Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combinatie aanbiedingen DSLR'S & objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Combinatie aanbiedingen DSLR'S & objectieven

    Hallo iedereen

    Weet niet goed of ik in de juiste groep zit met mijn discussie: 't was ofwel 'camera's' ofwel 'objectieven'. Verplaats maar als ik verkeerd heb gekozen

    Heb twee camera's in het oog die gaat dienen als mijn allereerste DSLR:

    Nikon D90 & Canon Eos 550D.

    Nu gooien ze met zoveel combinatie's naar je kop en ik moet zeggen dat er niet echt 1 is waar ik 100 % achtersta..(vooral wegens te weinig kennis).
    De meest interessante is die met de 18/55 en de 55/250 IS/VR lenzen.
    Ik moet zeggen dat ik eerder de Tamron 17/50 2.8 op het oog had als lens om mee te starten omdat die (als ik de commentaren hier zo lees) kwalitatief beter zou zijn.
    De combi van de Tamron met de D90 of 550D valt mij echter net iets te duur.

    De lens en fotograaf zelf zijn nog steeds belangrijker dan de body.. Zou ik dan toch maar gaan voor een andere body(vb Canon 500D scheelt hem toch al wat euro's) en de Tamron houden?
    Of toch overstag gaan voor de combi aanbieding(18/55 & 55/250 lenzen)?

    Ik moet nog erg veel leren wat lenzen betreft, is voor mij momenteel zoeken naar de beste speld in een hooiberg...

    De startlens(en later nog bijkomende lenzen) moeten dienen voor portretfotografie, fotografie van dieren en natuur/landschappen.

    Alle tips & alternatieven zijn van harte welkom!

  • #2
    Re: Combinatie aanbiedingen DSLR'S & objectieven

    Bij de keuze tussen Nikon en Canon moet je er rekening mee houden dat, tenzij je serieus gefortuneerd bent, deze keuze definitief is. Overschakelen van het één naar het ander kost veel geld.
    Wat de doorslag geeft hangt van jezelf af.
    Maar ik heb bijvoorbeeld voor Nikon gekozen omdat mijn broer dat ook heeft. Door de hieraan gekoppelde mogelijkheid om lenzen uit te wisselen komt het voor mij uiteindelijke goedkoper uit.
    d700 - d200 - d60 - 35/1.8 - 50/1.8 - 28-70/2.8 - 70-200/2.8 - 12-24/4

    Comment


    • #3
      Re: Combinatie aanbiedingen DSLR'S & objectieven

      Ik weet het, ik trek zaterdag naar Konijnenberg om de toestellen fysiek eens in de hand te hebben.

      Denk erover om eventueel een lens tweedehands te kopen, Konijnenberg verkoopt er blijkbaar ook. Weet wel niet of dat zo'n goed idee is, je krijgt blijkbaar wel een jaar garantie.

      Eventueel nog andere adressen waar je tweedehands lensjes kan kopen?

      Comment


      • #4
        Re: Combinatie aanbiedingen DSLR'S & objectieven

        forum belgiumdigital kan je ook 2de hands lenzen vinden

        ik stel voor om te beginnen met de kitlenzen zodat je alles onder de knie krijgt en dan te gaan uitmaken wat je effectief het meeste interesseert en dan te kijken voor het bijhorende objectief

        meer zoom / lichtsterkte / ...

        er zijn veel mogelijkheden en voor bepaalde toepassingen heb je het ene nodig en niet het andere

        qua keuze van merk / body moet je zelf uitmaken
        hou ze indd allebei eens vast en kijk welke je het beste bevalt qua handligging en bediening
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Combinatie aanbiedingen DSLR'S & objectieven

          Denk dat het inderdaad mss zo slecht nog niet is om met de kitlenzen te starten. Ontdekken met de 18/55 lens en daarna pas verder gaan met een betere zoom; beginnen bij het begin, klopt!

          Bedankt voor jullie reacties

          Comment

          Working...
          X