Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens zoomt niet meer. help

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens zoomt niet meer. help

    Ik heb een Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM lens op m'n EOS 40D.
    Vandaag heb ik hem nog gebruikt zonder problemen.
    Even gewisseld met de telezoom lens (Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM) en dan terug de 17-85 erop. Maar sinds die laatste wissel kan ik niet meer zoomen, hij zit gewoon vast.
    Het lijkt alsof er een slotje opzit zoals bij de 70-300.
    Ik kan wel nog foto's maken en manueel scherpstellen, dus er moet iets anders aan de hand zijn.

    Enkele weken geleden had ik nog een klein probleem met deze lens.
    Tijdens het zoomen van 17mm naar 85mm haperde hij even bij 50mm. Dan moest ik iets terugdraaien en dan kon ik wel verder zoomen naar 85mm.
    Heel raar.

  • #2
    Re: lens zoomt niet meer. help

    u mechanisme zal kapot zijn dus binne doen als ge merkt da u lens eens blijft hange ergens waar het niet mag is da het begin.
    nikon D50, D90, D300 nikon SB-900, tripot en wa glaskes

    Comment


    • #3
      Re: lens zoomt niet meer. help

      Hallo,

      Misschien handig om op Internet eens verder te kijken. Als je niet bang bent je lens open te schroeven, kun je wellicht zelf je lens repareren door een schroefje weer vast te draaien. Is mij ook gelukt, weliswaar na een ander probleem toen mijn lens was gevallen. Werkt inmiddels weer als een speer.
      Laat je leiden door de info op b.v. volgende link: Canon EFS 17-85mm IS stuck_locked zoom repair_disassembly _ thydzik's technology blog_bestanden.

      Groeten en succes.
      Canon liefhebber

      Comment


      • #4
        Re: lens zoomt niet meer. help

        Oorspronkelijk geplaatst door fa914280 Bekijk bericht
        u mechanisme zal kapot zijn dus binne doen als ge merkt da u lens eens blijft hange ergens waar het niet mag is da het begin.
        Je toetsenbord is ook aan een revisie toe lees ik.

        Aan de TS, kijk de contactpuntjes toch maar eens na...

        Comment

        Working...
        X