Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

    Hallo,

    Wij zijn op zoek naar een fototoestel en camera. We merken dat vele toestellen een combinatie bevatten, maar kan iemand advies geven of het voor ons een goede keuze zou zijn en in welk types we dan best kunnen zoeken?

    Onze vereisten zijn;
    - Fototoestel; in staat om insecten en ziektebeelden op planten te fotograferen
    - Camera: in staat om bewegende machines te filmen en voldoende beeldkwaliteit om te kunnen vertonen op groot scherm.
    - Makkelijk te gebruiken wegens we leek zijn op het vlak van fotograferen....
    - Liefst zonder statief
    - Licht in vervoer
    - budget vriendelijk


    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

    ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik denk dat dit wel moet lukken met een systeemcamera bv Panasonic lulmix G10?

    deze hebben een kleine leercurve (aangezien er meer en meer mensen er mee rond lopen) en de beelden zien er wel mooi uit.

    maar hopelijk kan iemand dit bevestigen?

    groeten

    Nicky
    Canon 7D + enkele lensjes actief op zoek naar L lenzen

    Comment


    • #3
      Re: camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

      Camera: in staat om bewegende machines te filmen ...
      Dan moet je bij de Sony A55/A33, dit is de enige dslr waarvan de autofocus ook werkt bij bewegende voorwerpen. En is redelijk compact voor een dslr. Voor insecten te fotograferen heb je dan een macro lens nodig.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

        Als je én goeie foto's en kwalitatieve film wil maken..... wat denk je zelf.