Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A580 of a55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A580 of a55

    Hallo,
    heb nog steeds m'n oude 8000i en 7000i in bezit, plus een hele resem AF lenzen.
    Daar indertijd minolta stopte met hun productie en Sony het overnam, was ik sceptisch.
    Tijdelijk m'n vaders D70 in gebruik en zelf een bridge Panasonic FZ18 aangeschaft.
    Maar de bridge, zeer goed alleen traag voor snelle beelden.
    De D70 een schitterend toestel maar niet van mij.
    Nu was ik aan het surfen (enige tijd al) om eindelijk een toestel te kopen waar ik m'n oude lenzen kan op benutten.
    Nu ik las wel een vergelijkende test van de A300 versus de A55 maar ik heb meer zin in de A580 doe ik hier goed aan of is dit overkill. Zijn er ook nog nadelen met de oude AF lenzen (vroeger dacht ik dat je verlies deed op het zoemen alsook dat de vieuw X2 was)
    Is er iemand die me hier mee kan helpen?
    Ha ja , is de A580 met de vroegere minolta lens nog een Full frame, of is dit alleen mogelijk met de nieuwe lenzen. En waarom 1080i ipv 1080p of is dit ook een beetje te ver gezocht.

    reeds bedankt voor de opheldering.
    mvg
    quinny

  • #2
    Re: A580 of a55

    1080 duidt de resolutie aan (1920x1080)
    1080i wil zeggen dat het beeld interleaced is en dat elk frame maar de helft van de informatie bevat. Alternerent wordt er een frame met even en oneven horizontale lijnen weergegeven. BVB 1080 50i will zeggen dat er per seconde 50 1/2 frames getoond worden

    bij 1080p worden er telkens volledige frames getoond dus ingeval van 50p 50 volledige frames/s

    bij 1080p moet de beeldverwerking (lezen en verwerken) de veel sneller zijn dan bij 1080i bij zelfde frame rate, meeste DSLR's kunnen dit niet aan.

    1080p geeft een rustiger beeld

    alle je minolta objectieven kunnen gebruikt worden op a55 of a580, moet wel rekening houden met cropfactor wat maakt dat bvb een 50mm lens op deze toestellen zich gedraagt als 75mm

    sony heeft de a580 als schaduw van de a55 op de markt gebracht, gebruiken zelfde beeldsensor. de a55 is een heel vooruitstrevend toestel met elektronische zoeker (EVF) ipv optische zoeker (OVF).
    EVF heeft tientallen voordelen toz van OVF, nadeel is dat je iets meer kwaliteit verliest op hoge ISO (donkere omgeving ongeveer 1/2 stop) maar hier nog altijd evengoed presteert dan het paradepaardje van Canon (7d). Daar tegenover heb je scherpere beelden bij lage sluitersnelheden (=> 1/100s) door afwezigheid trillingen spiegel.

    Battery moet vlugger opgeladen worden bij a55.

    Met a55 kun je video's opnames maken met continu bijsturing van autofocus en belichting, is momenteel de enige DSLR welke daartoe in staat is. Video van bewegende objecten is uitgesloten met andere DLSRs'wat uiteraard een heel grote handicap.

    A55 is een heel snel toestel.

    Als je vooral studio en portret fotograaf bent zou ik voor de a580 gaan, in andere gevallen voor de a55.

    Comment


    • #3
      Re: A580 of a55

      de a580 is geen full-frame.

      De a580 is meer "old-scool" dslr als de a55. A55 is vernieuwender qua onder andere de dingen die Puerte hierboven beschrijft.

      Denk dat een van de belangrijke punten al is, welke vind je fijner in de hand liggen? De a55 is van een ander formaat als de a580. Bevalt de ene zowiezo al beter als de ander, dan zul je dus sneller geneigd zijn naar dat model. In ieder geval zijn het beide toptoestellen. Maar houd ze dus eens vast in de winkel.

      Als je nog lang genoeg wilt wachten kun je ook op de opvolger van de a700 wachten. Deze zou in het 3e kwartaal dit jaar uit moeten komen (dus dat duurt nog wel even).
      WillemClassensDesign: Mijn website
      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
      Flitsers:HVL-F42AM;

      Comment


      • #4
        Re: A580 of a55

        Mocht ik een vervanger kiezen voor mijn A550 ik zou voor de A55 gaan. Alleen al voor het feit dat de autofocussensoren continu gevoed worden, wat ik wel eens wil uitproberen bij vogels in de vlucht. En natuurlijk de hogere snelheid. Dat die op een deftige manier kan filmen is uiteraard mooi meegenomen en built-in GPS. Toch heel wat troeven als je het mij vraagt. Dat de body wat compacter is als de mijne, daar ga ik niet over zitten zeuren.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: A580 of a55

          Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
          de a580 is geen full-frame.

          De a580 is meer "old-scool" dslr als de a55. A55 is vernieuwender qua onder andere de dingen die Puerte hierboven beschrijft.

