Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hawaii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hawaii

    Iemand ervaring met deze eilandengroep?
    Wij zijn van plan om 5 weken naar ginds te trekken en 5 eilanden te bezoeken.
    Uiteraard horen er foto's bij. Ik was echter niet van plan om al mijn materiaal (lenzen) mee te sleuren.
    Zou het voldoende zijn om enkel mijn 28-300 mm L mee te nemen (op Canon 5D)?
    Of zou ik toch maar beter ook de 100-400 mm L meenemen?

  • #2
    Re: Hawaii

    Hallo. Vorig jaar in Juni hebben we, in het verlengde van onze ZW-US reis, 5 dagen verbleven op Hawaii-eiland Oahu en logeerden er in Waikiki Beach. Hebben dus in totaal maar een fractie van de hele eilandengroep gezien. Niettegenstaande toch mooie dingen gezien, zie via bijgaande link een fotoselectie van een aantal Oahu-attracties.
    Zeker voor ogen houden dat alle aankopen ter plaatse tot 2x kosten als op het US-vaste land(wegens de verre transportafstand), ananassen zul er wel goedkoper kopen :-)
    Een super-tele tot 400mm vind ik overbodig en zal je, mijn insziens, meer gebaat zijn met groothoek en kleine telelens(dus je zoom 28-300 is ruim voldoende). Hierbij inspiratie http://jalbum.net/browse/user/album/668068/ en we wensen je tijdens je lang verblijf van 5-weken veel foto- en ander plezier om alle Hawaii-eilanden te exploreren. Groeten, Johnny

    Comment


    • #3
      Re: Hawaii

      Zoals altijd, een groothoek en tele komen goed van pas. Blijf weg van Waikiki tenzij je Benidorm wel iets vind
      Bezoek zeker the Polynesian Cultural Center, Kualoa Ranch (filmset Jurassic Park, Lost, Hawaii 5-0), Diamond Head op Oahu. Hopelijk heb je niet te veel last van de vulkaanuitbarsting op de Big Island en kan je op de lava gaan lopen in Volcano National Park. Een helicoptervlucht (zonder deuren ) over de vulkaan is ook een aanrader. Als je bij zonsondergang op de Mauna Kea kan staan heb je een prachtig zicht op de verschillende telescopen.
      Op Maui is Haleakala een aanrader.

      BTW, zelfs in de zomer kan het zeer koud zijn op de top van Mauna Kea (wij kregen zelfs dikke jassen) en Haleakala.

      Zie mijn website voor een beknopt verslag van 3 weken Hawaii in 2006.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Hawaii

        Wij hebben in 2003 5 eilanden gedaan in 3 weken. Prachtige landschappen die schreeuwen om veel breedhoek (28 mm zou ik te weinig vinden). De supertele zou'k thuis laten. Voor beestjes heb je die niet nodig want het dierenrijk is daar quasi onbestaande, op wat vogels en kippen na (zodanig afgelegen dat die daar nooit geraakt zijn). Je komt daar in de jungle ook geen kruipende reptielen tegen.

        Wat mij het meest bij gebleven is de Na Pali Coast in Kauai. We konden er maar niet genoeg van krijgen en hebben die verkend te voet, per boot én per helicopter...awesome ! Als je een beetje in conditie bent kan je in Kauai prachtige wandelingen maken maar 't is geen makkelijk terrein. Ze hebben daar ook hun eigen versie van de grand canyon. Ik geloof da'k Kauai het mooist gevonden heb.

        Een tochtje te paard in het maanlandschap van de Haleakalavulkaan in Maui is ook zo'n WOW-ervaring.

        Op Molokai kan ik de muilezeltocht naar Kalaupapa zwaar aanbevelen want te voet ga je afzien (2000 m stijl klimmen om terug te keren is niet van de poes....heb compassie met die muilezels). Enig ander alternatief is vliegen. Met een auto geraak je er niet. Er heeft zich ginder wel veel ellende afgespeeld maar het uitzicht in Kalaupapa is fantastisch !

        Voor die paard- of muilezelexcursie moet je niet kunnen paardrijden maar je moet ze wel ver op voorhand reserveren anders mag je het vergeten.

        Een vulkanentocht op Big Island mag ook niet ontbreken.

        En Oahu heeft wel wat meer te bieden dan hulameisjes, oorlogsmonumenten, Honolulu en Waikiki

        Om in de mood te komen kan je op mijn fotosite wat Hawai-foto's vinden.

