Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help!!! Aankoop D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help!!! Aankoop D7000

    Hallo iedereen;
    Ik ben nu in het bezit van een D90 met lenzen zie handtekening onderaan...Ik zou graag upgraden naar een D7000...maar ik word zot van alle berichten omtrent deze Camera...heb al 100den reviews gelezen zowel van gebruikers als van Profs...de één prijst hem in de hoogste hemel de andere heeft het over verschillende problemen van deze D7000 zaols front en backfocusproblemen,overbelichting,niet scherp genoeg enz...

    Wat ik ook niet begrijp is dat in het één fotoblad de kitlens word aangeprezen en in een ander blad ze word afgeschoten...ik zou niet graag hebben dat ik een D7000 aanschaf ik mijn 18-105VR niet meer kan gebruiken. Ik weet ook wel hoe duurder glas hoe scherper de foto's...en als ik een foto neem met de 35mm1.8f op mijn D90 is die ook scherper dan met de kitlens..wat normaal is zeker....De finetuning van de AF omtrent front en backfocus bij elke lens schrikt me ook een beetje af...

    Ik lees hier echt van alles bij de één is hij scherp bij de andere minder scherp enz...enz...

    Ik zou echt met een gerust gevoel een D7000 aanschaffen omdat de 16mp,100% zoeker,snellere AF enz me wel aanstaan heb er ook maanden voor gespaard....heb ook al gelezen dat veel mensen maar één AF-punt gebruiken van de 39.omdat de Punten nogal eens er naast zitten...enfin ik gebruik bij mijn D90 meestal ook maar één centraal Af-punt.
    Enfin ik zie door het bos de bomen niet meer...kan er me iemand zeggen dat ik mischien wat overdrijf.

    Ik zou graag weten of ik zeker de 18-105VR en de 70-300VR nog kan gebruiken op de D7000 zonder kwaliteitsverlies tegenoven de D90.

    Alvast bedankt

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Help!!! Aankoop D7000

    Templar,
    ik kan me voorstellen hoe moeilijk je het hebt, om een beslissing te nemen.
    Heb ook lang getwijfeld, om mijn nog goed werkende D70, te vervangen door de D7000.
    Het verschil met de D70 en de D7000 is natuurlijk veel groter, dan het verschil tussen de D90 en de D7000.

    Voor de 39 focuspunten heb ik de D7000 niet gekocht, gebruik meestal maar één focuspunt.

    Erg interessant zijn de 2 standen U1 en U2, heb je meteen je favoriete camera instellingen.
    Ook de MUP(mirror up) functie is voor mij een aanwinst, vermits ik veel aan macro doe.

    Heb mijn lenzen getest op de D7000, en die werken allemaal naar behoren.

    Live view is voor mij ook mooi meegenomen, voor opnames laag bij de grond.

    En dan het grote 3 inch scherm, maar dat heb jij al op je D90.

    Tja, je zal de knoop zelf moeten doorhakken.
    Heb de D7000 onlangs gekocht, en nog geen spijt van gehad.

    Succes bij het nemen van je beslissing.
    Last edited by pacha; 9 maart 2011, 19:40.
    Nikon D7000, en wat glas.
    http://blog.seniorennet.be/pacha/

    Comment


    • #3
      Re: Help!!! Aankoop D7000

      Ben zelf ook van de D90 naar de D7000 overgestapt nog geen moment beklaagt
      Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
      Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

      Comment


      • #4
        Re: Help!!! Aankoop D7000

        Ik zou zeggen ... geniet van je super D90, gebruik je spaarcenten voor een mooie lens of citytrip ... en maak foto's. Marketing zal je wel elke 2 jaar een nieuwe body proberen aansmeren, ook al is je 'oude' nog steeds top. En dat is de D90 nog steeds.

        jaja, op 3600 iso en hoger is de d7000 vast veel beter (check eens in je Lightroom catalogue hoeveel foto's je vorig jaar nam > 1600) en ja 36 focuspunten zijn vast handig bij het fotograferen van paarden die recht op je aflopen ... maar 'bijna iedereen' gebruikt 1 scherpstempunt, omdat we nu eenmaal ZELF wxillen kiezen waar de focus ligt en niet de camera ...

        en om je helemaal 'zot' te maken ... misschien komt er dit jaar nog een D400 ! Of heeft de D5100 dezelfde sensor ... of ...
        Nikon D7100 + wat glas van 11 tot 300 mm ...