          Denk dat een van de belangrijke punten al is, welke vind je fijner in de hand liggen? De a55 is van een ander formaat als de a580. Bevalt de ene zowiezo al beter als de ander, dan zul je dus sneller geneigd zijn naar dat model. In ieder geval zijn het beide toptoestellen. Maar houd ze dus eens vast in de winkel.

          Als je nog lang genoeg wilt wachten kun je ook op de opvolger van de a700 wachten. Deze zou in het 3e kwartaal dit jaar uit moeten komen (dus dat duurt nog wel even).
          zo lang is het in principe niet meer

          beta-testing gebeurt volgende maand dacht ik door de sony-adepten, cfr geertvandenbroeck bvb
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: A580 of a55

            maar voordat ze werkelijk op de markt uitkomen zal het nog wel even duren.
            Het is niet voor niets beta-testing.

            Laten we hopen dat ze niet te lang meer op zich laten wachten. Ik zit met smacht te wachten
            WillemClassensDesign: Mijn website
            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
            Flitsers:HVL-F42AM;

            Comment


            • #7
              Re: A580 of a55

              ook al test ik dat ding niet, ik zal wél een early adopter zijn!

              G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

              Comment


              • #8
                Re: A580 of a55

                Hallo,


                Wellicht is het ook een optie om een paar weken te wachten

                Sony Alpha 99 + grip, Sony Alpha 77 + grip, Minolta 7D; Minolta 17 - 35; Sony CZ 16-35 2.8; Sony CZ 24 - 70; Sony CZ 135; Minolta 50 mm 1.7; Sony 70 - 200; 50 mm macro, Sony flitser hvl 58 FM etc.

                Comment


                • #9
                  Re: A580 of a55

                  Om on-topic te blijven: ik zou de A580 kiezen. Batterijduur, grotere grip (met de mogelijkheid om een vertical grip erop te zetten), meer 'aparte' knopjes,...
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: A580 of a55

                    De één zegt A55 de ander A580, niet gemakkelijk denk ik voor de vraagsteller. Beide toestelllen zijn prima, zorg vooral voor goede lenzen zou ik zeggen.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: A580 of a55

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      De één zegt A55 de ander A580, niet gemakkelijk denk ik voor de vraagsteller. Beide toestelllen zijn prima, zorg vooral voor goede lenzen zou ik zeggen.
                      nochtans is er een wezenlijk verschil tussen de 2 toestellen, de a580 is nog van de oude generatie, de a55 is nieuwe generatie zoals alle toestellen in de toekomst er gaan uitzien.
                      De behoudsgezinde die denken dat een toestel zwaar en lomp moet zijn zullen en voorkeur hebben voor de a580, diegene die plezier willen beleven aan een eenvoudig bedienbaar toestel met heel veel mogelijkheden, en die het ook willen gebruiken om video opnames te maken zullen voor de a55 kiezen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: A580 of a55

                        Of die gewoon grotere handen hebben/een VG willen gebruiken/veel betere batterijduur/met zware lenzen werken...
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: A580 of a55

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Of die gewoon grotere handen hebben/een VG willen gebruiken/veel betere batterijduur/met zware lenzen werken...
                          denk niet dat je beide al eens gebruikt hebt, de a55 is vooral compacter gemaakt aan de linkerzijde, toestel hou je vast met je rechter pol en in de linkerhand neem je je lens. Rechterzijde verschilt niet veel van de a580.
                          btw hoe bedien je je gsm ?
                          batterijduur is een nadeel maar er zijn clone batterij's op de markt met dubbel vermogen, in praktijk geven die 1,5x meer autonomie dan originele. (kun je ook gebruiken in de nex

                          Comment


                          • #14
                            Re: A580 of a55

                            De A55 niet, de A33 wel . De body is toch dezelfde. De A580 nog niet, maar die is slechts een beetje groter dan mijn A350 (zie hieronder), waar ik met mijn pink al niets meer heb om vast te nemen...Qua balans is een zwaardere camera à la A700 met een vertical grip erop veel aangenamer. En zeg nu niet dat je gewoon je linkerhand dan naar voor of naar achter moet verplaatsen, want ik moet wel aan de zoomring nog kunnen draaien van mijn 70-400 hé .

                            (Breedte x hoogte x diepte)
                            A350: 130.8 x 98.5 x 74.7 mm.
                            A580: 137 x 104 x 84 mm.

                            De A580 is dus slechts 0,7 cm breder, 0,55 cm hoger en 0,93 cm dieper .

                            Toegegeven, de 100 % dekking zou handig kunnen zijn als je foto van in het begin perfect gekadreerd moet zijn. De elektronische horizon zou ik ook appreciëren. Maar als je alles in aanmerking neemt is de A580 voorlopig nog mijn 'préférée' .
                            Last edited by JorisVdB; 12 maart 2011, 12:08.
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • #15
                              Re: A580 of a55

                              en als je de a55 groter wil maken om de een of andere reden
                              http://www.ownuser.com.tw/index/mig_sa55.gif (op klikken om te vergroten)

                              Comment

                              Working...
                              X