        Als je meer inlichtingen nodig heb stuur mij maar een PM

        grtjs
        Linda
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

        Comment


        • #5
          Re: Hawaii

          Oorspronkelijk geplaatst door ikbenik Bekijk bericht
          Hallo. Vorig jaar in Juni hebben we, in het verlengde van onze ZW-US reis, 5 dagen verbleven op Hawaii-eiland Oahu en logeerden er in Waikiki Beach. Hebben dus in totaal maar een fractie van de hele eilandengroep gezien. Niettegenstaande toch mooie dingen gezien, zie via bijgaande link een fotoselectie van een aantal Oahu-attracties.
          Zeker voor ogen houden dat alle aankopen ter plaatse tot 2x kosten als op het US-vaste land(wegens de verre transportafstand), ananassen zul er wel goedkoper kopen :-)
          Een super-tele tot 400mm vind ik overbodig en zal je, mijn insziens, meer gebaat zijn met groothoek en kleine telelens(dus je zoom 28-300 is ruim voldoende). Hierbij inspiratie http://jalbum.net/browse/user/album/668068/ en we wensen je tijdens je lang verblijf van 5-weken veel foto- en ander plezier om alle Hawaii-eilanden te exploreren. Groeten, Johnny
          Alvast bedankt voor de antwoorden, dat scheelt natuurlijk in gewicht van mijn handbagage.
          Ja, dat was nog een van mijn volgende vragen.
          Wat kost het leven ginder?
          Bij de meeste reisagentschappen worden enkel vluchten, huurauto en logies aangeboden. Geen maaltijden.
          Als ik 3, of toch minstens 2 keer per dag moet eten en drinken, met welk bedrag (per persoon) moet ik dan ongeveer rekening houden?
          Is het goedkoper of duurder dan hier bij ons?
          Is het gemakkelijk om overal op de eilanden aan eten te geraken? Zowel in eetgelegenheden als warenhuizen bvb.

          Comment


          • #6
            Re: Hawaii

            Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
            Wat kost het leven ginder?
            Bij de meeste reisagentschappen worden enkel vluchten, huurauto en logies aangeboden. Geen maaltijden.
            Als ik 3, of toch minstens 2 keer per dag moet eten en drinken, met welk bedrag (per persoon) moet ik dan ongeveer rekening houden?
            Is het goedkoper of duurder dan hier bij ons?
            Is het gemakkelijk om overal op de eilanden aan eten te geraken? Zowel in eetgelegenheden als warenhuizen bvb.
            ALLES is duurder dan op mainland USA. Benzine kost aanzienlijk meer en voedsel ook. Alles moet geimporteerd worden (behalve ananas en zo, dat is dan weer goedkoop). Het hangt er van af wat je wil eten natuurlijk. Wij logeerden in B&B's en stopten regelmatig bij MickeyD, Subway e.d. Voor een "uitgebreide" maaltijd gingen we al eens bij Sizzlers, Outback restaurant waar de prijzen "Belgisch" waren.

            Op de Big Island was het wel een eindje rijden om aan eten te geraken, wij logeerden dicht bij Volcano NP en daar was maar 1 (duurder) restaurant. Alternatief was tot in Hilo rijden.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Hawaii

              Van bagage gesproken : de vluchten tussen de eilanden zijn strikt 20 kg. Een halve kilo erboven en ge kunt iets uithalen. Nergens meer controle daarop gehad dan daar (misschien zat 9/11 toen nog te vers in het geheugen....weet niet of dat nu nog zo is). Van zwaar fotomateriaal in de handbagage had ik toen nog geen last want had toen nog maar alleen een bridgecamera

              Ik heb Hawaii ervaren als ons duurste reis ooit (zelfs zonder vliegkosten want we hebben alle vluchten gedaan met frequent flyer punten en desondanks toch nog ons duurste reis) en dan heb ik het niet alleen over eten en drinken. De huurauto en de excursies zijn ontzettend duur maar je kan maar moeilijk zo ver reizen en daar dan op je derrière gaan zitten voor 't profijt. Als je zover gaat wil je ook nog iets zien, toch ? Voorzie dus maar een serieus budget.
              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