        Comment


        • #5
          Re: Help!!! Aankoop D7000

          wees blij met je d90.
          het is nog steeds een goed toestel en je kan je centjes beter voor iets anders gebruiken dan voor de d7000 als je al een d90 hebt. zoals door iemand anders vermeld: lenzen bijvoorbeeld (die droomlens daar van je )
          je moet vooral ook denken: heb ik die d7000 nodig? vindt ik echt dat ik wordt 'weerhouden' door de capaciteiten van mijn camera?
          ik denkt dat je het antwoord wel weet

          over die reviews, hou in gedachte dat je ze op het internet leest hè. dan moet je alles met een dikke korrel zout nemen, mensen hebben hier de neiging alles in extremen te gaan uitdrukken ipv gematigd. iemand die de d7000 gelijk stelt aan de neerdaling van de heilige geest op aarde vindt het gewoon een goede camera. iemand die deze camera het liefst als voetmat zou gebruiken wijst gewoon hier en daar op de minpuntjes (die soms wel het gevolg van hun eigen onwetendheid zijn ).

          hope this helps

          Comment


          • #6
            Re: Help!!! Aankoop D7000

            Ik weet dat mijn D90 nog heel goed is maar mijn Broer die vorige keer mijn canon overgekocht heeft wil nu mijn D90 overnemen voor zijn vrouwke..en heeft er eigenlijk al zijn zinnen opgezet....voor een broederprijsje...daarmee was ik van plan om de D7000 aan te schaffen maar als ik allemaal de negatieve dingen lees van de D7000 dan krijg ik schrik...

            Grtz

            Templar....ps en die droomlens zal nog een tijdje een droomlens blijven vrees ik...
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Help!!! Aankoop D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
              Templar....ps en die droomlens zal nog een tijdje een droomlens blijven vrees ik...
              hm als je die D7000 niet koopt, kan je voor wat je zou moeten opleggen als je je D90 verkoopt een 2de handse Nikkor 80-200 f/2.8 kopen. Die is even goed, maar dan zonder anti-bibber. Ik zie in je posts vooral mensen en dieren in actie, wat mij doet vermoeden dat je VR zou kunnen missen.

              Maar ja, dan ben ik in jouw plaats ah denken.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Help!!! Aankoop D7000

                Ja ik weet het allemaal wel...maar nu is mijn broer er al echt naar aan het uitkijken voor mijn D90 over te nemen voor zijn vrouwke dus vrees dat ik nu niet meer kan weigeren...allez kan dat altijd hé....maar ik had deze vragen niet gesteld en de D7000 gekocht als ik al die negatieve dingen niet gelezen had...
                Ik denk dat ik er voor ga gaan en hem kopen....

                Grtz en bedankt voor alle advies1

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Help!!! Aankoop D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                  ...daarmee was ik van plan om de D7000 aan te schaffen maar als ik allemaal de negatieve dingen lees van de D7000 dan krijg ik schrik...
                  Negatieve dingen? Ik lees niets dan lof over de D7000 !! En zelf ben ik er super tevreden over!

                  Denk erom: criticasters kruipen veel sneller in de pen (of achter het toetsenbord) dan tevreden gebruikers.

                  De D7000 is één van de meest geëvolueerde camera's die er zijn op dit ogenblik. Ik kom van een D200 (toch ook niet bepaald een instappertje) en vind de D7000 een forse stap voorwaarts. Vooral de beeldkwaliteit en het dynamische bereik hebben mij aangenaam verrast. Maar ook scherpstelling, lichtmeting, ... hij doet het allemaal perfect!

                  De lenzen die je nu hebt zullen het ook allemaal uitstekend doen op een D7000. Wil je later toch je lenzenarsenaal uitbreiden, dan zal de D7000 je evenmin teleurstellen!
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help!!! Aankoop D7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                    Ja ik weet het allemaal wel...maar nu is mijn broer er al echt naar aan het uitkijken voor mijn D90 over te nemen voor zijn vrouwke dus vrees dat ik nu niet meer kan weigeren...allez kan dat altijd hé....maar ik had deze vragen niet gesteld en de D7000 gekocht als ik al die negatieve dingen niet gelezen had...
                    Ik denk dat ik er voor ga gaan en hem kopen....

