Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

communiefoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • communiefoto's

    -- Ik heb alle threads over communiefoto's gelezen, maar niets gevonden wat mijn vragen beantwoordt --

    Hallo allemaal,

    Vandaag werd ik gevraagd om communiefoto's te nemen tijdens de paasvakantie. Het gaat om een voetballer, dus hoogstwaarschijnlijk gaan de foto's buitenshuis genomen worden en misschien zelfs op een voetbalveld. Nu heb ik een aantal vragen in verband met mijn lenzen en techniek. Ik zou mijn Nikon D50 gebruiken voor deze 'opdracht'. Daarbij heb ik de Nikkor 28-80mm en de Sigma 28-200mm Macro. Desnoods kan ik ook de hybride compact Lumix DMC-FZ38 gebruiken.

    Zijn een van deze lenzen geschikt voor het nemen van kleurrijke, scherpe, vrolijke communiefoto's? En is het bij communiefoto's de bedoeling dat alleen het onderwerp scherp is, of is het meer de bedoeling dat het hele plaatje scherp is?

    Alle tips zijn welkom, omdat ik me graag goed voorbereid voor zoiets. Dan zal ik ook minder zenuwen hebben. Tenslotte moeten jullie ook geen bang hebben over mijn 'niveau' en onervarenheid. De vrouw in kwestie weet tot wat ik in staat ben en is daar zeer tevreden over

    Alvast bedankt.
    Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

  • #2
    Re: communiefoto's

    ge moogt gerust zijn, ik ben niet bang.

    google is uw maat

    je camera en lenzen zullen ruimschoots volstaan. De echte moeilijkheid ligt eerder in het aansturen van je model. Je gaat er op een of andere manier voor moeten zorgen dat het kereltje gemotiveerd is om goed op de foto te staan.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: communiefoto's

      Als je het zelf niet weet ....
      Dan zou ik,ook niet aan beginnen!
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: communiefoto's

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        ge moogt gerust zijn, ik ben niet bang.

        google is uw maat

        je camera en lenzen zullen ruimschoots volstaan. De echte moeilijkheid ligt eerder in het aansturen van je model. Je gaat er op een of andere manier voor moeten zorgen dat het kereltje gemotiveerd is om goed op de foto te staan.
        Bedankt voor de hulp ivm de camera en lenzen. Dat geeft me toch al een zekerder gevoel. Ik denk wel dat ik hem zo ver zal krijgen om moeite te doen
        Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

        Comment


        • #5
          Re: communiefoto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Als je het zelf niet weet ....
          Dan zou ik,ook niet aan beginnen!
          Zoals ik zelf al zei: ik ben onervaren, maar de moeder in kwestie weet dat het goed (genoeg) zal gaan voor het niveau van foto's dat ze wil. Dus is er geen reden om het niet te doen
          Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

          Comment


          • #6
            Re: communiefoto's

            begin er dan op tijd aan da je een reshoot kan doen als't tegenslaat of een 2 de keer prints kan bestellen als ze niet goed zijn!!


            er vanuit gaan dat er niks kan misgaan is de grootste fout die je kan maken!!!
            kaartje kan sneuvelen, hdd kan crashen, camera kan't begeven, ...
            veel doemsenario's daarom hebben pro's meer dan 1 body
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: communiefoto's

              Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              begin er dan op tijd aan da je een reshoot kan doen als't tegenslaat of een 2 de keer prints kan bestellen als ze niet goed zijn!!


              er vanuit gaan dat er niks kan misgaan is de grootste fout die je kan maken!!!
              kaartje kan sneuvelen, hdd kan crashen, camera kan't begeven, ...
              veel doemsenario's daarom hebben pro's meer dan 1 body
              Daar kan ik natuurlijk niets tegenin brengen. Als mijn camera het begeeft is de enige oplossing dat ik heb de foto's maken met de Lumix DMC-FZ38 of analoog met de Nikon F65 of Canon EOS 100
              Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

              Comment


              • #8
                Re: communiefoto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Als je het zelf niet weet ....
                Dan zou ik,ook niet aan beginnen!
                Ge moet ne mens de kans geven het te leren.
                Als hij hier al geen advies mag komen vragen, waar dan wel?

                xJOMAx, gewoon je normale ding doen.
                Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                website: http://www.hung.be
                facebook - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: communiefoto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                  Ge moet ne mens de kans geven het te leren.
                  Als hij hier al geen advies mag komen vragen, waar dan wel?

                  xJOMAx, gewoon je normale ding doen.
                  Bedankt, Hung
                  Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

                  Comment


                  • #10
                    Re: communiefoto's

                    Ik heb altijd geleerd dat het niet gaat om het materiaal, maar om het menneke erachter. Dat het met sommig materiaal wat makkelijker, mooier, beter gaat zal natuurlijk allemaal ook wel waar zijn, maar prullekes heb je nu ook weer niet.