              Comment


              • #8
                Re: Hawaii

                nog iets : bij wandeltochten in de natuurgebieden zeker genoeg eten (of energiebars) én drinken mee doen want er zijn helemaal geen caféetjes of eetgelegenheden onderweg.
                Ga niet alleen wandelen zonder iemand uw route mee te delen voor het geval je verdwaalt of een voet verzwikt of zo want naar mijn ervaring kom je onderweg niet veel mensen tegen om hulp aan te vragen en toen werkten de GSM's daar ook niet overal. De natuur is ginder nog vrij ongerept.
                Afstanden worden ook rap verkeerd ingeschat. De km's in de bergen ginder zijn niet te vergelijken met dezelfde afstand in België en dan bedoel ik zowel te voet als per auto.
                Maar als je goed voorbereid bent en op alles voorzien is Hawaii één van de mooiste locaties ter wereld om ook te voet te ervaren en dat is nog goedkoop ook. Ik weet natuurlijk niet wat voor soort reiziger jij bent. Wij hebben bijvoorbeeld onze tijd niet gestoken in het oorlogsverleden/monumenten (dat kan ik te weten komen via andere bronnen) en die typische toeristenlokkers met optredens e.d. Wij zijn voluit voor de overweldigende natuur gegaan.
                "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                Comment


                • #9
                  Re: Hawaii

                  Bedankt voor de info.
                  Nu moet ik eerlijk zeggen dat de reis er naartoe wat prijs betreft nog meevalt, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Wij zijn met 2 volwassenen en 2kinderen, de reis was uitgerekend voor ongeveer 2800 euro pp. Dit betreft; alle vliegtuigtickets, huurauto op alle eilanden voor de duur van het verblijf en logies en dit voor 7 nachten op 3 eilanden, 8 nachten op Ouhu en 9 op big island.( en 1 overnachting in LA)
                  Nu heb ik reeds wat opzoekingen gedaan wat prijzen van excursies betreft, helivluchten ed. Deze prijzen zijn relatief goed te vinden.
                  Omdat het verblijf enkel logies betreft vroeg ik mij af wat het eten en drinken kost. Nu is het zo dat we wel wat willen zien van de eilanden natuurlijk, dus zijn wij niet van plan om in restaurants uitgebreid te gaan dineren, het zal meer fastfood worden, zeker s'morgens en overdag. Vandaar mijn vraag of er iemand weet van heeft wat zulke maaltijden kosten en of ze goed verkrijgbaar zijn.Valt er s'morgens iets te eten in fastfood restaurants, zijn er wel fastfoodrestaurants onderweg? Of andersins zaken waar ik een ontbijt kan krijgen. Of ben ik wel genoodzaakt om te eten in de hotels? Het zijn dus voornamelijk de prijzen in fastfood ed dewelke ik bedoel. Als ik per persoon 50 euro per dag voorzie, is dit dan genoeg?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hawaii

                    7-Eleven
                    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hawaii

                      ...Vandaar mijn vraag of er iemand weet van heeft wat zulke maaltijden kosten en of ze goed verkrijgbaar zijn.Valt er s'morgens iets te eten in fastfood restaurants, zijn er wel fastfoodrestaurants onderweg? Of andersins zaken waar ik een ontbijt kan krijgen. Of ben ik wel genoodzaakt om te eten in de hotels? Het zijn dus voornamelijk de prijzen in fastfood ed dewelke ik bedoel. Als ik per persoon 50 euro per dag voorzie, is dit dan genoeg?[/QUOTE]
                      Ik heb enkel ervaring met Waikiki(nabij Honolulu) op Oahu. Het aanbod en de keuze vond ik(in dit nochtans zeer toeristische zone) nogal karig en in vergelijking met Belgische prijzen tot 1,5x en tot 2x die van het US-vasteland. Om deftig te eten, over 3 maaltijden heen, zou 70 USD/pp voldoende moeten zijn. Over aanbod qua keuze&prijs in de andere Oahu-zones en de andere eilanden heb ik geen ervaring. Groeten, johnny

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hawaii

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
                        Omdat het verblijf enkel logies betreft vroeg ik mij af wat het eten en drinken kost. Nu is het zo dat we wel wat willen zien van de eilanden natuurlijk, dus zijn wij niet van plan om in restaurants uitgebreid te gaan dineren, het zal meer fastfood worden, zeker s'morgens en overdag. Vandaar mijn vraag of er iemand weet van heeft wat zulke maaltijden kosten en of ze goed verkrijgbaar zijn.Valt er s'morgens iets te eten in fastfood restaurants, zijn er wel fastfoodrestaurants onderweg? Of andersins zaken waar ik een ontbijt kan krijgen. Of ben ik wel genoodzaakt om te eten in de hotels? Het zijn dus voornamelijk de prijzen in fastfood ed dewelke ik bedoel. Als ik per persoon 50 euro per dag voorzie, is dit dan genoeg?
                        Dat zou moeten lukken denk ik. Wij zijn ook zeer flexibel wat eten betreft en meestal eten we 's morgens nogal goed. Dat wil zeggen dat we meestal maar rond 2-3 in de namiddag terug zin krijgen om iets te eten. Meestal zijn dat dan broodjes (Subway) of bij gebrek aan "vers" iets wat we van de supermarkt meenemen. Als afsluiter eten we dan warm (McD, Denny's enz). Om de paar dagen lassen we dan een "echt" restaurant in (Hard Rock Cafe of steakhouse). Met 50Euro/pp per dag zou dat zeker moeten lukken.