                    Grtz en bedankt voor alle advies1

                    Templar
                    wat zijn al die slechte dingen die je zoal leest? meeste zijn mensen die het toestel testen/reviewen maar het niet genoeg kennen en het op de camera steken, een makkelijk excuus voor je eigen onwetendheid. ik zeg niet dat die mensen dom zijn hé. maar je moet een toestel meer tijd geven en het echt leren kennen voor je een oordeel velt. terwijl veel van die reviewers het eens 1 à 2 weken gebruiken, voor het merendeel op de fabrieksinstellingen laten staan en dan eens een meedogenloos oordeel op het internet vlammen om op te vallen/straf uit de hoek te komen. (of gewoon niet beter weten )
                    geen schrik van die slechte commentaren . sommigen zullen in kleinere maten wel juist zijn. maar welk toestel heeft geen tekortkomingen? ik denk dat we het antwoord wel weten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help!!! Aankoop D7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
                      wat zijn al die slechte dingen die je zoal leest? meeste zijn mensen die het toestel testen/reviewen maar het niet genoeg kennen en het op de camera steken, een makkelijk excuus voor je eigen onwetendheid. ik zeg niet dat die mensen dom zijn hé. maar je moet een toestel meer tijd geven en het echt leren kennen voor je een oordeel velt. terwijl veel van die reviewers het eens 1 à 2 weken gebruiken, voor het merendeel op de fabrieksinstellingen laten staan en dan eens een meedogenloos oordeel op het internet vlammen om op te vallen/straf uit de hoek te komen. (of gewoon niet beter weten )
                      geen schrik van die slechte commentaren . sommigen zullen in kleinere maten wel juist zijn. maar welk toestel heeft geen tekortkomingen? ik denk dat we het antwoord wel weten.
                      Tja...negatieve dingen die ik regelmatig las zijn veel front en backfocusproblemen,overbelichten bij helder weer...zoals de D80 in de tijd dat ook had...minder scherp dan een D90 en D300...
                      en Heeft beter glas nodig dan kitlens...ja ik weet het wel dat er veel overopen is door mensen die op automatisch trekken enz...maar het schrok toch een beetje af vind ik...maar de kogel is door de kerk ik ga er resoluut voor nu...

                      grtz

                      Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help!!! Aankoop D7000

                        Ik denk niet dat een firma als Nikon zich kan permitteren een camera op de markt te brengen die echt ernstige tekortkomingen heeft. Wat wel mogelijk is dat door een enorme vraag een aantal zaken mogelijks minder uitgetest zijn (cf problemen met de Pentax K-5) om sneller de vraag te kunnen bijbenen.
                        Ikzelf ben ook van plan een D7000 te kopen, maar omwille van de bovenvermelde redenen wacht ik liever nog tot het aanbod de vraag kan volgen. Ondertussen ben ik nog heel tevreden met mijn D90, maar logischerwijs mag men toch aannemen dat een 2 à 3 jaar evolutie in sensoren/software toch één en ander mag opgeleverd hebben.
                        Doordat ik veel concerten fotografeer, neem ik veel foto's met ISO 800 of 1600 en moest ik de D7000 hebben, zou ik wel naar 3200 of meer durven gaan.
                        Nikon Df

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help!!! Aankoop D7000

                          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                          Tja...negatieve dingen die ik regelmatig las zijn veel front en backfocusproblemen,overbelichten bij helder weer...zoals de D80 in de tijd dat ook had...minder scherp dan een D90 en D300...
                          en Heeft beter glas nodig dan kitlens...ja ik weet het wel dat er veel overopen is door mensen die op automatisch trekken enz...maar het schrok toch een beetje af vind ik...maar de kogel is door de kerk ik ga er resoluut voor nu...

                          grtz

                          Templar
                          dat van front en backfocus had ik eigenlijk nog niet gehoord
                          overexposure is een fabeltje, heeft te maken met nieuwe lichtmetingssysteem dat veel mensen nog niet begrijpen.
                          http://www.bythom.com/nikond7000review.htm (ergens in de review heeft hij het over metering)
                          ik had nog een goeie uitleg gevonden op het internet die het 'probleem' uiteenzette maar ik weet de site niet meer :s
                          en scherp is die d7000 hoor, kan ik zelf voor getuigen

                          en veel plezier met je nieuwe camera als je hem gaat halen!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help!!! Aankoop D7000

                            Deze meneer geeft een goede mening ivm met reviews en opmerkingen.
                            http://froknowsphoto.com/digital-photography-rant/I got really amped up about a certain subject and figured it was time for a RANT!!!! I get ranting on a lo...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Help!!! Aankoop D7000

                              Ik ben erg tevreden over de D7000. Kocht hem als backup voor mijn D3s, maar ik gebruik hem meer dan ik had verwacht. Mooie beeldkwaliteit, en vooral veel minder zwaar om gewoon bij de hand te hebben


                              [QUOTE=Templar;3042190]Hallo iedereen;
                              Ik ben nu in het bezit van een D90 met lenzen zie handtekening onderaan...Ik zou graag upgraden naar een D7000...maar ik word zot van alle berichten omtrent deze Camera...heb al 100den reviews gelezen zowel van gebruikers als van Profs...de één prijst hem in de hoogste hemel de andere heeft het over verschillende problemen van deze D7000 zaols front en backfocusproblemen,overbelichting,niet scherp genoeg enz...

                              Comment

                              Working...
                              X