Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

    Hoi allemaal
    ik heb 1,5 week geleden een Nikon D7000 18-105 VR kit gekocht.
    maar ik heb hem vandaag van mijn statief laten vallen (ongeveer 70 cm hoogte) hij stond uit en de lensdop zat er nog op en toen hij was gevallen was de flits open gesprongen.
    Ik was hier natuurlijk wel erg van geschrokken en ging daarna meteen checken of alles het nog deed, er is me nog niks eigenaardigs opgevallen want hij werkt nog zoals hij hiervoor deed
    en aan de buitenkant is geen schade te zien. Maar zou hij nu van binnen ergens beschadigd kunnen zijn? En kunnen er bepaalde gevolgen zijn op lange termijn?
    Zijn er nog bepaalde dingen waar ik naar zou moeten kijken?

    Alvast bedankt!
    Adriaan

  • #2
    Re: Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

    Ik weet niet hoe je e.e.a. getest hebt maar ik zou de camera + lens voor een muur zetten en bij verschillende diafragma's en 3 brandpuntafstanden die muur fotograferen.

    Zorg dat die muur structuur heeft, gebruik statief en zorg ervoor dat muur evenwijdig aan de beeldsensor staat.

    Vervolgens kan je de bestandjes bekijken op scherpte.

    Succes en laat je je bevindingen weten?
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

      Is de camera op een harde of zachte ondergrond gevallen? Aangezien je aangeeft dat er aan de buitenkant geen beschadigingen te zien zijn, zou dit een zachte ondergrond kunnen zijn.
      Anyway...volg de methode van Annoh op en test grondig alle knopjes en schakelaars en luister ook goed naar de geluiden die de camera en het objectief maken.
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

        Die toestellen kunnen tegen meer dan je denkt, kijk maar even naar dit filmpje:

        Will these basic level DSLRs survive the “Kai test”?[Playlist]: http://bit.ly/DSLRentry[Subscribe]: http://bit.ly/DRTVSub—————————Pricing reference: http://w...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

          Bedankt voor de snelle reacties,
          annoh ik zal je methode vanavond eens uitproberen
          De camera was op laminaat gevallen met een ondervloer eronder. dus volgens mij is het nog een redelijk zachte ondergrond.
          Ik hoor geen geluiden die hij niet zou moeten maken.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

            Kijk eventueel eens dat de vatting van de lens of kamera niet beschadigd is,valt soms maar eerst op als je van lens verwisseld.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

              zolang een camera niet gevallen is, geen pint over zich gekregen heeft en geen ontblote borsten op zijn sensor heeft gehad beschouw ik het niet als de mijne.

              veel succes met de volgende 2 proeven.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

                als em nog vlot werkt, gewoon door blijven gebruiken!

                mis je iets of je bent niet zeker, binnendoen voor nazicht (valschade valt niet onder garantie)
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

                  Hoe heb je de camera betaald? Sommige kredietkaarten bieden tegenwoordig namelijk een korte garantie tegen diefstal of onopzettelijk beschadiging.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

                    Een D7000 kan tegen een stootje, hoor!
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

                      Probeer in het vervolg erop te letten dat er altijd een poot van je statief onder je lens is (zuivere driehoeksmeting )
                      Nikon Df

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

                        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        als em nog vlot werkt, gewoon door blijven gebruiken!

                        mis je iets of je bent niet zeker, binnendoen voor nazicht (valschade valt niet onder garantie)
                        valschade valt

                        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

                          Als je rare dingen voor hebt, of als je vertrouwen in de camera weg is hierdoor, dan kun je hem nog altijd terugdragen met één of ander excuus (als er toch geen schade zichtbaar is)
                          Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                            Een D7000 kan tegen een stootje, hoor!
                            'k zou daar niet te hard op rekenen... heb al een D200 en 2X een D700 binnen mogen brengen voor reparatie na een val... 't zijn dure herstellingen! En't was niet van 70cm hoog... die dingen zijn bij vallen erg delicaat... bij 't minste tikje kan je spiegel ontregelt zijn...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D7000 laten vallen, wat nu?

                              Mijn 50D is onlangs zeer onzacht met de Brugse kinderkopjes in aanraking gekomen. Alles
                              getest, meerdere lenzen gebruikt, modes waar ik anders niet aankom, enzovoort. Denk
                              dat ik zo'n 500 "testfoto's" heb genomen. Maar alles functioneert en ik verwacht ook niet
                              dat hij achter een maand of zo kuren gaat krijgen.
                              Kennelijk kunnen die toestellen op vandaag tegen een stootje. Veel succes ermee en even
                              zo veel geluk als ik.
                              (Als je dit kan troosten, ik heb ooit gelezen dat de meeste keren dat een camera valt, dit
                              van een statief is. Maar ook dat hij daarbij op twee van de drie gevallen ernstige schade
                              oploopt.)

                              Comment

                              Working...
                              X