Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

    Hallo,

    Wij zijn op zoek naar een fototoestel en camera. We merken dat vele toestellen een combinatie bevatten, maar kan iemand advies geven of het voor ons een goede keuze zou zijn en in welk types we dan best kunnen zoeken?

    Onze vereisten zijn;
    - Fototoestel; in staat om insecten en ziektebeelden op planten te fotograferen
    - Camera: in staat om bewegende machines te filmen en voldoende beeldkwaliteit om te kunnen vertonen op groot scherm.
    - Makkelijk te gebruiken wegens we leek zijn op het vlak van fotograferen....
    - Liefst zonder statief
    - Licht in vervoer
    - budget vriendelijk


    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

    ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik denk dat dit wel moet lukken met een systeemcamera bv Panasonic lulmix G10?

    deze hebben een kleine leercurve (aangezien er meer en meer mensen er mee rond lopen) en de beelden zien er wel mooi uit.

    maar hopelijk kan iemand dit bevestigen?

    groeten

    Nicky
    Canon 7D + enkele lensjes actief op zoek naar L lenzen

    Comment


    • #3
      Re: camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

      Camera: in staat om bewegende machines te filmen ...
      Dan moet je bij de Sony A55/A33, dit is de enige dslr waarvan de autofocus ook werkt bij bewegende voorwerpen. En is redelijk compact voor een dslr. Voor insecten te fotograferen heb je dan een macro lens nodig.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

        Als je én goeie foto's en kwalitatieve film wil maken..... wat denk je zelf.
        Wat verkies je, een auto die én kan rijden én kan varen of een auto en een boot afzonderlijk ?
        Met die amfibie ga je kunnen rijden (maar hoe ?) en kunnen varen (maar hoe ?). Als het iets meer mag kosten zou ik het rap weten .
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

          Wij hebben een sony HDR-CX550VE , en dit is een heel degelijk toestel . Doch als ik film met de 7D of de 5DII dan valt de kwaliteit van de sony in het niet. Is echt een heel groot verschil.De canons hebben natuurlijk geen autofocus en dit is wel een nadeel .Filmen met zulke grote toestellen is ook al niet gemakkelijk of hij moet op een statief staan.Als resultaat de sony blijft gewoon in dienst en is buitengewoon handig om te filmen.Mindere kwaliteit nemen we er graag bij.

          Comment


          • #6
            Re: camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Als je én goeie foto's en kwalitatieve film wil maken..... wat denk je zelf.
            Wat verkies je, een auto die én kan rijden én kan varen of een auto en een boot afzonderlijk ?
            Met die amfibie ga je kunnen rijden (maar hoe ?) en kunnen varen (maar hoe ?). Als het iets meer mag kosten zou ik het rap weten .
            Groetjes
            wel, da's nu eens een commentaar waar een leek op gebied van fotografie veel wijzer van wordt hé.

            Ch.
            www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

            Comment


            • #7
              Re: camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

              Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
              wel, da's nu eens een commentaar waar een leek op gebied van fotografie veel wijzer van wordt hé.

              Ch.
              Een andere vergelijking die beter aansluit bij "onze wereld" : waarom publiceren wij hier op BD niet met z'n allen foto's die met onze GSM gemaakt zijn ?
              Juist : een toestel waarvan men beweert dat het goed zou zijn om te telefoneren én foto's te nemen moet argwaan opwekken. Er zijn onvermijdelijk ergens toegevingen gedaan.
              Idem met een zoomlens met een bereik van groothoek tot tele. Soms niet slecht en soms zelfs handig, maar ze heeft haar beperkingen.

              Betekent dit dat zo'n combinatie waardeloos is ? Neen. Als je maar af en toe eens een kort filmpje wilt opnemen met je fototoestel (soms vertelt een bewegend beeld iets meer dan een bevroren beweging), dan is daar niets op tegen en wil je er de beperkingen graag bij nemen.
              Maar er echt van uit gaan dat een fototoestel in doorsnee omstandigheden een goede en handige camera zal zijn, neen, dat denk ik niet.
              Master the craft, and the art will follow.
              Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
              http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

              Comment


              • #8
                Re: camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

                Vergeet niet dat de sensor in een dslr veel groter is dan in een videocamera, bijgevolg betere beeldkwaliteit en je kan spelen met scherptediepte. Sony heeft hier op ingespeeld en een soort hybride videocamera uitgebracht met APS-C sensor en verwisselbare lenzen klik
                Last edited by alex606; 9 maart 2011, 22:01.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Vergeet niet dat de sensor in een dslr veel groter is dan in een videocamera, bijgevolg betere beeldkwaliteit en je kan spelen met scherptediepte. Sony heeft hier op ingespeeld en een soort hybride videocamera uitgebracht met APS-C sensor en verwisselbare lenzen klik
                  Dan nodig ik je eens uit om de video's die ik maak met m'n Sony HDR-SR7E te komen bekijken. Gefilmd in AVCHD, gebrand op DVD en via m'n blu-ray player op m'n full HD TV. Foto's zijn nog niet voor de helft zo scherp .
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

                    Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                    wel, da's nu eens een commentaar waar een leek op gebied van fotografie veel wijzer van wordt hé.

                    Ch.
                    U bent een crack in het beoordelen van mensen hoor, dat u onmiddellijk weet dat koolmot een leek is op gebied van fotografie. Proficiat voor uw parate mensenkennis.
                    En by the way....wie mijn vergelijking niet begrijpt.......
                    Als men wil fotograferen koopt men beter een fototoestel, als men wil filmen koop men beter een filmtoestel..... nu beter te begrijpen voor leken en voor U ?

                    PS En wat heeft koolmot aan uw reactie ?????

                    Groetjes
                    Last edited by Guest17; 9 maart 2011, 22:26.

                    Comment


                    • #11
                      Re: camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

                      Bedankt iedereen,

                      We denken toch maar voor een split te gaan: een fototoestel en een camera.

                      Bedankt voor al jullie reacties!

                      Comment


                      • #12
                        Re: camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

                        Oorspronkelijk geplaatst door koolmot Bekijk bericht
                        Bedankt iedereen,

                        We denken toch maar voor een split te gaan: een fototoestel en een camera.

                        Bedankt voor al jullie reacties!
                        Kan je keuze alleen maar toejuichen, je zult er geen spijt van hebben.
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: camera en fototoestel in een toestel of toch appart?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          U bent een crack in het beoordelen van mensen hoor, dat u onmiddellijk weet dat koolmot een leek is op gebied van fotografie. Proficiat voor uw parate mensenkennis.
                          koolmot schrijft het zelf:
                          Makkelijk te gebruiken wegens we leek zijn op het vlak van fotograferen....

                          en ik weet het hoor, mijn commentaar was ook niet echt een bijdrage.

                          Ch.
                          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                          Comment

                          Working...
                          X