Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop telescoop - merk Kite

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop telescoop - merk Kite

    Hallo,

    ik weet dat dit geen echte fotografievraag is maar wellicht kunnen een deel van jullie me verder helpen.

    Ik wens me een telescoop aan te schaffen.

    ik dacht aan het merk Kite meerbepaald de SP-ED 80

    Er zijn hierover weinig testen, reviews of gebruikerservaringen op internet over terug te vinden.

    Iemand die hier ervaring mee heeft ?

    Alvast bedankt

    MVG

    Erik

  • #2
    Re: Aankoop telescoop - merk Kite

    Echt niemand ?

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop telescoop - merk Kite

      zegt me persoonlijk niet veel maar krijgt goeie reviews blijkbaar...

      het is in ieder geval al geen speelgoed met X keer vergroting op of zo... das al veel.


      wat wel moet gezegd worden is : dit is geen echte telescoop maar eerder een digiscope of spottingscope. waar wil je deze voor gaan gebruiken...?

      als je sterren en nevels wil zien of fotograferen..; zoek verder.... en spaar ook verder, niet bruikbaar.
      als je al een telescoop hebt en een spottingscope zoekt : goeie keuze
      als je vogels wil gaan spotten en fotograferen kan dit wel werken... en beter dan bvb die wallimex 1000 mm spiegellenzen. maar het is geen lichtsterk objectief dus enkel overdag en goeie zon te gebruiken.

      vergeet ook niet dat je voor zo'n toestel een erg goede tripod (mount) nodig hebt en die ook geld kosten... (en voor een astronomische zelfs redelijk wat geld...)


      ik hoop dat je hier al iets aan hebt.

      kijk voor meer info ook eens op astroforum of op forums voor birdwatchers... dit zijn de typische gebruikers van dit soort toestellen.


      groetjes,

      Aeri
      www.aeri-photography.be

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop telescoop - merk Kite

        Alvast bedankt voor de reactie

        mvg

        Erik

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop telescoop - merk Kite

          Wil je maximale optiek voor je geld, dan ga je voor een Newtonian met zo'n groot mogelijke diameter. De focale afstand is van minder belang, want je wil veel licht vangen. Zo'n Newtonian vraagt wat meer werk, zoals het afstellen van de spiegel, maar daar vind je op het Internet genoeg informatie omtrent.

          Doe jezelf een plezier, en kijk bij de aankoop van een telescoop ook meteen naar de driepikkel die daarbij zit. Een goeie equitoriale mount is gewoon een noodzaak, omdat onze planeet ronddraait en je niet veel gaat kunnen focussen op een bepaald hemellichaam als je dat niet hebt. Wanneer je dan iets interessant in beeld hebt en je roept je vrouw erbij is het alweer uit het oog verdwenen en moet je maar op een enkel punt meedraaien met de aarde om het te volgen.

          Weet dat je op zowat elke telescoop makkelijk een fototoestel kan bevestigen, een compactje zo nodig nog makkelijker dan een DSLR.

          Dave
          pixelpusher

          Comment

          Working...
          X