                        Hou wel rekening met hoge prijzen van excursies, maar die kan je op voorhand boeken via het net (en hun kwaliteit checken op tripadvisor.com).
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hawaii

                          Hou wel rekening met hoge prijzen van excursies, maar die kan je op voorhand boeken via het net (en hun kwaliteit checken op tripadvisor.com).
                          - - -
                          Ja, dat is me geweten. Zo was ik van plan op een paar heli vluchten en zeker 1 boottocht op voorhand te boeken. Prijzen voor heli vluchten variëren tussen 180 en 230 euro pp als ik ze hier boek. Nu heb ik er geen idee van wat het kost als ik ze ter plaatse boek, dat heb ik nog niet nagekeken.
                          Wat overige uitstappen betreft was ik niet van plan om veel op voorhand vast te leggen.
                          Ik denk ook niet dat dat nodig is. Wij reizen met kinderen dus ik ga mij niet te veel vastpinnen aan een planning. De kinderen weten wat ze te wachten staat, wat de bedoeling is wat we allemaal gaan zien, of toch van plan zijn om te zien. Maar we waren toch van plan om ook wel eens aan het zwembad te gaan liggen. Ik bedoel, of ik bvb de route naar Hana vandaag doe of morgen is niet zo zeer van belang. Ik moet vandaag niet naar Pearl Harbor, dat kan overmorgen ook, dat bedoel ik maar.
                          - - -
                          Voor het overige, bedankt aan allen voor de info over het eten. Ik ken wel een paar mensen die jaarlijks naar de States gaan, maar dan het vasteland, voornamelijk Florida. Deze zeggen mij dat het ginder goedkoper is dan hier.
                          Maar over Hawaii is(was) mij niets geweten en persoonlijk vind ik dat men u in de reisbureau's maar in het ongewisse laat. Men kan (of wil) het niet zeggen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hawaii

                            De excursies ga je even veel betalen ter plaatste dan wanneer je ze op voorhand van hier vastlegt. Voor een helivlucht kan het zijn dat je ter plaatste minder keuze gaat hebben wat betreft data/uren. Wij volgen een "strak" schema, ttz. wij hebben een dagindeling waarbij excursies vast liggen. Wij gaan meestal voor de kleinere operatoren en dat wil zeggen dat de plaatsten dan ook beperkter zijn.

                            Om Pearl Harbour te bezoeken zorg je best dat je op tijd ter plaatste bent. Het is "first come, first served" om aan een ticket te geraken en er staat al vlug een ZEER lange rij (1-2 uur aanschuiven is geen uitzondering) Je hebt dan een ticket waarop een uur staat voor het bootje naar de Memorial.
                            Road to Hana: Tank op voorhand VOL, wij gingen het net niet halen om terug te geraken en hebben daar bijgetankt (Bijna $4.00/Gallon i.p.v. $3-$3.20/gallon) in 2006. Neem daar ook je pic-nic mee, er zijn vele mooie plaatsjes waar je rustig onder de palmbomen kan zitten.

                            Hawaii kan je bezwaarlijk vergelijken met Florida. Het is daar inderdaad goedkoop maar het is ook vele keren drukker dan HI.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hawaii

                              Ik was daar in 2005 een week uitrusten op Oahu na een maand rondtrekken in west usa. Ik vond het eten er net goedkoop, alle als je niets met all you can eat buffet inzit toch wij betaalden toen voor 2h all u can eat sea buffet 11$ dat heb ik buiten in las vegas nergens anders gevonden. ook kledij van de bekende surf merken zoals quiksilver, billabong, o'neal enz was er spot goedkoop. als voorbeeld heb er een broek van billabong gekocht voor 10$ dizelfde broek kwam hier op 65€ zo'n prijzen heb ik op het vaste land ook niet gevonden.
                              een aanrader is ook je met de taxi laten afzetten boven op de top van mount tantalus en zo door de jungle te voet naar beneden tot aan de waterval is een combinatie van 3 aangegeven wandelroute's is echt fantastisch. als je meer info over oahu wil mag je me altijd een PM sturen als het over reizen gaat zeker usa help ik de mensen graag met info.
                              grt bart

                              Comment

                              Working...
                              X