Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 40D kopen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 40D kopen of niet?

    Hallo

    Ik heb nu vrijdag mijn laatste concert gefotografeerd met mijn oude kodak (Canon Eos 300D). Toen liet hij zich van het leven beroven (iets met de spiegel dat niet meer werkt).
    Nu zou ik moeten kijken om een nieuw toestel te kopen en ik dacht aan een 2e hands Canon EOS 40D omdat ik het budget nog niet heb om zo'n duur toestel te kopen.
    Zouden jullie tips kunnen geven om het al dan niet te kopen?
    Prijs is 400-450€
    aantal clicks is tussen 8000-10 000
    enkel body inclusief battery grip en 2 batterijen.

    Vestel

  • #2
    Re: Canon EOS 40D kopen of niet?

    doen

    ik heb zelf de EOS 300d gehad en heb deze nog als back-up maar heb november ook de 40d gekocht en wil eigenlijk niet meer terug
    zou eerder zelfs als de budgetten het moesten toelaten nog de 50d ofzo proberen te zoeken zodat ik de 40d als back-up kan gebruiken maar met 2 evenwaardige toestellen zit qua bediening en handligging

    de prijs dat ik betaalt heb, lag ook rond de 400 euro, het aantal clicks weet ik niet exact en was ook zonder battery grip dus de prijs is zeker en vast een aanvaardbare / normale prijs indien correct werkend
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 40D kopen of niet?

      Bedankt.

      Hebben nog mensen zo'n ervaringen of tips waarbij ik me ervan bewust moet zijn bij deze aankoop?

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 40D kopen of niet?

        Ik zou zeker niet te veel betalen voor een 40D. Ik heb een tijd terug hier m'n 50D (12.000 clicks) te koop gezet voor 550 euro en niemand moest hem hebben.....
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 40D kopen of niet?

          De 40 is echt een leuk toestel en dus zou ook ik zeggen: doen. Al moet ik toch enige nuance aanbrengen. Heel wat 40D's hebben last gehad van errorr 99, ook ik ben, na niet eens 5000 clicks, in het rijtje moeten gaan staan en ze hebben hem gerepareerd. Direct na de reparatie met een bang hartje en zonder reserve camera (bagage zat boemmestevol) naar Canada vertrokken en hij heeft het er helemaal goed gedaan en daardoor is mijn vertrouwen ook weer gegroeid.

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 40D kopen of niet?

            @ djienbe

            Wanneer kreeg je die error 99?
            Mijn vorig toestel kreeg op zijn laatste dag na elke foto een error 99, na hem eens aan en uit te schakelen kon ik terug een nieuwe foto maken.. Nogal ambetant als je weet dat er na dat concert nog een fuif was waar ik constant foto's moest maken...

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 40D kopen of niet?

              kwamen die errors met een canonlens of met een cameravreemdmerk?
              Wij hebben een 300d en een 450d die normaal werken met de canonlenzen maar de sigma weigeren.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 40D kopen of niet?

                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                kwamen die errors met een canonlens of met een cameravreemdmerk?
                Wij hebben een 300d en een 450d die normaal werken met de canonlenzen maar de sigma weigeren.
                ik heb geen problemen met sigma

                bezit de 18-50 2.8-4.5 os en die werkt perfect op mijn 300d en 40d
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 40D kopen of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                  kwamen die errors met een canonlens of met een cameravreemdmerk?
                  Wij hebben een 300d en een 450d die normaal werken met de canonlenzen maar de sigma weigeren.
                  het was de standaardlens van canon...
                  in het begin deed hij altijd wat ik vroeg maar nu is ie er dus aan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 40D kopen of niet?

                    40D is een geweldige camera voor 300 max 350 EUR (ondertussen al grootvader)

                    Sigma lenzen werken er ook op

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 40D kopen of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      40D is een geweldige camera voor 300 max 350 EUR (ondertussen al grootvader)

                      Sigma lenzen werken er ook op
                      Als je er één vind met 8.000 cliks voor die prijs koop ik die sofort.
                      400 à 450 is een faire prijs voor een dijk van een toestel.


                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 40D kopen of niet?

                        Voor mij lijkt die 400 à 450 euro ook een schappelijke prijs. Voor dat geld ga je trouwens
                        geen 50D vinden.
                        Zou wel effen checken of zijn sensor niet al meteen naar de stomerij moet. Diafragma op
                        22 of zo en foto van lichtgekleurde muur, wit blad of een blauwe lucht.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 40D kopen of niet?

                          Bij konijn staat er een tweedehands 40D voor 400 euro met 12 maanden garantie
                          Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 40D kopen of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door vestel Bekijk bericht
                            @ djienbe

                            Wanneer kreeg je die error 99?
                            Mijn vorig toestel kreeg op zijn laatste dag na elke foto een error 99, na hem eens aan en uit te schakelen kon ik terug een nieuwe foto maken.. Nogal ambetant als je weet dat er na dat concert nog een fuif was waar ik constant foto's moest maken...
                            Error 99 was vorig jaar in juni. Ik was deze foto http://www.panoramio.com/photo/36451393 aan het maken en dus met afstandsbediening bezig en plots was het gedaan. Afgezet en weer op en hij deed het terug maar ik kende al elke post op de error 99 topic van dit forum en ben er nadien mee naar foto Nelissen gegaan. Die hebben hem effe getest en opgestuurd voor reparatie, 5 weken later had ik hem terug.

                            Als je er het error 99 topic op naleest zal je zien dat er inderdaad wel wat mensen bij waren die met niet-Canon lenzen werken maar dat kon het bij mij niet zijn. Eén of meer mensen hadden error 99 voor tijdens werken met afstandsbediening.

                            Djienbe

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 40D kopen of niet?

                              Dag,

                              Ik heb enkele maanden geleden het forumonderdeel aangeboden intensief gevolgd, omdat ik overwoog een tweedehandse 40D (of 50D) te kopen. (Op www.dslr-forum.de worden er nog veel meer aangeboden trouwens.)
                              De vraagprijzen schommelden tussen € 280 en € 600, afhankelijk van leeftijd en aantal clicks.
                              Een constante voor een 40D was eigenlijk € 400 zonder batterygrip, en € 500 met grip.
                              Mijn besluit daaromtrent is eigenlijk dat € 400 het absolute maximum is voor tweedehandse body 40D.
                              Ik heb er uiteindelijk geen gekocht, omdat ik de prijzen voor tweedehands te hoog vond, in vergelijking met nieuwprijs op bvb www.cameranu.nl
                              Je zult zelf moeten beslissen wat je bereid bent te betalen.
                              Succes ermee
                              Filip

                              Comment

                              Working...
                              X