ik dacht trouwens dat er helemaal geen mechanische sluiter in zo'n toestel zit.
                Pas wel op met demonteren, er kan altijd een lading overblijven in een flitsunit en de ontlading in uw hand is dan niet te verwaarlozen.
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                Comment


                • #9
                  Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door pisangeske Bekijk bericht
                  positieve wezens zijn sommige van jullie toch

                  als t kapot is ist kapot
                  dat ist nu immers ookal
                  als t terug macheert kom ik persoonlijk voor jullie neus moonen
                  Zo denk ik er ook over, je hebt niets te verliezen dus schroef maar open.

                  Comment


                  • #10
                    Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door pisangeske Bekijk bericht
                    positieve wezens zijn sommige van jullie toch
                    Ja, hoor. We duimen voor je. Zeker weten. Zou mooi zijn moest je dit op de een of andere
                    manier kunnen filmen en op You Tube zetten. Ga ervoor zou ik zeggen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

                      Canon A95 heeft zoals de meeste compactjes geen mechanische sluiter, maar een electronische: de sensor gaat gewoon even aan & uit.

                      Een mechanische sluiter maken van enkele milimeters groot is nogal moeilijk..

                      Valt dus weinig aan te herstellen. Tenzij er gewoon een contact loszit, maar die kans is nihil.

                      Nee, de sensor is gewoon stuk. Gebeurd wel vaker met oude compactjes en zeker de Powershots van jaren geleden.
                      Mijn oude A70 is ook op die manier gestorven, nu 3-4jaar geleden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

                        Heb hetzelfde meegemaakt met mijn oude PowerShot S1IS.
                        Bleek een sensorprobleem te zijn. Zoals al gezegd: compactjes hebben meestal geen mechanische sluiter.

                        Bij de S1 was het een gekend probleem en Canon heeft alle defecte toestellen - de mijne was zelfs buiten garantie - vervangen door een nieuw toestel in dezelfde reeks (een S5 in mijn geval).

                        Voor je het ding uit elkaar schroeft, zou ik dus toch even informeren bij Canon
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

                        Comment


                        • #13
                          Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

                          Dat was ook mijn eerste gedacht ... maar geen beeld is uitzonderlijk ... de A95 behoort wel tot degene met het Sony CCD probleem http://nl.canon.be/Support/Consumer_...=tcm:43-522149

                          Comment


                          • #14
                            Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

                            Persoonlijk als er niets te verliezen hebt en je hebt kennis van techniek , zou ik zeggen openvijzen dat ding en je kan er alleen maar van leren.

                            Comment


                            • #15
                              Re: sluiter zit vast Canon A95 hoe zelf herstellen?

                              Om je een idee te geven waaraan je begint


                              See part 2 here: http://www.youtube.com/watch?v=Xbkje6NvRMEParts diagram here: http://www.motleypixel.com/forum/index.php/topic,213.0.htmlAfter 87K shutter...

                              Je moet wel weten wat het probleem juist is je kan denken dat het dat is maar dat het door iets anders komt
                              Ik merk wel op dat er veel Shutter Release Flex Cable,Camera LENS ZOOM UNIT,Fits LENS CCD UNIT wordt aangeboden voor jouw type



                              Suc6 nog
                              Never resist temptation or it could go away...
                              Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                              Comment

                              Working...
                              X