                    Beetje meer zelfvertrouwen aanschaffen en het komt wel goed.

                    'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                    Comment


                    • #11
                      Re: communiefoto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                      Ik heb altijd geleerd dat het niet gaat om het materiaal, maar om het menneke erachter. Dat het met sommig materiaal wat makkelijker, mooier, beter gaat zal natuurlijk allemaal ook wel waar zijn, maar prullekes heb je nu ook weer niet.

                      Beetje meer zelfvertrouwen aanschaffen en het komt wel goed.
                      Dat zal inderdaad helpen en daar ga ik naar streven
                      Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

                      Comment


                      • #12
                        Re: communiefoto's

                        Och, je moet je niet druk maken in de camera en lenzen hoor.
                        Ik heb er al veel, schone foto's weten maken met een compactje hoor.

                        Als het buiten is....maak goed gebruik van de locatie!!! (kijk goed om je heen)

                        Laat het kind eerst wat rondlopen , en probeer spontane foto's te nemen.

                        Suc6
                        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                        Comment


                        • #13
                          Re: communiefoto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                          Och, je moet je niet druk maken in de camera en lenzen hoor.
                          Ik heb er al veel, schone foto's weten maken met een compactje hoor.

                          Als het buiten is....maak goed gebruik van de locatie!!! (kijk goed om je heen)

                          Laat het kind eerst wat rondlopen , en probeer spontane foto's te nemen.

                          Suc6
                          Bedankt voor je tip
                          Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

                          Comment


                          • #14
                            Re: communiefoto's

                            Men neme een voetbal, een voetballertje in vol ornaat en een vriendje/ouder om mee te shotten. Ga met dit geheel naar een grasveld, neem uw tele, zet u langs de kant, autofocus op continu, kind laten spelen, focuspunt op kind en maar volgen en afdrukken. Eens focus op de bal proberen en zien wat dat geeft, neem vooral veel foto's, weggooien kan altijd nog. Bij voorkeur voor 11 of na 16 uur of bij niet te felle zon, zon in de rug maakt het makkelijker.
                            Niet al te krap kadreren, kaartjes zijn redelijk klein formaat dus je kan nadien croppen. En dan je drie beste foto's uitzoeken en er een leuk kaartje van maken.
                            Als de jongen zin heeft kan je hem ook laten poseren met de bal onder de arm, of in het doel terwijl iemand alsof een bal binnenshot.
                            Reserve dag voorzien voor als het regent of je opnames toch niet lukken.
                            Ik zou rond f6 werken en met een snelle sluitertijd, desnoods iso ietsje omhoog als je toch te weinig licht hebt.
                            Succes en laat ons mee genieten van het resultaat!

                            Comment


                            • #15
                              Re: communiefoto's

                              Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
                              Men neme een voetbal, een voetballertje in vol ornaat en een vriendje/ouder om mee te shotten. Ga met dit geheel naar een grasveld, neem uw tele, zet u langs de kant, autofocus op continu, kind laten spelen, focuspunt op kind en maar volgen en afdrukken. Eens focus op de bal proberen en zien wat dat geeft, neem vooral veel foto's, weggooien kan altijd nog. Bij voorkeur voor 11 of na 16 uur of bij niet te felle zon, zon in de rug maakt het makkelijker.
                              Niet al te krap kadreren, kaartjes zijn redelijk klein formaat dus je kan nadien croppen. En dan je drie beste foto's uitzoeken en er een leuk kaartje van maken.
                              Als de jongen zin heeft kan je hem ook laten poseren met de bal onder de arm, of in het doel terwijl iemand alsof een bal binnenshot.
                              Reserve dag voorzien voor als het regent of je opnames toch niet lukken.
                              Ik zou rond f6 werken en met een snelle sluitertijd, desnoods iso ietsje omhoog als je toch te weinig licht hebt.
                              Succes en laat ons mee genieten van het resultaat!
                              Bedankt hiervoor. Ik zal zeker de resultaten posten
                              Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

                              Comment

                              Working...
                              X